Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی علیزاده طباطبایی، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این کشتی تجاری حامل سرامیک بوده و  منتظر ورود به بندر ام‌القصر در بصره بود ولی بر اثر طوفان غرق شد، اظهار کرد: به محض انتشار این خبر سفارت ایران در بغداد و سرکنسولگری ایران در بصره این موضوع را با مقامات عراقی پی گیری کردند و در همین چارچوب  از طرف سرکنسولگری ایران در بصره افرادی به محل  برای بررسی دقیق تر موضوع اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کشتی تجاری دارای هفت سرنشین بود که یک سرنشین آن هندی و مابقی ایرانی بودند.

این دیپلمات کشورمان در عراق ادامه داد: چهار نفر از سرنشینان این کشتی زنده هستند و اقدامات برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این  کشتی فوت کرده و دو نفر دیگر از سرنشینان که یک ایرانی و یک هندی هستند، مفقود شده‌اند و تلاش ها برای پیگیری وضعیت آنها آغاز شده است.

اسامی چهار خدمه نجات یافته عبارتند از:
1- عبدالشهید حمیداوی
2- عبدالزهرا حاکمی
3- علی عامری
4- محمد عثمانی

« موسی مزرعاوی »یکی از دو نفر از خدمه کشتی است، که مفقود است و «جمال مطرقی» نام خدمه ای است که متاسفانه فوت کرده است.

312 310

کد خبر 1395940

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانورد هرمزگان اسماعیل مکی‌زاده امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه افزود: یک فروند کشتی تانکر حامل فرآورده نفتی در حوالی ساعت ۶:۳۰ بامداد در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک با یک هزار و ۲۰۰ تن محموله قیر اعلام اضطرار کرد.

وی ادامه داد: با اعلام خبر وضعیت اضطرار از سوی این شناور خارجی با تعداد ۲۱ سرنشین شامل ۲۰ نفر با ملیت هندی و یک نفر با تابعیت سریلانکایی که از مبدا خورفکان کشور امارات به مقصد آب‌های ایران در حال حرکت بود، بلافاصله مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان (MRCC) با اعزام شناور ناجی ۱۰ از بندر جاسک به محل اقدام کرد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی تانکر در آب‌های جنوبی کشور به‌دلیل آبگرفتگی و کج شدگی به سمت چپ شناور port sidelist اعلام اضطرار کرده بود و فرمانده شناور پس از ناتوانی در حفظ تعادل کشتی دستور ترک تمامی سرنشینان این شناور را داده بود.

مکی‌زاده با بیان اینکه شناور ناجی ۱۰ سرنشینان شناور را در کم‌ترین زمان ممکن از مخاطره و احتمال غرق شدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: در عملیات نجات دریایی این شناور، تمامی ۲۱ خدمه این کشتی خارجی حادثه دیده در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سرنشینان این شناور در صحت و سلامت در حال انتقال به بندر جاسک هستند و هماهنگی لازم نیز با شرکت کشتیرانی برای نجات کشتی در حال انجام است.

کد خبر 6081120

دیگر خبرها

  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • اجازه بازگشت خدمه روس کشتی جنجالی توقیفی اسرائیل
  • گفت‌وگوی خدمه روسی کشتی توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • دو تن از خدمه کشتی توقیف شده در ایران تبعه پاکستان هستند
  • توضیحات کنعانی درباره کشتیِ توقیف‌شده اسرائیلی | خدمه این کشتی به سوالات مراجع ایرانی پاسخ ندادند | ویدئو
  • وزیر امور خارجه: در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم