Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از اصفهان،حسین امیری با اشاره به مصوبه هیات دولت درخصوص تکلیف بهره گیری ۲۰ درصدی از انرژی های تجدید پذیر در ساختمان های اداری اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده سهم شهرداری اصفهان در اجرای این مصوبه برای بیش از ۱۰۰ باب ساختمان اداری و خدماتی در حدود ۳۰۰ کیلووات است که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ این میزان انرژی تجدیدپذیر به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با اجرای این نیروگاه تعداد نیروگاه های خورشیدی شهرداری اصفهان به ۲۸ نیروگاه و با ظرفیت اسمی ۲۳۰ کیلو وات افزایش یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به لایحه شهر خورشیدی یادآور شد: مصوبه شورای اسلامی شهر در این خصوص نشان از اهمیت برنامه ریزی و توجه مدیریت شهری به استفاده از  انرژی های پاک است.

امیری خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی از اولویت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه است.

وی ابراز خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم نیروگاه میدان مرکزی میوه و تره بار و همچنین نیروگاه خورشیدی باغ گلها در سال جاری  با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری برسد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان انرژی تجدید پذیر شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا حدود ۲۱.۵ درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از نیروگاه شهید سلیمی نکا، ولی الله باباجانی مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: در سال گذشته 2 میلیارد و 154 میلیون و 777 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید و به شبکه برق کشور تزریق شد.

 مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا  گفت: انرژی تولید شده در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل حدود 21.5 درصد رشد را نشان می دهد.

ولی الله باباجانی با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی افزود: در سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام به‌هنگام مانورها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

 وی ادامه داد: با توجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود 90 درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از 10 درصد با سوخت گازوئیل به دست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک 137.6 مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت  160 مگاوات است.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • بهره مندی ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار
  • هشتمین کنفرانس و پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار می‌شود
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران