Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکنسولگری ایران در بصره در تماس با مقام‌های عراق در خصوص وضعیت سرنشینان لنج باری غرق‌شده و علت غرق شدن آن گفتگو و خواستار ارائه گزارش رسمی مقامات عراقی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، در پی غرق شدن لنج باری بهبهان در آب‌های خور عبدالله بندر ام‌القصر عراق، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در تماس با مقام‌های ذی‌ربط کشور عراق در خصوص وضعیت سرنشینان این لنج و علت غرق شدن آن گفتگو و خواستار ارائه گزارش رسمی مقامات عراقی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که به دلیل نامساعد بودن شرایط آب‌وهوا و برخورد موج‌ها به لنج باری، بار سرامیک آن به یک سمت کشتی رانده‌شده و همین مسئله موجب غرق شدن شناور شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت و سرکنسولگری کشورمان در عراق، هماهنگی لازم را برای بازگرداندن چهار نجات‌یافته این حادثه و انتقال جسد یک تبعه کشورمان که جان خود را در این حادثه ازدست‌داده است، در اسرع وقت انجام خواهند داد.

طبق این گزارش، گارد ساحلی عراق در حال جستجو برای یافتن سایر سرنشین‌های این لنج است. برخی منابع تعداد سرنشین‌ها را ۹ و برخی دیگر هشت نفر اعلام کرده‌اند.

اطلاعات ثبت‌شده در «مارین ترافیک» که یک وب‌سایت برای رصد حرکت و موقعیت کشتی‌ها است نشان می‌دهد «بهبهان» عصر پنجشنبه در نزدیکی کانال آبی خور عبدالله قرار داشته است.

اطلاعات دریافتی از سایت مارین‌ترافیک نشان می‌دهد لنج بهبهان از خرمشهر حرکت کرده و قرار بوده در کویت پهلو بگیرد.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه خور عبدالله سرکنسولگری ایران در بصره لنج باری غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیده شدن چند پهپاد ناشناس در آسمان عراق

یک منبع وزارت کشور عراق گفت که هیچ انفجاری در هیچ یک مناطق این کشور ثبت نشده است. منبع مذکور بدون ارائه جزئیاتی گفت: اما رادار‌های نظامی عراق عبور پرتابه‌های ناشناس از آسمان کشور را رصد کرده‌اند.

به گزارش فارس، مدیر دفتر شبکه المیادین در عراق گفت: در ساعات شب [گذشته]در آسمان بغداد، پایتخت عراق، در جنوب و همچنین مناطقی از کرکوک، چند پهپاد ناشناس رویت شد.

گزارش‌های رسمی در ایران نشان می‌دهد هیچ انفجاری روی زمین در ایران رخ نداده است

دیگر خبرها

  • ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز
  • ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است
  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • دیده شدن چند پهپاد ناشناس در آسمان عراق
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • حذف نام ایران از پسوند رسمی باشگاه استقلال
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل