Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:52:09 GMT

پایان جدال چهار روزه آتش و جنگل در اندیکا

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۷۶۴

پایان جدال چهار روزه آتش و جنگل در اندیکا

سرپرست فرمانداری اندیکا روز جمعه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این آتش سوزی روز سه شنبه از منطقه کرچل و مانداب بخش آبژدان شروع و سپس به منطقه شیرین آب و دره دون بخش مرکزی گسترش یافت.

وی افزود: به رغم اینکه نیروهای امدادی و محلی از همان ساعات اولیه در محل حضور یافتند اما سخت‌گذر بودن منطقه، وزش باد و غنی بودن مراتع‌، مهار را به تاخیر انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد بحران شهرستان اندیکا ادامه داد: این آتش سوزی درنهایت با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، سپاه، نیروهای مردمی، انجمن‌های مردم نهاد، سدهای شهرستان و دهیاری‌ها به طور کامل مهار شد.

وی گفت: اعزام بالگرد آب پاش و بالگرد هوانیروز مسجد سلیمان برای انتقال نیروها نیز در مهار این آتش سوزی موثر بود.

سرپرست فرمانداری اندیکا با بیان اینکه بررسی دقیق خسارت در حال انجام است، افزود: بخش‌هایی از مراتع و جنگل‌های این شهرستان در این آتش سوزی خاکستر شدند.

حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل در اندیکا وجود دارد که ۹۰ درصد این درختان بلوط و ۱۰ درصد دیگر گونه‌های درختی دیگر هستند.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه سه بخش دارد و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

برچسب‌ها اطفای حریق جنگل اندیکا پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اطفای حریق جنگل اندیکا اطفای حریق جنگل اندیکا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بوئین میاندشت گفت: طرح کنترل کوچ ومدیریت چرا از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ شروع شد وتا پایان اردیبهشت سال جاری ادامه دارد و از ورود دام به مراتع تا شروع فصل چرا جلوگیری می‌شود.
رضاعلی روستایی، هدف از اجرای این طرح را حفظ خاک، پوشش گیاهی وذخائر ژنتیکی مراتع بیان کردو افزود: ورود زودهنگام دام به مراتع باعث ازبین رفتن پوشش گیاهی می‌شود چرا که دراین زمان گیاه به رشد کافی نرسیده است ازطرفی با توجه به بارش‌های بهاری رطوبت سطح خاک بسیار زیاد است که با ورود دام لد کوب می‌شود وهمین موضوع سبب فرسایش خاک می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی اضافه کرد:مراتع شهرستان بوئین میاندشت درقالب ۵۷ سامانه عرفی تعریف شده است که ۲۲۰۰ بهره بردار آن با ۵۱ هزار راس واحد دامی اززمان شروع فصل چرا به مدت ۱۲۰ روز می‌توانند از مراتع برای تعلیف دام خود استفاده کنند.
شهرستان بویین میاندشت ۱۰۴ هزار هکتار وسعت دارد که ۷۰ درصد از آن منابع ملی با ۳۵۰ گونه گیاهی است که ۳۵ گونه ان ارزش اقتصادی بالایی دارد.

دیگر خبرها

  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان