Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با صدور بخشنامه ای مجددا بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی و رعایت نکات لازم از سوی شهرداریها و دهیاریها در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستانها، فضاهای سبز شهری و روستایی و جنگل ها و مراتع شهری و روستایی با همکاری دستگاههای ذیربط خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، در بخشنامه مهدی جمالی نژاد به استانداری ها در زمینه ضرورت کنترل و پیشگیری از آتش سوزی در بوستانها، فضاهای سبز و جنگلها و مراتع واقع در شهرها و روستاها با اشاره به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش نشانی را افزایش می دهد، بر آماده باش حداکثری و ارتقای سرعت عمل واحدهای ذیربط در شهرداریها و دهیاریها برای خاموش کردن آتش و انجام گشت های لازم از فضاهای ذکر شده تاکید شده است.
نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در پارک ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، برگزاری "مانورهای آمادگی مشترک اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع" بین کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان‌ها از دیگر موارد مورد تاکید در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.
 جمالی نژاد همچنین بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اطفای آتش سوزی شامل بازبینی، تعمیر و استقرار آنها توسط شهرداریها و دهیاریها، تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای "دستورالعمل طرح جامع مدیریت و پیشگیری اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع" با حضور تمامی متولیان موضوع مشتمل بر شهرداریها، دهیاریها، شوراها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل محیط‌زیست استان، سازمان های مردم‌نهاد،... و اطلاع رسانی به موقع و اعلام هشدار به شهروندان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی با بهره گیری از ظرفیتهای صداوسیما و خبرگزاریهای استان، پایگاه های اینترنتی سازمانی، شبکه های مجازی و فضاهای تبلیغات شهری و روستایی تاکید نموده است.
 وی همچنین بر ضرورت هماهنگی و تعامل حداکثری مدیریت شهری و روستایی استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منطور اجرایی شدن مفاد  تفاهم‌نامه فی‌مابین تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمالی نژاد وزارت کشور شهرداریها و دهیاریها شهری و روستایی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  فرماندار نقده با اشاره به بیانات  رهبرمعظم انقلاب  درخصوص جایگاه ویژه عشایر   افزود : عشایردر تامین گوشت و لبنیات جایگاه راهبردی در کشور و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند .

محمد نوبخت نیا با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ افزود: : سرکشی و کمک به عشایر و رفع مشکلات آنان درافزایش  تولیدات غذایی کشور موثر است و  موجب دلگرمی آنان می شود.

رئیس اداره امور عشایر نقده در خصوص توزیع نهاده در سال ۱۴۰۲ گفت : ۴۷۰ تن جو ۳۰۰ تن کنسانتره ، ۱۶۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن آرد بین عشایر منطقه توزیع شده است.

  بهروز قنبری در خصوص تقسیم بندی مناطق ییلاقی گفت :۲ منطقه شاهین دژ ، بیجار ، لیگ بن کانی زرد کانی هوارجو و ۳ منطقه پیرانشهر قمطره -کفارستان و کلاشین، اشنویه می باشد .

وی با بیان اینکه   هزار و ۶۸۲ نفراز عشایر عضو شرکت تعاونی هستند افزود:  ایل مامش با ۳ طایفه ، قره پاپاق ۳۲  طایفه و شاهسون دو تیره دارند.

بهروز قنبری افزود: از  ۱۵ اردیبهشت کوچ میان بند عشایر شروع  می شودواز ۱۵ خرداد    کوچ اصلی  آغاز می شود که  تا ۱۵ شهریور ادامه دارد .

ارایه خدمات به کوچندگان ، رفع مشکل آرد ، توزیع پنل های خورشیدی ۳۷ مورد ،اجرای  طرحهای عمرانی ۳ کیلومتر ونیم با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان لوله گذاری در شیخ معروف ، توزیع ۲ هزارو ۷۰۰ متر لوله بین عشایر برای انتقال آب از چشمه ، توزیع آبشخور ۱۴ مورد ، ۵ تانکر بصورت امانی ، ۲۰ کیلومتر مرمت جاده های عشایری ، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ازتبصره ۱۶ به مبلغ ۶ میلیارد ۷۰ میلیون تومان از مهمترین  اقدامات این اداره در سال گذشته است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان