Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@19:01:31 GMT

شرایط قانونی پذیرش فرزندخوانده چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۲۵۹۸

برای پذیرش فرزند خوانده مراحل قانونی و شرایط متعددی وجود دارد بر اساس قانون زوجین بدون فرزند در رتبه اول ، دختران مجرد در رتبه دوم و زوجین دارای فرزند در رتبه سوم  برای پذیرش فرزند خوانده در اولویت قرار دارند.

برای اعطای فرزند به زوجین بدون فرزند، زن و شوهر داوطلب باید ایرانی و مقیم ایران باشند همچنین پنج سال تمام از تاریخ ازدواج آن‌ها گذشته باشد و آنها از این ازدواج صاحب فرزند نشده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن سن یکی از زوجین باید حداقل سی سال باشد و زوجین دارای محکومیت جزائی مؤثر به‌علت ارتکاب جرائم عمدی و مهجور نباشد همچنین زوجین باید صلاحیت اخلاقی داشته باشند و حداقل یکی از آن‌ها دارای تمکن مالی باشد. 

از دیگر شرایط پذیرش این است که زوجین مبتلا به بیماری صعب العلاج و معتاد به مواد الکلی یا مواد مخدر و سایر اعتیادات مضر نباشند.

دختران مجرد هم برای گرفتن فرزند خوانده باید حداقل ۳۰ سال سن داشته باشند و البته فقط سرپرستی دختران را می‌توانند اخذ کنند.

همچنین زوجین دارای فرزند هم برای پذیرش فرزند خوانده باید حداقل یکی از آنها بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: فرزند خوانده پذیرش فرزند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز،معصومه جودکی با اعلام این خبر افزود:از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت، پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است. اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز انجام می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال که بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود، امسال نیز در دو مرحله ۲ تا ۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه در استان انجام می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه گفت: برنامه ایمن سازی تکمیلی جهت کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در کلونی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین مستقر هستند و کلیه نقاطی که پوشش واکسیناسیون کمتر از حداقل انتظار را دارند انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • فرصت خرید بسته مادران دارای فرزند زیر دو سال تا یکم خرداد
  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است