Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - استاندار قم طی پیامی فرا رسیدن هفته محیط زیست را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
بدون تردید مسأله محیط زیست و چالش های جدی در زمینه اتلاف منابع و انرژی، آلودگی ها، خشكسالی و گرد و غبار، پسماندها، تخریب جنگل ها و نابودی جانوران در سطح بین الملل، از مهمترین مسائلی هستند كه امروز باید به عنوان یك اولویت حساس و حیاتی در سیاستگذاری های كلان کشور و اصلاح سبك زندگی شهروندان به آن توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حفاظت از طبیعت و محیط زیست و احترام به عناصر حیات، همواره در آموزه های دینی و اخلاقی به عنوان یك تكلیف الهی مطرح شده و اصل پنجاهم قانون اساسی نیز، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی تلقی و هرگونه فعالیت اقتصادی و غیر آن كه با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران ملازمه پیدا می كند را ممنوع اعلام كرده است.
ما امروز در کشورمان به شدت نیازمند اصلاح و تغییر نگاه به مسأله محیط زیست و تغییر در رفتار فردی و اجتماعی و توسعه و ترویج قواعد اخلاقی و نهادینه كردن فرهنگ زیست محیطی در جامعه هستیم و در شرایط کنونی باید برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست كه امانت فرزندان ماست، جهادگونه وارد كارزار شویم.
«جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران» که به عنوان شعار محوری هفته محیط زیست برگزیده شده است، بیانگر این نکته مهم و کلیدی است که بدون در نظر گرفتن مؤلفه ها و ملاحظات زیست محیطی، تمامی اقدامات، برنامه ریزی ها و تلاش ها در راستای رونق تولید کارآمدی لازم را هرگز نخواهد داشت و رشد و توسعه اقتصادی باید در بستر حفاظت از منابع زیستی و رعایت بایدها و نبایدهای زیست محیطی باشد.
اینجانب برخود لازم می دانم تا در هفته ملی محیط زیست، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای محیط بان از تمامی تلاش ها و مجاهدت های فعالان، کارشناسان، تشکل های مردم نهاد و دست اندرکاران حوزه محیط زیست استان قم و ایران اسلامی سپاس و قدردانی داشته و بر ضرورت تداوم سیاست ها و فعالیت های زیست محیطی دولت تدبیر و امید تأکید کنم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از امروز تا ۹ اردیبهشت «هفته زمین پاک» نام گذاری شده است گفت: «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» شعار هفته زمین پاک است. 
سمانه قربانی با اشاره به اینکه استفاده از پلاستیک برای محیط زیست مضرات جبران ناپذیری دارد، گفت: طبق مطالعات انجام شده پلاستیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا در خاک تجزیه شود. 
وی با بیان اینکه پلاستیک بازیافت نمی‌شود، افزود: با ترویج فرهنگ استفاده نکردن از پلاستیک و جایگزینی ساک دستی‌های پارچه‌ای می‌توان محیط زیست پاکی داشت. 
رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ممنوعیت توزیع پلاستیک رایگان در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیلان اجرایی می‌شود، افزود: توزیع ساک دستی‌های پارچه‌ای یکی از ویژه برنامه‌های است که در هفته زمین پاک در استان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید از دوران کودکی و نوجوانی در جامعه نهادینه شود، گفت: در همین زمینه محیط زیست گیلان، مبانی حفاظت از محیط زیست را در سطح برخی از مدارس استان اجرایی کرده است.

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟