Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دوستان نباید برای بازگشایی ورزش فشاری به وزارت ورزش و نظام سلامت وارد کنند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی اماکن ورزشی پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: بیماری که با آن درگیر هستیم، یک بیماری نوپدید است و تجربه بشر برای روبه رو شدن با این پدیده، کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه‌های بازگشایی در کشور‌های مختلف، ممکن است تفاوت داشته باشد. مدارک علمی کافی نیست، اما اماکن ورزشی در حال بازگشایی است.

جزو اولین کشورهایی هستیم که به سراغ بازگشایی اماکن ورزشی رفتیم

وی گفت: به همراه یکی، دو کشور اروپایی، از اولین کشور‌هایی هستیم که سراغ بازگشایی اماکن ورزشی رفتیم. پروتکل‌های لازم که به صورت تدریجی منجر به بازگشایی ورزش می‌شد را ابلاغ کردیم. البته هر جایی که احساس کنیم با افزایش ویروس مواجه شدیم و این موضوع می‌تواند خطراتی برای ورزشکاران داشته باشد، حداقل یک قدم بازگشت به عقب خواهیم داشت.

برای آغاز لیگ برتر فوتبال از هفته اول تیر منعی وجود ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت درمورد پروتکل‌های ابلاغی تصریح کرد: در این پروتکل‌ها درباره بازگشایی اماکن ورزشی صحبت شده است و همانطور که می‌دانید اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد و روند کنونی تغییری نداشته باشد، برای بازگشایی سالن‌های ورزشی در مناطق سفید مشکلی نخواهیم داشت. البته برای شروع تمرینات، مسابقات و لیگ برتر فوتبال از تاریخ اول تیر بدون حضور هواداران مجوز صادر شده است.

همه ورزشکاران و کارمندان اماکن ورزشی باید تست PCR را انجام دهند

جهانپور ادامه داد: البته رشته‌های ورزشی را دسته‌بندی کردیم و رشته‌هایی که درگیری تن به تن دارند، وضعیت‌شان متفاوت خواهد بود. مثلا باشگاه‌های بدنسازی و استخر‌های روباز در مناطق زرد هم بازگشایی شده‌اند. همه کارکنان شاغل در اماکن ورزشی و ورزشکاران باید تست PCR را انجام دهند.

امکان بازگشایی ورزش‌های پُربرخورد وجود ندارد

وی گفت: درباره شروع به فعالیت در شهر‌های قرمز مثل رشته‌های تیمی و پُر برخورد، هنوز امکان بازگشایی وجود ندارد و این موضوع در رشته‌های تیمی و مناطق زرد هم هنوز امکان‌پذیر نیست. این دشواری در رقابت‌های لیگ وجود داشت و اگر همچنان شاهد کاهش نسبی موارد ابتلا باشیم از هفته آخر خرداد آغاز بازی‌ها بلامانع خواهد بود.

برخی دوستان در بدنه ورزش احساس می‌کنند که می‌توانیم به سرعت رقابت‌ها را آغاز کنیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همکاری خوبی را از جامعه ورزش شاهد بودیم. شخص وزیر ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، اقدامات به هنگامی داشتند، اما برخی دوستان در بدنه ورزش احساس می‌کنند که می‌توانیم به سرعت رقابت‌ها را آغاز کنیم. اما دغدغه سلامتی برای ما اهمیت زیادی دارد و باید این افراد ما را درک کنند.

نباید برای بازگشایی ورزش فشاری به نظام سلامت وارد شود

او خاطرنشان کرد: اگر ارزیابی کنیم که سلامت دچار خطر نمی‌شود، قطعا در اولین فرصت بازگشایی‌ها را سرعت می‌دهیم. تفاوت سلیقه‌ای را در بدنه ورزش کشور شاهد بودیم، اما نباید این فشار به وزارت ورزش و نظام سلامت وارد شود. دوستان مطمئن باشند که ما و فدراسیون پزشکی ورزشی در اولین زمان مناسب اقدامات مربوط به بازگشایی را انجام می‌دهیم. اما باید گفت که دغدغه‌های ما سر جای خودش باقی است.

هر لحظه احساس خطر کنیم، یک قدم به عقب برمی‌داریم

جهانپور درمورد بازگشایی لیگ برتر فوتبال گفت: طبق روال فعلی اگر روند کنونی تغییری نداشته باشد، هفته آخر خرداد با رعایت پروتکل‌ها و انجام آزمایش و حضور حداقلی افراد و بدون تماشاگران آغاز لیگ را خواهیم داشت، اما هر جایی که وزارت بهداشت احساس کند خطر رو به افزایش است و وضعیت به سمت خطر می‌رود، قطعا توقف خواهیم داشت و همچنین حداقل یک قدم به عقب خواهیم رفت. اساس و منطق فاصله‌گذاری هوشمند، همین است و در کشور‌های دیگر نیز همین روال وجود دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازگشایی اماکن ورزشی سخنگوی وزارت بهداشت نظام سلامت وارد بازگشایی ورزش برای بازگشایی پروتکل ها یک قدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود