Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@04:50:06 GMT

آتش سوزی ده‌ها هکتار از مزارع گندم در ورامین

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۲۷۸۰

آتش سوزی ده‌ها هکتار از مزارع گندم در ورامین

نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های ورامین و جوادآباد از صبح امروز، جمعه نسبت به مهار آتش سوزی در مزارع گندم شهرستان اقدام کرده اند اما بر اثر این حادثه ده‌ها هکتار از مزارع نابود شده است.

 از ابتدای امروز در ساعات متمادی صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی که برای اطفاء حریق مزارع گندم به مناطق مختلف شهرستان اعزام می‌شوند به گوش رسیده و دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها در آسمان مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گرم شدن بی‌سابقه هوا در خردادماه ورامین، آتش‌سوزی‌های متعددی در مناطق مختلف شهر ورامین و جوادآباد رخ داده و ده‌ها هکتار از اراضی کشاورزی و گندم‌زارها نابود می‌شود.
از هر هکتار مزرعه گندم شهرستان ورامین به طول میانگین 6 هزار و 200 کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که با احتساب خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به 25 هزار ریال، آتش‌سوزی در یک مزرعه گندم حداقل 155 میلیون ریال به کشاورزان خسارت وارد می‌کند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی  خدمات ایمنی شهرداری ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: از صبح امروز جمعه تا کنون چندین مورد آتش‌سوزی در مزارع گندم واقع در کمربندی شمالی، شهرک مدرس و سایر مناطق اطفا شده است.
محسن پارسا گفت: با وجود سرعت عکس‌العمل آتش‌نشانان در رسیدن به محل حادثه ولی سرعت انتشار آتش به دلیل خشک بودن گندم بسیار زیاد است.
وی از کشاورزان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصول خود اقدام کرده و از آتش زدن بقایای کاه و کلش جدا خودداری کنند.
شهردار شهر جوادآباد نیز از اطفا بیش از 10 مورد آتش سوزی طی دو روز گذشته خبر داد.
حمید دانایی‌فر افزود: اکثر مزارع گندم شهرستان ورامین در بخش جوادآباد و روستاهای اطراف واقع شده و پراکندگی این مزارع باعث می‌شود تا در صورت وقوع آتش‌سوزی، خسارات بسیاری به کشاورزان وارد شود.
وی از کشاورزان خواست تا ضمن مراقبت مداوم از وضعیت مزارع، تانکرهای ذخیره آب را در نزدیکی مزارع خود نگهداری کرده و هر چه سریعتر محصولات خود را جمع‌آوری کنند.
در سال زراعی جاری بیش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است./ ایرنا 

550 اصله درخت خرما در آتش سوخت

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مزارع گندم آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود

جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در استان ابتدا در شهرستان نهبندان آغاز می‌شود از ۲۰ اردیبهشت مردم در این شهرستان می‌توانند گندم خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و مابقی مراکز هم متناسب با تولید در شهرستان‌ها تا پایان شهریور فعالیت خواهند کرد.

او افزود: در استان بهره برداران با کمک ۹۸ کمباین داخلی،۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر کار عملیات برداشت گندم و جو را در استان انجام می‌دهند.

جعفری بیان کرد: در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم وجود دارد که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در استان و اینکه ۱۵ مرکز دولتی هستند اظهار کرد: امسال قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او تصریح کرد: همچنین گندم مرغوب نیز تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید

خرید بیش از ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان

جعفری اظهار کرد: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در پارسال رسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در استفاده از کمباین‌ها در زمینه برداشت گندم باید تلاش شود از ضرر کشاورزان ریزش و افت برداشت جلوگیری شود.

هاشمی زاده رئیس هیأت مدیره بنیاد توانمند سازی گندم کاران خراسان جنوبی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در تولید گندم فعالیت داشتند.

او افزود: در جهت حمایت از کشاورزان، بهره بردارانی که برایشان مقدور باشد، کارخانه ماشین خرید گندم را به مزرعه می‌فرستد تا هزینه حمل کاهش یابد و در خصوص تردد کمباین‌ها هم نیروی انتظامی همکاری لازم را انجام خواهد داد و در خصوص سوخت این ماشین آلات هم مشکلی نخواهد بود.

هاشمی زاده بیان کرد: در خصوص پرداخت هم مقرر شد مسئولان پیگیری لازم را انجام دهند و وجه کشاورزان سریعتر پرداخت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت