Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@06:22:52 GMT

آخرین وضعیت نرخ تورم همسایگان ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۵۲۳

آخرین وضعیت نرخ تورم همسایگان ایران

به گزارش تریدینگ اکونومیکس، تا پایان ۱۲ ماه منتهی به می، نرخ تورم در ارمنستان از ۰.۹ درصد در ماه آوریل به ۱.۲ درصد در ماه می افزایش یافته است که این نرخ،بیشترین نرخ تورم از ژوئیه سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود. ارتباطات با تورم ۱.۶ درصدی، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، آب و برق با تورم ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱و مواد غذایی و نوشیدنی با تورم یک درصدی قرار دارند.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۳.۷درصد بوده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم این کشور در ماه می منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده که یک درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.  متوسط نرخ تورم در ارمنستان در بازه زمانی ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۵۹۳.۶ درصد بوده که بالاترین تورم مربوط به ژوئن۱۹۹۴ با ۲۲هزار و ۸۸۷.۴۰ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به مارس۱۹۹۹با منفی ۵.۵۲ درصد بوده است.

با توجه به قرار گرفتن تورم ارمنستان در سطح زیر ۲ درصد، بانک مرکزی این کشور فعلاً برنامه‌ای برای تغییر در نرخ بهره خود ندارد و به گفته آرتور جوادیان، رئیس بانک مرکزی این کشور  سیاست‌های پولی فعلی حفظ خواهند شد.

از سوی دیگر نرخ تورم در گرجستان کاهشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به می، نرخ تورم در گرجستان از ۵.۹ درصد در ماه آوریل به ۶.۵  درصد در ماه می کاهش یافته است که این نرخ، کمترین نرخ تورم در سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۴.۷ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، لوازم منزل با تورم ۸.۳ درصد  در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به  حمل و نقل با تورم منفی ۴.۶ درصدی و تنباکو با تورم ۱.۵ درصدی در رده بعدی قرار دارد. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم گرجستان در ماه می ۰.۲ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۷ درصد کمتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است.

 متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲ درصد بوده است که بالاترین تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به می ۲۰۱۲ با منفی ۳.۳ درصد بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نرخ تورم تورم گرجستان تورم همسایگان ایران پارسی خبر تورم مربوط درصد بوده نرخ تورم درصد در ماه ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخازن سد‌های کشور ۶۰ درصد پرشدگی دارند

آخرین وضعیت منابع آبی کشور نشان می‌دهد که در سال آبی جاری تا ۲۵ فروردین، ورودی سد‌ها با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۲.۸۹ میلیارد مترمکعب رسیده است. این در حالی است که مدت زمان مشابه پارسال ۲۵.۵۷ میلیارد میلیارد مترمکعب آب وارد سد‌ها شده بود.

همچنین ارقامی که برای خروجی سد‌ها و به عبارتی آبی که برای تامین نیاز در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب رهاسازی شده است، به ترتیب برای سال گذشته و امسال ۱۴، ۶۱ و ۱۴.۵۵ میلیارد مترمکعب بوده و در این بخش اختلاف زیادی با سال گذشته مشاهده نمی‌شود. در مجموع هم موجودی سد‌های کشور به ۳۰.۰۸ میلیارد مترمکعب رسیده که معادل ۶۰ درصد پرشدگی است و از این نظر وضعیتی مشابه با سال گذشته را شاهد هستیم.

در ادامه می‌توانید گزارشی از وضعیت سد‌های مهم کشور را ببینید که در مهمترین آنها سد‌های استان تهران ۱۰ درصد کاهش موجودی را نسبت به سال قبل ثبت کرده اند. مجموع ۵ سد استان تهران تا امار منتهی ۲۵ فروردین، ۳۶۷ میلیون مترمکعب موجودی دارند که تنها معادل ۱۹ درصد پرشدگی است.

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور نیز از ابتدای سال آبی معادل ۱۷۰.۲ میلیمتر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته که ۱۷۸.۱ میلمتر بارندگی ثبت شده بود کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. در ادامه وضعیت بارندگی به تفکیک استان‌های کشور را می‌توانید ببینید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • چرا "بایدن" نمی خواهد ایران و اسرائیل درگیر جنگ شوند؟
  • ۴۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است | آخرین وضعیت سدهای کشور
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • امیرعبداللهیان: از ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به همسایگان و کشور‌های منطقه اطلاع دادیم
  • مخازن سد‌های کشور ۶۰ درصد پرشدگی دارند
  • افت سریالی تورم آرژانتین
  • نظارت اهرم بسیار قدرتمند مجلس است/ مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت
  • باهنر: مجلس یازدهم از رهبر انقلاب پنج اخطار علنی گرفت؛ نباید به اندازه تورم، حقوق‌ها را افزایش داد
  • قیمت کدام کالاهای خوراکی در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافت؟
  • نمایی از وضعیت وخیم بازار سرمایه؛ ۶۰۴ نماد در وضعیت قرمز