Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در سخنانی گفت که نظامیان این کشور به همراه نظامیان لیبی در آزادسازی طرابلس، ترهونه و چند منطقه دیگر در این کشور آفریقایی مشارکت داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که نتایج حاصل شده در شمال عراق، لیبی و ادلب سوریه وسعت قدرت عمل ترکیه را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنانش گفت: «تلاش نیرو‌های مسلح ترکیه در آموزش نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی در تغییر اوضاع در منطقه نقش داشته است.»

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «من کاملا اطمینان دارم که وحدت و همبستگی ما باعث خواهد شد تا جهان با شگفتی به ترکیه نگاه کرده و باعث تقویت جایگاه آنکارا داخل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد شد.»

اردوغان گفت: «نظامیان ترکیه به همراه برادرانشان در لیبی توانستند طرابلس، ترهونه و همه فرودگاه‌های دیگر را پاکسازی کنند.»

حضور نظامیان ترکیه در لیبی در حالی از سوی اردوغان مطرح می‌شود که چند روز پیش «احمد المسماری» سخنگوی نیرو‌های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی خبر داد که ترکیه یک کشتی حامل تانک به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» ارسال کرده است.

ترکیه از زمان موافقت پارلمان این کشور با اعزام نیروی نظامی به لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، رسماً از این دولت حمایت سیاسی و نظامی می‌کند. آنکارا پیش از این نیز، خودروی نظامی، پهپاد‌های نظامی «بیرق‌دار» و تجهیزات نظامی مانند ضد هوایی به دولت وفاق ملی فرستاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ارتش ترکیه اشغال لیبی بحران لیبی لیبی ناتو دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد

یک قاضی آمریکایی مجموعه‌ای از شکایت‌های مدنی علیه «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» را به اتهام «جنایت جنگی» در این کشور رد کرد.

به گزارش ایسنا، لیونی برینکیما، قاضی الجزایری-آمریکایی اعلام کرد، اگرچه خلیفه حفتر به عنوان متهم تابعیت آمریکایی را دارد و بیش از ۲۰ سال در حومه شمالی ایالت ویرجینیا زندگی کرده است، اما وی صلاحیت رسیدگی به پرونده جنایات جنگی او در لیبی را ندارد.

براساس گزارش روسیا الیوم، این شکایت‌های قضایی به دلیل مسائل فنی مربوط به صلاحیت‌های قضایی رد شده است.

در همین رابطه، پل کامینار، یکی از وکلای حفتر تاکید کرد که وی هرگونه دست داشتن در کشتار غیرنظامیان را رد کرده است.

وی در ادامه افزود: حفتر آن شخصیت بدی نیست که همه می‌خواهند او را اینگونه به تصویر بکشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد