Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@08:17:00 GMT

اعلام حمایت کره شمالی از حق حاکمیت چین بر هنگ‌کنگ

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۲۰۰۵

اعلام حمایت کره شمالی از حق حاکمیت چین بر هنگ‌کنگ

وزیر امور خارجه کره شمالی در دیدار با سفیر چین در پیونگ‌یانگ گفت کشورش از حق حاکمیت پکن بر هنگ‌کنگ حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ری سون گون» وزیر امور خارجه کره شمالی در دیدار با «لی جین جون» سفیر چین در پیونگ‌یانگ، از حق حاکمیت پکن در هنگ‌کنگ حمایت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزیر امور خارجه کره شمالی در این دیدار گفت: «مسئله هنگ‌کنگ جزو امور داخلی چین محسوب می‌شود و دخالت خارجی [در این زمینه] حق حاکمیت چین را نقض می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ری سون گون افزود: «کره شمالی به‌طور فعالانه از حزب و دولت چین در دفاع از حق حاکمیت ملی و امنیت و  تمامیت ارضی خود حمایت می‌کند».

سفیر چین در پیونگ‌یانگ نیز از حمایت کره شمالی قدردانی کرده و این کشور را یکی از متحدان مهم خود برشمرد.

دولت چین اخیراً لایحه امنیت ملی جدیدی را به هنگ‌کنگ معرفی کرده است. اما کشورهای غربی با مداخله در این خصوص در تلاش هستند از تصویب آن جلوگیری کنند.

پیونگ‌یانگ روز پنجشنبه نیز اعلام کرده بود آمریکا تا زمانی که معترضان را در کشور خود به «رها کردن سگ‌ها» تهدید می‌کند، در موضعی نیست که بتواند چین را در خصوص مسائل حقوق بشری و امور هنگ‌کنگ سرزنش کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی چین هنگ کنگ حق حق حاکمیت پیونگ یانگ کره شمالی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از صفر شدن تعداد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن آن‌ها خبر داد.   به گزارش مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری بود.   وی افزود: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند