Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@17:09:21 GMT

هشدار اروپا درباره صرفه جویی در بودجه تسلیحاتی

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۲۰۸۶

هشدار اروپا درباره صرفه جویی در بودجه تسلیحاتی

وزرای دفاع آلمان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه در نامه مشترکی به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره هر گونه صرفه جویی در بودجه دفاعی و تسلیحاتی این اتحادیه با توجه به بحران کرونا هشدار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، "کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان و همتایان اروپایی وی درباره در پیش گرفتن رویکرد صرفه جویانه در بودجه دفاعی اتحادیه اروپا هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آلمان و همتایان وی در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در نامه مشترکی به "جوزف بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همه وزرای دفاع اتحادیه اروپا که روزنامه "ویرتشافتز وووخه" آلمان آن را منتشر کرده است نوشتند که امنیت و دفاع باید اولویت اصلی ما باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ۲ کشور اروپایی

در پیش نویس بودجه سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ که کمیسیون اروپایی در اواخر ماه می ارائه داده برای صندوق دفاعی اتحادیه اروپا (EDF) که پروژه های تسلیحاتی مشترک را راه اندازی می کند بودجه حدود ۸ میلیارد یورویی اختصاص داده شده است.

"یان کلود یونکر"، رئیس پیشین کمیسیون اروپایی بودجه حدود ۱.۵ میلیارد یورویی را برای این منظور اختصاص داده بود.

وزرای دفاع اروپایی در این نامه تاکید کردند که از بودجه بلند پروازانه EDF به عنوان یک اولویت حمایت می کنند.

آن ها تاکید کردند که بحران کرونا نیازهای تسلیحاتی را بیشتر افزایش می دهد. این مقامات اروپایی در این نوشته تاکید کردند که تاثیرات این بیماری همه گیر به درگیری ها و بحران های موجود شدت می بخشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرانسه اروپا اتحادیه اروپا ایتالیا جوزف بورل آلمان کمیسیون اروپایی ویروس کرونا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر در نشست عادی شورای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، جنگ‌های جاری در اوکراین و خاورمیانه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تاس نوشته است که در آستانه این اجلاس، یکی از دیپلمات‌های عالیرتبه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که وزرای خارجه اروپایی موضوع تحویل فوری سامانه‌های پدافند هوایی و ضدموشک به اوکراین شامل سامانه پاتریوت را مورد بررسی قرار خواهند داد. وزرای دفاع اتحادیه اروپا نیز به این بحث ملحق می‌شوند.

به گفته وی، شورای اتحادیه اروپا همچنین مساله استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه به نفع و در راستای کمک به کی‌یف را به بحث می‌گذارد.

درباره خاورمیانه نیز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌دلیل آنچه «تنش اخیر در منطقه پس از حمله هوایی اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و حمله‌های تلافی‌جویانه تهران» خوانده شده است، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را ارزیابی خواهند کرد. همچنین به نوشته تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر روی یافتن راه‌حلی برای حل و فصل جنگ غزه نیز تمرکز خواهند کرد.

کد خبر 6085113

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه