Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ایران با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با مقامات عراقی در پی غرق شدن لنج باری بهبهان در بندر ام‌القصر اعلام کرد که هماهنگی‌های لازم برای بازگرداندن نجات یافتگان و جسد فرد متوفی در اسرع وقت انجام می‌شود.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) اعلام کرد:‌ در پی غرق شدن لنج باری بهبهان در آب‌های خور عبدالله بندر ام‌القصر عراق، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در تماس با مقام‌های ذیربط کشور عراق در خصوص وضعیت سرنشینان این لنج و علت غرق شدن آن گفت‌وگو و خواستار ارائه گزارش رسمی مقامات عراقی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که  به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوا و برخورد موج‌ها به لنج باری، بار سرامیک آن به یک سمت کشتی رانده شده و همین مسئله موجب غرق شدن شناور شده است. 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت و سرکنسولگری ایران در عراق، هماهنگی لازم را برای بازگرداندن ۴ نجات یافته این حادثه و انتقال جسد یک تبعه کشورمان که جان خود را در این حادثه از دست داده است، در اسرع وقت انجام خواهند داد.

لازم به ذکر است، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پیش از این از غرق شدن این شناور خبر داده و گفته بود: شناور باری «بهبهان» که روز ١٣ خرداد با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام القصر عراق بود شب گذشته در کانال آبی «خورعبدالله» غرق شد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه آب و هوا بندر ام القصر لنج باری غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات اوکراین به خاک روسیه را محکوم کرده باشد.»

روزنامه جمهوری اسلامی در واکنشی طعنه آمیز به این خبر نوشت: در این جواب، دو نکته وجود دارد. یکی اینکه در عین حال که روس‌ها به اوکراین تجاوز کرده‌اند و اوکراین پاسخ تجاوز آنان را داده، انتظار دارند تجاوزشان نادیده گرفته شود و طرف مورد تجاوز محکوم شود! و نکته مهم‌تر این است که معنای سخن سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینست که اگر اسرائیل اوکراین را محکوم کرده بود، روسیه نیز ایران را محکوم می‌کرد! این، یعنی روس‌ها بشدت اهل معامله سیاسی هستند و به هیچ‌ چیز غیر از منافع خود فکر نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد