Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@21:03:27 GMT

دولت وفاق وارد آخرین پایگاه حفتر در غرب لیبی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۲۵۰۰

خرداد: نیروهای دولت وفاق ملی لیبی وارد شهر ترهونه آخرین پایگاه ژنرال خلیفه حفتر در غرب لیبی شده و آن را باز پس گرفتند.
به گزارش خرداد، تارنمای شبکه خبری الجزیره قطر، در هفته‌های اخیر دولت وفاق ملی پیروزی‌هایی را در مقابل ارتش ملی لیبی به رهبری حفتر به دست آورده و حمله نیروهای حفتر با هدف تسخیر طرابلس را خنثی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترهونه پایگاه اصلی ارتش ملی لیبی به پایتخت بود که نیروهای حفتر هفته جاری در نهایت آنجا را ترک کردند.
اتاق عملیات دولت وفاق ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروها پس از ورود به شهر از چهار طرف در نهایت به مرکز شهر رسیده‌اند.
با وجود کسب موفقیت‌هایی از سوی دولت وفاق ملی، نیروهای حفتر هنوز کنترل شرق کشور و بخش‌های اعظمی از جنوب کشور که میدان‌های اصلی نفت کشور قرار دارند را در دست خود دارند.  
ارتش ملی لیبی از سوی روسیه، امارات و مصر حمایت می‌شود. سازمان ملل در مورد دریافت تسلیحات و نیرو از طرف‌های خارجی به دولت وفاق و ارتش ملی هشدار داده است. برچسب ها: لیبی ، دولت وفاق لیبی

منبع: خرداد

کلیدواژه: لیبی دولت وفاق لیبی دولت وفاق ملی ارتش ملی ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست، گفت: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان