Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@16:26:43 GMT

چین خواستار همکاری جهانی برای تولید واکسن کرونا شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۳۰۱۴

چین خواستار همکاری جهانی برای تولید واکسن کرونا شد

به گزارش ایرنا، «گنگ شوانگ» روز جمعه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: چین معتقد است شرکت‌کنندگان در سومین نشست ائتلاف جهانی واکسن موسوم به «گَوی» از تمایل مشترک خود برای تقویت همکاری در زمینه پژوهش و ساختن واکسن خبر دادند و از عزم و اطمینان مشترک جامعه جهانی در این راه سخن گفتند و چین نیز از برگزاری موفقیت آمیز این نشست استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف جهانی واکسن موسوم به «گَوی» در سومین نشست خود که روز پنجشنبه به طور مجازی به میزبانی لندن برگزار شد، ۸.۸ میلیارد دلار کمک مالی از کشورها، سازمان‌های خصوصی و دولتی برای مقابله با ویروس کرونا (کووید-۱۹) و ایمن‌سازی کودکان جمع آوری کرد چین نیز ۲۰ میلیون دلار به این ائتلاف کمک کرد.

گنگ گفت که شیوع کرونا بزرگترین بحران جهانی از زمان جنگ جهانی دوم است و اقتصاد جهان را دچار بدترین رکود بعد از رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ کرده اما همانطور که رئیس مجمع جهانی اقتصاد نیز گفته این بحران، فرصتی برای تجدیدنظر، بازسازی و ایجاد یک رنسانس جهانی و رقم زدن آینده‌ای سالمتر، عادلانه تر و شکوفاتر برای همه انسان‌ها است.

این مقام وزارت خارجه چین ادامه داد: این موضوع که آیا بحران کنونی بتواند به فرصتی برای غلبه بر بیماری همه گیری تبدیل شود و اقتصاد جهان را در یک نقطه توسعه جدید قرار دهد، به تلاش مشترک جامعه جهانی وابسته است.

او تاکید کرد که این بیماری همه گیر نشان داد سرنوشت همه کشورها به هم وابسته است همه ما در یک جامعه انسانی با سرنوشتی مشترک زندگی می‌کنیم ما تنها با روحیه مشارکت و تقویت همبستگی و همکاری می‌توانیم دو بحران پیشِ روی بهداشت عمومی و اقتصاد جهان را شکست دهیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا تولید واکسن چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تولید واکسن چین ویروس کرونا تولید واکسن چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

سخنگوی وزارت بازسازی و توسعه روستایی حکومت طالبان اعلام کرد: ۷ هزار پروژه نیمه‌‌کاره‌ بانک جهانی در افغانستان در معرض تخریب‌شدن قرار دارد.

وی افزود: در مورد این پروژه‌ها با بانک جهانی گفتگو شده اما تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

مسئولان این وزارت از بانک جهانی می‌خواهند که کار این پروژه‌ها را دوباره آغاز کند.

پیش از این نیز معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان از جامعه جهانی خواستار آزاد سازی سرمایه منجمدشده مردم افغانستان شد تا در عرصه اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در افغانستان به وجود بیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • رایزنی عربستان و پاکستان در خصوص همکاری در زمینه دفاع هوایی
  • واکسیناسیون ناجی جان و سلامت انسان‌ها در برابر بیماری‌های عفونی
  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک
  • رومن رینز و کیانو ریوز همکاری مشترک خواهند داشت/ اخبار WWE
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم