Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت وضعیت شهرستان‌های کشور از نظر خطر ابتلا به ویروس کرونا مشخص شد.

به گزارش خبرنگار سلامت فارس ویروس کرونا از اول اسفند سال 98 در کشور شایع شده و تا امروز حدود 110 روز از شناسایی این ویروس در کشور ما می گذرد.

تا ساعت 14 امروز حدود 170 هزار نفر از هموطنان به آن مبتلا شده اند و حدود 8 هزار و 130 نفر هم متاسفانه بر اثر ابتلا به آن فوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تا امروز حدود 130 هزار نفر از مبتلایان هم خوشبختانه بهبود کامل یافته و به چرخه زندگی بازگشته اند.

به گفته مسؤولان وزارت بهداشت در 24 ساعت گذشته در 13 استان کشور هیچ موردی از فوت ناشی از ابتلا به کرونا گزارش نشده و در 5 استان هم فقط یک نفر فوت کرده است.

در زیر تازه ترین نتایج تحقیقات وزرات بهداشت درخصوص وضعیت شهرستانهای کشور را از نظر خطر ابتلا به کرونا می خوانید.

  جدول وضعیت شهرستانهای کشور از نظر خطر ابتلا به کرونا به تفکیک استان مربوط به 15 خرداد  

وضعیت سفید به چه معناست؟

شهرستانی در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارد که طی ۲ هفته اخیر هر دو شرط زیر را داشته باشد.

شرط یک: متوسط میزان بستری روزانه (به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت): حداکثر ۱، مثلا در شهرستانی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر، متوسط روزانه ۲ بیمار بستری.

شرط دو: متوسط تعداد بستری روزانه: حداکثر ۱، یعنی حداکثر ۱۴ بستری در شهرستان در طول دو هفته (شامل موارد مشکوک و قطعی).

 نکته مهم: وضعیت سفید به معنای بدون مخاطره بودن شهرستان نیست.

وضعیت قرمز به چه معناست؟

شهرستانی در وضعیت قرمز (خطر بالا) قرار دارد که طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) بالای ۳ باشد. سایر شهرستان‌ها که سفید یا قرمز نباشند در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار می‌گیرند.

توجه:‌ مثلا یک شهر با وجود آن‌که متوسط میزان بستری روزانه آن (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) کمتر از ۱ است اما به خاطر داشتن بیش از ۷ بیمار بستری در طول هفته شرایط شهرستان سفید را احراز نمی‌کند و لذا زرد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت سلامت کرونا ابتلا ابتلا به کرونا وضعیت شهرستان بستری روزانه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد که وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامعباس ترکی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد که وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش‌بینی شود، متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روزهای اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یک ساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند. با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمائید تدابیر زیر اتخاذ شود.

۱- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرمهای پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند. در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهادهای حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

۲- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتاً مورد پیش‌بینی قرار گیرد.»

کد خبر 739276

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • اعلام اسامی برندگان روز شانزدهم مسابقه«زندگی با آیه‌ها»در کردستان
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • اعلام اسامی برندگان روز پانزدهم مسابقه زندگی با آیه‌ها در کردستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اعلام اسامی برندگان روز چهاردهم مسابقه زندگی با آیه ها در کردستان
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی