Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، هر چند پلیس ضدشورش مکزیک برای مقابله با معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد اما مردم خشمگین شیشه‌های ساختمان‌های دولتی را شکستند، روی دیوارهای مناطق تاریخی شهر نقاشی کشیدند و چند خودروی پلیس را آتش زدند. ویدئوی به آتش کشیده شدن یک مامور پلیس پس از ریختن نفت روی او هم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض اصلی آنها به خشونت پلیس در پرونده مرگ جووانی لوپس جوان است که گفته می‌شود به دلیل نزدن ماسک بازداشت و در زندان به دلیل شکستگی جمجمه و شلیک یک گلوله به پایش از دنیا رفته است. وقتی خانواده لوپس برای یافتن نشانی از او به بیمارستان رفتند، جنازه فرزندشان را تحویل گرفتند. این جوان مکزیکی ماه می بازداشت شده و چند روز بعد در بازداشت پلیس جان داده بود.

انزیکه آلفارو، فرماندار ایالت خالیسکو برای کاهش خطر انتشار ویروس در گواداخالار در ناآرامی‌های اخیر زیر فشار است و از سوی دیگر هواداران رئیس جمهوری مکزیک را به دلیل دمیدن در آتش آشوب‌ها سرزنش می‌کند. از سوی دیگر، برخی چهره‌های برجسته مکزیک از جمله یک رئیس جمهوری پیشین برای آرام شدن آشوب‌ها خواستار تحقیق بیشتر درباره دلیل مرگ لوپس و بازداشت پلیس‌های خطاکار شده‌اند.

کد خبر 518244 برچسب‌ها مکزیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

پلیس آمریکا دانشجویان معترض را در دانشگاه تگزاس در شهر آستین و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت و دیگران را متفرق کردند.

به گزارش مشرق، دانشگاه‌های آمریکا همچنان شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در حمایت از غزه و محکوم کردن نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی هستند.

در همین حال، پلیس و نیروهای گارد ویژه آمریکا شمار زیادی از معترضان را در دانشگاه‌های مختلف بازداشت کردند.

بازداشت‌های ساعات گذشته در شهرهای آستین و لس‌آنجلس در حالی انجام شد که دانشجویان دانشگاه هاروارد و دانشگاه براون در سواحل شرقی نیز تهدیدات را نادیده گرفتند و اردوگاه‌هایی را برای همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه برپا کردند.

این اعتراضات که هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، از دانشگاه‌ها می‌خواهد روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

اعتراضات مسالمت‌آمیز و عمدتا بدون تنش بوده است، اما در بحبوحه ادعاهای یهودی‌ستیزی با اقدامات شدید بسیاری از دانشگاه‌ها مواجه شده است.

بزرگترین تظاهرات ساعات گذشته در دانشگاه یوتی سهر آستین برگزار شد، جایی که صدها دانشجو دست به تجمع زدند و به سمت محوطه دانشگاه راهپیمایی کردند. اما دانشگاه از پلیس محلی و ایالتی خواست تا جمعیت را متفرق کند.

صدها افسر پلیس و همچنین گارد ملی که برخی از آن‌ها سوار بر اسب بودند، در محل حاضر شدند

آن‌ها با در دست داشتن باتوم به جمعیت حمله کردند و چندین دانشجو را با خضونت بازداشت کردند.

مقامات تگزاس اعلام کردند که دست‌کم ۳۴ نفر بازداشت شده‌اند. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس گفت که معترضان در زندان هستند و اضافه کرد که هر دانشجویی که به تظاهرات‌ها بپیوندد، باید اخراج شود.

اعتراضات دانشجویان دانشگاه USC در لس‌آنجلس نیز با خشونت نیروهای امنیتی مواجه شد.

در سوی دیگر آمریکا، صدها دانشجوی دانشگاه هاروارد با وجود بسته شدن محوطه از سوی دانشگاه و تهدید اقدامات انضباطی علیه دانشجویان تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...