Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک رسانه انگلیسی گزارش داده ایران و آمریکا هنگام اعزام نفتکش‌های ایران به ونزوئلا با واسطه دو کشور در منطقه پیام‌هایی رد و بدل کرده‌اند.

یک رسانه انگلیسی مدعی شده ایران و آمریکا از طریق دو کشور در منطقه پیام‌هایی درباره نفتکش‌های ایرانی عازم ونزوئلا رد و بدل کرده‌اند. 

روزنامه فایننشال‌تایمز اقدام جمهوری اسلامی ایران برای ارسال پنج نفتکش حامل بنزین به آب‌های ونزوئلا را «مأموریتی آکنده از خطر» توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه نوشته است: «ایران با ارسال این محموله قصد ارسال پیامی روشن را داشت و آن اینکه مصمم است سرسختانه‌تر از قبل سیاست‌های آمریکا را به چالش بکشد.»

این مأموریت یکشنبه هفته گذشته به پایان رسید و آخرین نفتکش به مقصدش در ونزوئلا رسید. واشنگتن علی‌رغم حضور نظامی گسترده در آب‌های دریای کارائیب دخالتی در ارسال این محموله نکرد و ایران موفق شد سوخت مورد نیاز ونزوئلا را به دست این کشور برساند. 

یک مقام ایرانی به روزنامه مزبور گفته است: «سیاست ما در برابر آمریکا از دفاع به حمله تغییر کرده است. آمریکا از طریق دو قدرت منطقه‌ای برای ما پیام ارسال کرد که "اگر به ارسال این محموله‌ها ادامه بدهید نفتکش‌هایتان را می‌زنیم." پاسخ ما روشن بود: اگر به ما حمله کنید متقابلاً حمله می‌کنیم. آنها می‌دانستند که بدون ثانیه‌ای تردید این کار را انجام می‌دادیم.»

فایننشال‌تایمز نوشته برای ایران ارسال این محموله‌ها از خلیج فارس به سمت آب‌های دریایی کارائیب توجیهی از لحاظ اقتصادی نداشت. آنها در مجموع حداکثر ۵۰ میلیون دلار از این معامله به دست‌ می‌آورند که آن هم در قالب طلا و نه پول نقد تحویل داده می‌شود. 

اما برای ایران، قدرت‌نمایی به جان خریدن این خطرات را توجیه می‌کرد. 

یک تاجر ارشد محصولات نفتی که ارتباط‌هایی با حکومت ایران دارد گفت: «این روش دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) را خلع سلاح کرده چون ما نشان داده‌ایم که باکی از مرگ نداریم. نفتکش‌های ما آگاهانه به سمت یک وضعیت مبهم حرکت کردند. اقدام بسیار شجاعانه‌ای بود.»

یک دیپلمات غربی هم در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال‌تایمز گفت که ایران علی‌رغم فشار تحریم‌ها تمایلی به تغییر سیاست‌هایش در خاورمیانه ندارد. این دیپلمات گفت: «آمریکا می‌داند که تحریم‌هایش نتیجه‌ای به بار نخواهد آورد.»

310

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ارسال این محموله فایننشال تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد، اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهاد‌های مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد