Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:32:33 GMT

تعلیق فدراسیون فوتبال منتفی است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۲۸۹۷

تعلیق فدراسیون فوتبال منتفی است

«مهدی محمد نبی» در گفت و گویی درباره آخرین اقدامات و اصلاحات در اساسنامه فدارسیون فوتبال اظهار داشت:: موارد مدنظر فیفا را رعایت شده  و در این بخش مشکلی نخواهد بود و در این زمینه از همراهی وزارت ورزش وجوانان سپاسگزاریم.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته عادی سازی منتفی است و صحت ندارد، ادامه داد: انتخاب روسای کمیته‌های قضایی و حسابرسی نیز به مجمع محول شد در بخش ماهیت فدراسیون هم مطابق قوانین کشورمان عمل کردیم و مطمئن هستیم که ایرادات فیفا حل و فصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی در خصوص اینکه در اصلاحیه فیفا اعلام شده که کمیته انضباطی و اخلاق باید در مجمع رای‌گیری شود و موضوع سابقه ۱۰ سال مدیریتی برای انتخاب شوندگان نیز برداشته شده است، گفت: این مساله درست است نفرات این ۲ کمیته از جمله کمیته حسابرسی با رأی‌گیری انتخاب می‌شوند و نفرات انتخاب شده برای رأی دادن نیز چنین شرایطی دارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص حذف بند ۱۰ سال سابقه مدیریت برای شرکت در انتخابات این فدراسیون به منظور تسهیل حضور فوتبالیست‌های سابق اضافه کرد:‌در بخش اساسنامه و افرادی که قصد کاندیدا شدن را دارند، انعطاف به خرج دادیم که این مساله در تاریخ فدراسیون فوتبال شاید کم سابقه باشد.

وی ادامه داد:‌ وقتی اساسنامه از فیفا برگردد ظرف یک ماه آینده به مجمع ارایه می‌شود و در صورت تایید، دوباره به فیفا ارسال می‌شود که در این بخش فیفا نقش مشاوره ای دارد و فعلا اساسنامه را تایید نمی‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا بحث تعلیق فدراسیون منتفی است، گفت: بله، منتفی است و باید حاشیه‌ها را دور کنیم.

نبی در مورد برنامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، برگزاری بازی‌های غرب به صورت متمرکز است، البته ما با چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نظراتمان را داده‌ایم زمانی که برای لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته شده، باید در کمیته اجرایی تصویب شود. که امیدواریم هفته جاری کنفدراسیون برنامه مسابقات را اعلام کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود:‌ سازمان لیگ بر اساس نقطه نظرات ستاد مبارزه با کرونا و همچنین پروتکل‌های فیفا و کشورمان، برنامه مسابقات داخل کشور را اعلام کرد و امیدواریم که باشگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

نبی گفت: ‌برای شروع رقابت های لیگ برتر هفته اول تیرماه را پیشنهاد کردیم تا باشگاه‌ها زمان بیشتری داشته باشند. البته این مساله به هیات رئیسه سازمان لیگ برمی‌گردد.

برچسب‌ها اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران فیفا کنفدراسیون فوتبال آسیا وزارت ورزش و جوانان مهدی محمد نبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران فیفا کنفدراسیون فوتبال آسیا وزارت ورزش و جوانان مهدی محمد نبی اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران فیفا کنفدراسیون فوتبال آسیا وزارت ورزش و جوانان مهدی محمد نبی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

وقتی در پاییز سال ۱۴۰۰ خبر آمد که استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌اند کمتر کسی این شایعه را باور کرد، اما شایعه نبود و کاملاً حقیقت داشت! در همان زمان اگر به طرفداران استقلال می‌گفتید علاوه بر آن مقطع، در آینده‌ای نه چندان دور برای دومین مرتبه متوالی نیز از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شوند قطعاً این حرف را باور نمی‌کردند، اما چنین اتفاق تلخی در فروردین ۱۴۰۲ به وقوع پیوست تا استقلال ۲ فصل متوالی از لیگ قهرمانان کنار رود و به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا، از حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی قاره کهن محروم شود به همین خاطر علی خطیر و کادر کنونی مدیریتی باشگاه استقلال از ابتدای پاییز سال گذشته به طور جدی دنباله آن بودند تا مجوز حرفه‌ای استقلال صادر شده و طلسم نرفتن این تیم به لیگ قهرمانان آسیا شکسته شود. اتفاقی که به نظر می‌رسد در حال وقوع است و سیگنال‌های مثبتی از فدراسیون و حتی کوالالامپور به آبی‌ها رسیده است.

موفقیت در بارگذاری اسناد مالی و حقوقی؟

خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد که اسناد مالی استقلال که مرتبط با بحث طلبکاران خارجی این باشگاه حسوب می‌شود، ماه گذشته با موفقیت در کارتابل مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای بارگذاری شد و پس از آپلود شدن این مدارک، خبری مبنی بر پذیرفته نشدن آن‌ها از طرف سیستم مذکور به استقلالی‌ها مخابره نشد. همچنین اسناد حقوقی جهت دریافت مجوز حرفه‌ای نیز بارگذاری شده و پیرامون آن‌ها هم هشدار و گزارشی مبنی بر نقص پرونده یا مغایرت به استقلالی‌ها داده نشده است. همه این موارد نشان دهنده آن است که روز پنجم اردیبهشت به لحاظ مالی و حقوقی دردسری برای استقلال جهت حضور در لیگ قهرمانان ایجاد نمی‌شود و برخی سیگنال‌های رسیده از فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال آسیا حکایت از آن دارد که شانس دریافت مجوز حرفه‌ای و بازگشت به لیگ قهرمانان برای آبی‌پوشان به طرز قابل ملاحظه‌ای در قیاس با دو فصل گذشته افزایش پیدا کرده است.

مهلت برای تغییر مالک

استقلال مانند پرسپولیس وارد پروسه تغییر مالکیت شده و قرار است یک شرکت پتروشیمی بخش عمده سهام این باشگاه را به خودش اختصاص بدهد. این نقل و انتقالات باید به طور کامل، دقیق و شفاف به اطلاع فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد. از بابت فدراسیون خودمان مشکلی وجود ندارد، اما بابت کنفدراسیون و بحث راستی آزمایی مدارک، استقلالی‌ها تا دهم خرداد فرصت دارند تا تمام اسناد را کامل کرده و آن‌ها را بارگذاری کنند بنابراین فعلاً همه چیز روی روال است مگر اینکه برخی مسائل در تمام این چند ماه از نظر هواداران و رسانه‌ها مخفی نگاه داشته شده باشد. اگر استقلال مجوز حرفه‌ای را به دست آورد از شهریور امسال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا خواهد کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • جریمه نقدی و محرومیت برای سرمربی آلومینیوم اراک
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • محرومیت سنگین یک پرسپولیسی تعلیق شد