Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا چلنگر، مترجم مربیان کروات فوتبال کشورمان در خصوص دعوای کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ و شرایط پرسپولیسی ها در دوره حضور برانکو صحبت کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

آقای رضا چلنگر ، قضیه دعوای میان برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش از کجا شروع شد؟

یادم می آید اولین روز که برانکو به تهران آمد، به او پیشنهاد کردم تا ابتدا سر تمرین تیم ملی برویم و با کی روش آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن روز هر دو برخورد بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و همه چیز خوب پیش رفت ولی بعد از آن همه چیز به هم ریخت. این مشکل زمان مانوئل ژوزه هم بود زیرا من در آن زمان نیز حضور داشتم. علاوه بر مشاجرات لفظی، کی روش به یک باره ۷ الی ۸ بازیکن  کلیدی پرسپولیس را دعوت می کرد. به عده ای بازی می داد و عده ای نیز در تیم ملی بازی نمی کردند. طبیعتا این باعث می شد از فرم بیفتند و زمانی که به باشگاه باز می گشتند، تاکتیک ها به هم ریخته بود که نتیجه اش در زمین یا باخت یا مساوی بود. پس از آن در دوره برانکو دیدم کی روش در حال اجرای همان مسائل قبلی است.

ابتدا فکر می کردم شرایط درست می شود ولی دیدم کی روش اعلام برنامه کرده که هر ماه باید بازیکنانش را خارج از فیفا دی داشته باشد. یا اینکه می گفت اگر می خواهیم به جام جهانی برویم،  باید لیگ کوتاه تر شود و مرتبا اردوی تیم ملی بگذاریم. من نیز برانکو را آگاه کردم و گفتم ببین اگر سراغ نفرات اصلی تیمت رفت، بدان که موضوع مانوئل ژوزه را مجددا آغاز کرده است که همین اتفاق در نهایت رخ داد. برانکو نیز مصاحبه هایش را شروع کرد و گفت که ما تابع تیم ملی هستیم ولی به هر حال این اردوها نیز باید در یک چارچوب مشخصی باشند. حال اردوها اگر یک هفته طولانی تر شوند نیز اشکالی ندارد ولی طبق همان فرمت فیفا دی باشند اما دیدیم فشارها از سوی کی روش و فدراسیون مرتبا بیشتر می شد. این بار بر خلاف دوران مانوئل ژوزه، به یک باره تمام هواداران پرسپولیس پشت برانکو ایستادند. این اتفاق آن قدر عجیب و یک دست بود که از سال ۱۳۷۹ که در فوتبال هستم، مانند آن ندیده ام. به هر حال درگیری میان دو طرف آرام آرام شکل گرفت و شکل شفاهی و گوشه و کنایه به خود گرفت. حتی جلسه در فدراسیون گذاشتند که برانکو را توجیه کنند. به هر حال آن اردوی دبی مانند تیر خلاص بود که اگر زده می شد، کار تمام بود. برانکو یک ماه و نیم بازیکنانش را نداشت و اگر آن ۱۵ روز را نیز نداشت، دیگر نمی شد کاری کرد. همه اسامی دعوت شدگان نیز مانند سید جلال حسینی، محمد انصاری و … از نفرات اصلی بودند.

شما با برانکو در سه پست یعنی دستیار سرمربی، سرمربی تیم ملی و سرمربی پرسپولیس کار کردید. می توانید تفاوت های برانکو را در این سه مقطع ذکر کنید؟ مثلا می گویند برانکو در تیم ملی مربی محتاطی بود ولی تیمش در پرسپولیس هجومی تر بازی می کرد.

در اینجا می توان از شعر خام بودم، پخته شدم و سوختم یاد کرد. به نظرم زیر نظر بلاژوویچ خام بود و فقط اطلاعات جمع آوری می کرد. حتی در آن زمان زبان انگلیسی هم کم بلد بود و یک سال با او کار کردم. زمانی که سرمربی شد، آرام آرام شروع به پخته شدن کرد. در واقع در ایران به خوبی صیقل داده شد و زمانی که از ایران رفت، موفقیت هایش شروع شدند. زمانی که مجددا به ایران بازگشت، شاهد یک مربی هجومی، جسور، قاطع، مخالف بازیکن سالاری  و … بودیم. او می گفت سلطنت بازیکن در پرسپولیس تمام شده است.

حتی بازیکنان تیم پرسپولیس مانند رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و … نیز در این خصوص با او درگیر شده بودند. این در حالی بود که از این بازیکنان به عنوان پسران برانکو یاد می شد.

این گونه نبود که بازیکنی، پسر برانکو باشد. البته هواداران و روزنامه ها مجازند این چیزها را بگویند زیرا زیبایی فوتبال به این مسائل است اما اگر می بینیم به بازیکنی نزدیک تر است، دلیلش احساس مسئولیت او نسبت به آن شخص است. بازیکن اگر ببینید در لوکوموتیوی که برانکو راه انداخته، اگر نتواند خود را جای دهد، جا خواهد ماند و در عین حال اگر به خود سرعت دهد، سوار آن لوکوموتیو خواهد شد. این را نیز در پرسپولیس ثابت کرد. بازیکنی می رفت و یک نفر دیگر را جایگزینش می کرد که به همان اندازه می درخشید.

منبع: طرفداری

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: رضا چلنگر برانکو کارلوس کی روش تیم ملی مانوئل ژوزه پرسپولیس برانکو پرسپولیس تیم ملی رضا چلنگر کارلوس کی روش مانوئل ژوزه تیم ملی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوسمار ویرا پس از پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر گفت: می‌دانید بازی در آبادان چقدر سخت است. نتیجه 3 بر صفر در فوتبال عالی است و از عملکرد بازیکنانم واقعاً رضایت دارم.

وی در مورد صدرنشینی تیمش گفت: می‌دانیم که یک بازی بیشتر از رقیب‌مان انجام دادیم. کاری که ما باید انجام می‌دادیم بردن بازی بود و این کار را انجام دادیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص مصدومیت عالیشاه عنوان کرد: امید بازیکن خیلی مهمی برای ماست، خصوصاً در این زمان. امیدوارم مصدومیت دشواری نباشد ولی باید منتظر جواب MRI باشیم.

اوسمار در خصوص اینکه آیا پرسپولیس درخواستی برای استفاده از VAR در بازی‌های باقی مانده داشته است؟ گفت: VAR یک روش خوب در فوتبال است و کمک می‌کند ولی من در این لحظه از تصمیم باشگاه خبر ندارم و هر تصمیمی بگیرند از آن تبعیت می‌کنیم.

وی در خصوص مسابقات باقی مانده پرسپولیس در جام حذفی و لیگ اظهار داشت: همه بازی‌ها برای ما مهم هستند. جام حذفی هم خیلی مهم است، چون با یک بازی 90 دقیقه‌ای می‌توانیم به مرحله بعد برویم و به همین خاطر با تمام بازیکنان در زمین حاضر می‌شویم.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896863

دیگر خبرها

  • واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP
  • اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است
  • توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش
  • سرمربی پرسپولیس: نتیجه ۳ بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم
  • سرمربی پرسپولیس: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • اوسمار: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!