Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -‌جمعه- گفت که مطمئن نیست که آیا ایالات متحده و چین بتوانند در آینده با یکدیگر کنار بیایند.

ترامپ در نشستی خبری در واشنگتن گفت: «کنار آمدن با چین خوب است. اما نمی‌دانم که این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. به گمانم آن‌ها خیلی دوست دارند با ما کنار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «به نظرم نگاهم در حال حاضر به توافق تجاری با چین با چند ماه پیش متفاوت است. هنوز جوهر توافق خشک نشده بود که این ویروس شیوع پیدا کرد.»

ترامپ همچنین ویروس کرونا را «هدیه‌ای بسیار بد از جانب چین» خواند گفت که پکن باید درباره نحویه مدیریت این اپیدمی به سوال‌های بسیاری پاسخ دهد.

ترامپ در ادامه گفت: «باید پرسید که چطور این ویروس در ووهان شروع شد اما به دیگر بخش‌های چین سرایت نکرد، اما سریع در اروپا و دیگر مناطق جهان رشد پیدا کرد.»

وی همچنین گفت که اقتصاد چین نخواهد توانست با اقتصاد آمریکا رقابت کند. وی همچنین گفت که آمریکا با پایان این پاندمی به ارتباط تجاری با دیگر کشورها ادامه می‌دهد.  

ترامپ با اشاره به تظاهرات ضد نژادپرستی در کشورش گفت که برنامه‌اش برای مبارزه با نژادپرستی این است که ایالات متحده «بزرگ‌ترین اقتصاد جهان» را داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد.

«شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار اعلام کرد که ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است.

تلویزیون مرکزی چین به نقل از گفته رییس جمهور چین گزارش داد که همکاری یا مقابله چین و آمریکا رفاه مردم هر دو کشور و همچنین آینده و سرنوشت را متاثر می سازد.

رییس جمهور چین تاکید کرد که مادامی که دو طرف یکدیگر را به عنوان شریک بنگرند، به منافع یکدیگر احترام بگذارند، همزیستی مسالمت آمیز در پیش بگیرند و با یکدیگر همکاری کنند، روابط دو کشور بهبود خواهد یافت.

کد خبر 6063833

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • (تصاویر) وسایل جنگی باورنکردنی ارتش آمریکا؛ از گربه پشمالو تا شاهین سیاه!
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • شکایت چین از آمریکا
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است