Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:14:52 GMT

شهرداری ها و دهیاری ها در حالت آماده باش باشند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۷۷۸

شهرداری ها و دهیاری ها در حالت آماده باش باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشنامه مهدی جمالی نژاد به استانداری‌ها در زمینه ضرورت کنترل و پیشگیری از آتش سوزی در بوستانها، فضاهای سبز و جنگل‌ها و مراتع واقع در شهرها و روستاها با اشاره به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش نشانی را افزایش می‌دهد، بر آماده باش حداکثری و ارتقای سرعت عمل واحدهای ذیربط در شهرداری‌ها و دهیاریها برای خاموش کردن آتش و انجام گشت‌های لازم از فضاهای ذکر شده تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در پارک‌ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، برگزاری «مانورهای آمادگی مشترک اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع» بین کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان‌ها از دیگر موارد مورد تاکید در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اطفای آتش سوزی شامل بازبینی، تعمیر و استقرار آنها توسط شهرداری‌ها و دهیاریها، تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای «دستورالعمل طرح جامع مدیریت و پیشگیری اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع» با حضور تمامی متولیان موضوع مشتمل بر شهرداری‌ها، دهیاریها، شوراها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل محیط‌زیست استان، سازمان‌های مردم‌نهاد، … و اطلاع رسانی به موقع و اعلام هشدار به شهروندان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی با بهره گیری از ظرفیت‌های صداوسیما و خبرگزاری‌های استان، پایگاه‌های اینترنتی سازمانی، شبکه‌های مجازی و فضاهای تبلیغات شهری و روستایی تاکید نموده است.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی و تعامل حداکثری مدیریت شهری و روستایی استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین تاکید نمود.

کد خبر 4941817

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آتش سوزی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران آتش سوزی قوه قضاییه وضعیت هوای تهران جلال ملکی بازنشستگان مجلس شورای اسلامی آتش سوزی جنگل ها کمیته امداد امام خمینی احتکار نیروی انتظامی شهرداری ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران + ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، جلال ملکی، سخنگوی سازمان‌ آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه در یک کارگاه در خیابان پامنار محدوده بازار تهران، کوچه پرتوی به آتش‌نشانی اعلام شد و ۲ ایستگاه به اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل آتش‌سوزی یک کارگاه آهن‌گری، برش و خم‌کاری آهن بود و به علت رنگرزی یک انبار رنگ حاوی مواد قابل اشتعال داشت، گفت: در یک نیم‌طبقه این کارگاه به وسعت ۵۰ متر که محل نگهداری مواد قابل اشتعال بود، آتش‌سوزی رخ داده بود و درحال سرایت به طبقه پایین بود که توسط آتش‌نشانان از گسترش آتش جلوگیری شد.

سخنگوی سازمان‌ آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان از ناحیه پا دچار مصدومیت شد، افزود: آسیبی به کسبه و همسایگان وارد نشده است.

کد خبر 846405 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم آتش‌ نشانی تهران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران + ویدئو
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران