Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، سیستم کی‌لس استارتر یکی از بهترین تکنولوژی‌های است که در دو دهه اخیر باب شده است و می‌توان گفت این سیستم؛ در اواسط دهه 90 میلادی توسط شرکت مرسدس‌بنز معرفی شد.

سیستم کیلس استارت جایگزین سیستم قفل مرکزی و دزدگیر و سوئیچ فلزی خودروها می‌شود .کار استارت را آسان می‌کند و همچنین باعث ارتقاء سیستم امنیتی خودروها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه عملکرد این سیستم به گونه ای است که با کمک یک کارت هوشمند یا کلید عمل خواهد کرد. راننده باید سوئیچ را در جیب یا کیف یا در دست همراه خود داشته باشد. با نزدیک شدن شما به خودرو زمانی که در فاصله یک متری از خودرو به صورت اتوماتیک قفل ها باز خواهد شد . تنها فقط نیاز به کشیدن دستگیره درب برای باز کردن خودرو دارید.

علاوه بر این اگر برای قفل کردن درب ها تنها لازم است دستگیره درب خود را لمس کنید. دیگر نیازی و یا از خودرو کمی دور شوید درب ها آن به صورت اتوماتیک قفل خواهند شد . دیگر نیازی به فشردن دکمه قفل ریموت ندارید.

در برخی از خودروها برای روشن کردن خودرو تنها کافی است کارت هوشمند یا سوئیچ را در قسمت مخصوص قرار دهید . بعد دکمه استارت را بفشارید و شما توسط این سیستم با نگه داشتن پدال ترمز و فشار دادن یک دکمه، خودروی خود را روشن نمایید.

سیستمی به نام سیستم چراغ راهنمای دستگیره در خودرو ها نیز به کار رفته است. که در زیر دستگیره درب نصب می‌شود. توسط چراغ قسمتهایی از دستگیره را در هنگام فعال شدن سیستم کیلس روشن می‌کند. از مزایای کیلس استارت آن است که این با نصب کیلس استارتر خودرو مجهز به یک آپشن لوکس می‌ شود.همچنین ریموت های این سیستم بسیار زیباتر از ریموت دزدگیر خودرو می‌باشد.همچنین توسط سیستم انجین استارت می توان از راه دور خودرو روشن یا خاموش شود. این آپشن در زمستان و تابستان بسیار مفید خواهد بود.

در هنگامی که باتری ریموت خودرو ضعیف می شود تا زمانی که باتری را تعویض کنید می توانید سوئیچ مکانیکی داخل ریموت را خارج کنید، درپوش کنار دستگیره در را باز کنید و با استفاده از سوئیچ مکانیکی قفل درب خودرو را باز کنید. برای روشن کردن خودرو نیز باید ریموت را در کنار فرمان نگاه دارید و دکمه استارت را فشار دهید.

مزایای سیستم کی‌لس استارت سیستم ایمنی آن است که ایمن تر از سیستم امنیتی دزدگیر می‌باشد.علاوه بر آن توسط سیستم کی‌لس استارت به جای قفل سوئیچ داخلی نصب شده است. نیاز نیست سوئیچ را وارد قفل فرمان کنید. فقط برای روشن و خاموش کردن خودرو یک انگشت خود را روی استارت فشار می‌دهید.

با وجود مزیت‌ها و راحتی کار با سیستم کی‌لس استارتر معایب آن باعث شده که افراد محتاط به روش سنتی روشن کردن و قفل کردن خودرو بسنده کنند. معایب اصلی این سیستم به ترتیب زیر هستند:

هک شدن ریموت خودروی مبتنی بر سیستم کی‌لس

به دلیل اینکه ریموت سیستم کی‌لس استارتر یک رمز برای سنسور ایمنی و ضدسرقت خودرو ارسال می‌کند، می‌توان با دستکاری امواج رادیویی به این کد رمز دست یافت.

هزینه‌ی بالای تعمیر

ریموت و سیستم کی‌لس استارتر مثل باقی قطعات الکترونیکی از خراب شدن و استهلاک مصون نیست. ولی بیاد داشته باشید که در صورت خرابی یا گم کردن آن هزینه‌ی زیادی باید صرف تعمیر یا ساخت یک ریموت کنید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کردن خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

 

وی افزود: امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد.

 

وی گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

 

منظور بیان کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان تخصیص ارز برای واردات خودرو رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علل ایجاد صدا‌های رایج لنت ترمز و نحوه رفع آن‌ها
  • (عکس) جایگزین سراتو به بازار آمد!
  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • خودرو GWM Tank ۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ چه مشخصاتی دارد؟
  • بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو
  • این مدل ۲۰۲۵ ماشین مستربین است!
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • چگونه ریموت کنترل تلویزیون را با ورق قرص تعمیر کنیم (فیلم)
  • کامرون: بحران انسانی در غزه همچنان شدید است
  • معرفی منهارت C63 S با ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور از موتور ۲ لیتر! (+عکس)