Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۲۰ هزار و ۳۱۷ دانش آموز گیلانی پایه دوازدهم طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش همزمان با دانش آموزان سراسر کشور از فردا (شنبه ۱۷ خرداد ماه) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی حاضر شده و در امتحانات سراسری پایان سال تحصیلی به سوالات هماهنگ کشوری پاسخ می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم تا ۱۶ تیر ماه ادامه دارد، افزود: دانش آموزان پیش دانشگاهی و یا سوم نظام قدیم هم فردا در این امتحانات شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به افزایش ۷۰ درصدی تعداد حوزه‌های امتحانی در مقایسه با پارسال برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: امتحانات سال آخر متوسطه دوم در ۲۳۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و دانش آموزان پایه دوازدهم شهر‌هایی نظیر رستم آباد، منجیل و لوشان که پارسال در شهر خود حوزه امتحانی نداشتند امسال می‌توانند در شهر خودشان امتحان بدهند.

جهان آرای یادآور شد: در همه حوزه‌های امتحانی علاوه بر حضور مراقب، ناظر، رئیس حوزه و منشی، مربیان بهداشت نیز برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور دارند و نکات بهداشتی را پیگیری می‌کنند.

او با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم که بر اساس تصمیمات شورای اولیای مدارس با تعیین ساعت و روز‌های امتحان به صورت داخلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امتحانات ۳۰ هزار و ۴۰۰ دانش آموز پایه نهم که به صورت حضوری از هفته گذشته در مدارس استان آغاز شد تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان گیلانی کرونا ویروس ویروس کرونا پایه دوازدهم دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان