Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@15:18:03 GMT

ساعات کار ادارات و بانک‌های خوزستان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۳۵۰۸

صراط:

براساس اطلاعیه استانداری خوزستان ساعت کار ادارات و بانک‌های استان از شنبه 17 خردادماه تا 15 شهریورماه 1399 کاهش یافت.

به گزارش تسنیم همچنین ساعات کاری روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت 7:30 تا 12:30 خواهد بود و ساعات کاری روزهای پنج‌شنبه  نیر از ساعت 7:30 تا 11:30 است.

این کاهش ساعت شامل مراکز عملیاتی، خدماتی، آتش نشانی‌ها، مراکز درمانی و نوبت کاری نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت این زمان‌بندی هستند و با اداراتی که این مصوبه را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود و اگر دمای هوا به بالای 49 درجه برسد نیز تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ساعات کار ادارات استانداری خوزستان دستگاه های اجرایی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در روزنامه همشهری نوشت، ‌اواخر سال گذشته دولت سیزدهم در لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا ۲روز در هفته به‌طور کامل تعطیل اعلام شود؛ چراکه برای مثال، هم‌اکنون در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است اما در شهرستان‌ها اینگونه نیست. به همین ترتیب، بخش‌های آموزشی برخی وزارتخانه‌ها مثل بهداشت و آموزش‌وپرورش در روزهای پنجشنبه‌ تعطیل هستند اما وزارتخانه‌ها و بخش‌های دیگر اینگونه نیستند. لذا نیاز است تا یکنواختی در بحث تعطیلات در کشور به‌وجود ‌آید. یکی از روزهای تعطیل جمعه‌هاست اما در مورد روز تعطیل دیگر، دولت پیشنهاد داد خودش یک روز را مشخص کند. با این حال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که روز دوم را خودشان مشخص خواهند کرد. درنهایت در اسفندماه سال۱۴۰۲ نمایندگان مجلس با کلیات لایحه کاهش ساعات کاری و افزایش تعطیلات موافقت کردند.
طبق مصوبه جدید مجلس، ساعات کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی ۴۰ساعت در هفته است و تلفیق و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیأت وزیران تعیین می‌شود. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت ساعت مذکور و در چارچوب دستورالعمل‌های پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد نیز برعهده دستگاه ذیربط است. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیأت علمی از ساعات موظف در طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد. همچنین طبق این مصوبه کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعت کاری خود را تا یک‌چهارم کار روزانه - حداکثر ۱۰ ساعت - تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا و نحوه محاسبه سوابق خدمتی این قبیل کارمندان نیز متناسب با ساعت کار آنان تعیین خواهد شد.
ابتدا در کمیسیون اجتماعی مجلس، روز شنبه برای تعطیلی پیشنهاد می‌شد اما در نهایت، نمایندگان به این جمع‌بندی رسیدند که پنجشنبه‌ها به‌طور کامل تعطیل شود؛ چراکه هم مطابق عرف کشور ماست و هم‌اکنون نیز عملا پنجشنبه‌ها نیمه‌تعطیل است و از سوی دیگر روز شنبه یک روز جدی کاری برای ایرانیان به‌حساب می‌آید.
از طرفی، هم‌اکنون عصر ارتباطات است و اقتصاد جهانی به‌صورت دیجیتال درحال اداره‌شدن است. به این مفهوم که برای ارتباط با بازار دیگر کشورها حتما نیاز نیست مردم به ادارات و سازمان‌ها مراجعه کنند، بلکه در هرجایی و در هر زمانی می‌توانند با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند.
افزون بر این، اجباری بر تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در پنجشنبه نیست، بلکه ادارات و سازمان‌های خصوصی که فکر می‌کنند نیاز به ساعات و روزهای کاری بیشتر دارند، می‌توانند در روزهای تعطیل نیز سرکار بروند. هم‌اکنون نیز در وزارت خارجه ایران بعضی از کارمندان در روزهای جمعه ‌سر کار حاضر می‌شوند. بنابراین تعطیلی پنجشنبه‌ها برای مردمان عادی در بازارها و مشاغل آزاد محدودیت آنچنانی ایجاد نخواهد کرد.
این در حالی است که درحال حاضر، به‌دلیل اختلافات زمانی شب و روز، مردم همه کشورهای جهان در یک ساعت مشخص سر کار نمی‌روند و مشاهده می‌کنیم این موضوع خللی به کسب‌وکارهای جهانی نیز وارد نمی‌کند. در نهایت باید گفت دولت سیزدهم در تعیین روز تعطیل تابع تصمیم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

کد خبر 846573 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تعطیلات سید محمد حسینی خبر ویژه نماینده مجلس تقویم مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ بانک‌ها مشخص شد / مصوبه کاهش ساعت اداری شامل چه افرادی نمی‌شود؟
  • تکلیف روزهای پنجشنبه بانک ها مشخص شد
  • ساعات کاری ادارات تغییر می کند
  • چرایی تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • تغییر ساعات کاری تابستانه فعلا منتفی شد
  • ماجرای تغییر ساعات کاری از خرداد منتفی شد؟
  • تغییر ساعات کاری تائید نشده تکذیب شد
  • تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است
  • تغییر ساعات کاری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور فعلا منتفی شد