Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در آمریکای لاتین کرونا همچنان قربانی می‌گیرد. بر اساس آمار مقامات رسمی دو کشور مکزیک و برزیل تعداد کشته شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ ظرف یک روز (از سوم تا چهارم ژوئن) بالاترین حد در تمامی دوران شیوع کرونا بوده است.

بنا بر آمار به روز شده سایت "ورلدامتر" در مکزیک مجموعا تاکنون ۱۲ هزار و ۵۴۵ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها در ۲۴ ساعت ۱۱۰۰ مرگ جدید بر اثر این بیماری ثبت شده ‌است که ۴۷۰ مورد بیشتر از روز قبل است. همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال حاضر در مکزیک ۱۰۵ هزار و ۶۸۰ نفر است.

به رغم آمار تصاعدی ابتلا به کرونا و مرگ و میر در اثر آن دولت مکزیک در آغاز هفته جاری برخی محدویت‌های اعمال‌شده برای مقابله با کرونا را لغو کرد. به عنوان مثال برخی از کارهای خدماتی غیر ضروری می‌توانند کارشان را از سر بگیرند.

رییس‌جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور از یک "وضعیت جدید" سخن گفته که کشورش باید خود را برای آن آماده کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در برزیل نیز بنا بر اعلام مقامات دولتی، در ظرف یک روز ۱۳۵۰ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند. این تعداد فوت‌شده در عرض یک روز تا کنون در این کشور سابقه نداشته است.

بنا بر آمار ورلدامتر تعداد فوت‌شدگان بر اثر کووید ۱۹ در برزیل به ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رسیده و بیش از ۶۱۵ هزار تن نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بدین ترتیب برزیل پس از آمریکا دومین کشور از نظر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان است.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی هنوز به نقطه اوج ابتلا به کرونا نرسیده‌اند.

با این حال رییس‌جمهور برزیل همچنان به سختی مقابل برقراری محدودیت برای مبارزه با کرونا مقاومت می‌کند. او همواره مخالف برقراری محدودیت خروج از خانه بوده و کرونا را تنها "یک گریپ ساده" می‌نامد.

در برخی از مناطق کشور، مقامات محلی به صورت خودسرانه اقدام به برقراری برخی محدودیت‌ها کرده‌اند. به عنوان مثال در استان باهیا از روز چهارشنبه خروج از خانه ممنوع شده است.

به گزارش دویچه‌وله، هم در برزیل و هم در مکزیک تعداد واقعی مبتلایان به کرونا بسیار بالاتر از آمار اعلام‌شده است چرا که هیچ یک از این دو کشور از تجهیزات کافی پزشکی برای انجام تست کرونا برخوردار نیستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکای لاتین برزیل مکزیک ویروس کرونا اخبار کرونا کووید ۱۹ کووید ۱۹ بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتسال ایران با سه پیروزی مقابل افغانستان، بحرین و کویت در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا راهی مرحله حذفی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد تا حالا خود را برای دیدار با قرقیزستان آماده کند.

بهروز عظیمی جوان‌ترین بازیکن حاضر در جمع ملی‌پوشان فوتسال ایران که در دیدار با بحرین هم توانست گل زیبایی را به ثمر رساند در خصوص آخرین وضعیت خود و هم تیمی‌هایش با رسانه فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی را انجام داد.

عظیمی در خصوص حال و هوای تیم پس از صعود به دور حذفی جام ملت‌های آسیا گفت: خدا را شکر آخرین بازی گروهی را مقابل کویت با پیروزی پرگل و بدون گل خورده پشت سر بگذاریم. جو تیم خیلی خوب است. خدا را شکر جو تیم روز به روز بهتر و تمرکز بالاتر می‌رود. همدل‌تر از همیشه شده‌ایم تا هر آنچه کادر فنی برای ما منظور کرده‌است را در مسابقه اجرا کنیم و بتوانیم نتیجه خوبی برای ملت ایران بگیریم.

بازی مقابل قرقیزستان می‌تواند سخت باشد. چند ماه پیش با آنها بازی کردیم. قرقیزستان در همان بازی توانست در چند دقیقه ابتدایی فشار بیاورد اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیروز شویم و جشن صعود به مرحله بعدی را بار دیگر بگیریم.

او در خصوص اولین تجربه اش در جام ملت‌ها گفت: سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست. همه تیم‌ها خیلی پیشرفت کرده اند و دیگر هیچ دیداری ساده نیست. من در دوره‌های قبلی نبودم اما از باتجربه‌ها می‌شنوم که چقدر همه تیم‌ها عوض شده‌اند. تمام تیم‌ها پیشرفت داشته اند. وقتی ژاپن قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف شد معنی اش جام شگفتی‌ها در این دوره است. از کادر فنی بابت اعتمادی که داشتند خیلی تشکر می‌کنم. احساس خوبی دارم در جمع فعلی هستم و برای موفقیت کشورم تلاش می‌کنم.

این بازیکن جوان در خصوص هدف تیم ملی در این بازی‌ها هم گفت: وقتی به قهرمانی فکر می‌کنید هیچ چیز دیگری مهم نیست. واقعاً قرقیزستان با برزیل در مسیر قهرمانی فرق نمی‌کند. باید با تمام توان بازی کرد و به پیروزی در هر دیدار رسید. تیم ملی ایران به هیچ چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند.

کد خبر 6087003

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سهم ۳ برابری شهرستان‌ها از کنسرت‌های فروردین/ علیرضا طلیسچی رکورد زد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم