Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت وگو با دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعطیلات اجباری پیش آمده در فعالیت دانشگاه‌ها در ماه‌های اخیر، به وزیر علوم دستور داد: برنامه‌ریزی‌های علمی و آموزشی برای دانشجویان به گونه‌ای صورت گیرد که عقب‌افتادگی‌های ناشی از تعطیلات دانشگاه‌ها در ایام اخیر جبران و از لطمه درسی به آنان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهوری دستور داد: با همکاری مسؤولان کمیته‌های بهداشتی و آموزشی ستاد ملی مقابله با کرونا، بهره‌گیری از تجارب موفق سایر کشورها و دانشگاه‌های خارج از کشور و با تکیه بر زیرساخت‌های مطلوب و فراگیر ارتباطی موجود، وقفه پیش آمده در نظام آموزش عالی در ایام شیوع کرونا به نحو قابل قبولی جبران شود.

وی با بیان اینکه «باید الگوها و دستورالعمل‌های زندگی سازگار با کرونا را به شکلی طراحی و عملی کنیم که ضمن فراهم آمدن امکان فعالیت روزانه، سلامت مردم نیز به شکل مطلوب تأمین شود» اظهار کرد: در زمینه آموزش نیز باید علاوه بر استفاده از امکانات ارتباطات برخط، دستورالعمل‌های بهداشتی لازم تهیه و تصویب شده باشد تا در صورت ضرورت برگزاری کلاس‌های تدریس در مراکز آموزشی، امکان برگزاری ایمن کلاس‌های درس حضوری فراهم باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در جلسه شواری اداری این دانشگاه با اشاره به اتفاق بی‌سابقه در طول ۷۳ سال اخیر در مواجهه با رژیم خونخوار اسرائیل اظهار کرد: رژیمی که خود را دارای برترین ارتش دنیا و دارای قدرت اتمی می‌دانست در ماجرای دفاع غیورمردانه نیرو‌های نظامی ایران متوجه این نکته شد که دوره قدرت اسرائیل به پایان رسیده و دوران زوال آن آغاز شده است.

وی افزود: عملیات«وعده صادق» آغاز یک تغییر بزرگ در روابط بین‌الملل بوده؛ شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است و موجب شد که ایران به عنوان قدرت بین‌المللی پذیرفته و شناخته شود. نخبگان و دانشگاهیان باید مراقب دسیسه‌های دشمن در این مقطع باشند؛ زیرا دشمن با هجمه‌های رسانه‌ای در صدد القاء عدم موفقیت این ماموریت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به شاکله مدیریتی این دانشگاه بیان کرد: همه کار‌ها، تصمیمات و ساختار‌های مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی فارس به صورت مشارکتی بوده این امر در موفقیت مجموعه بزرگ این دانشگاه تأثیر به‌سزایی داشته و هرجا کار به صورت تیمی و گروهی اجرا شده باعث موفقیت استان در میان واحد‌های دانشگاه کشور شده است.

قائدی عنوان کرد: همان‌گونه که دانشگاه در بسیاری از امور پیشتاز و الگو است، انتظار داریم در بحث کنترل پوشش دانشجویان نیز این الگو بودن محقق شود. موفقیت‌های دبیرخانه مهدویت و نیز اداره کل تربیت بدنی و سایر مجموعه‌های دانشگاه آزاد اسلامی فارس را مرهون همان شیوه و ساختار همکاری و همراهی همه واحد‌های دانشگاهی استان در پیشبرد اهداف این حوزه‌ها هستیم و امیدواریم که همه واحد‌های دانشگاهی به این اتحاد بپیوندند و کمک کنند که همه فعالیت‌های دانشگاه به صورت تیمی و گروهی اجرا شود.

وی مطرح کرد: در بحث عفاف و آراستگی در دانشگاه همه مسئولان دانشگاه با قدرت به این امر ورود کنند تا بتوان این مسئله فرهنگی سیاسی و اسلامی را با پیشتازی و الگو بودن دانشگاه آزاد اسلامی به نحوی بسیار شایسته مدیریت کنیم. همه مسئولان با همدلی کامل در ایجاد قرارگاهی برای مدیریت این امر تلاش و فعالیت کنند؛ زیرا مقدمه این فرایند حتماً استفاده از ظرفیت استادان، همکاران دانشگاه، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و با لحاظ کردن احترام کامل برای دانشجویان است. در این باره صرفا به کار‌های سلبی اکتفا نکنیم؛ بلکه با تشویق دانشجویان پایبند به مقررات، این فرایند را تسریع و تسهیل کنیم.

بدون برنامه‌ریزی دقیق نمی‌توان به پرورش نسل جدید فکر کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در امور و شئون مختلف دانشگاهی گفت: در مسیر پرورش نخبگان مختلف در دانشگاه نیاز به برنامه‌ریزی از وجه‌های گوناگون مشهود است و بدون برنامه ریزی دقیق و کلان نمی‌توان به پرورش نسل جدید فکر کرد.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی مسئله پوشش به شکل امروزی آن در جامعه را چالش تحمیل شده به جامعه دانست و اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که ببینیم در این باره چه کرده‌ایم و چه کار‌ها و اقداماتی را باید انجام دهیم. نخستین نکته دغدغه داشتن برای اجرای آیین نامه‌های موجود در این زمینه در محیط دانشگاه بوده و طبعاً نمی‌توان به بهانه وجود مشکلات اقتصادی در جامعه توجه به سایر مشکلات و چالش‌ها را از نظر دور داشت؛ اما در کنار توجه به مباحث اقتصادی نباید مباحث فرهنگی رها شود که البته رها نشده است.

وی با اشاره به بخشی از خطبه امیرالمومنین علی علیه السلام وجود چالش‌هایی شبیه به چالش‌های امروزی و ناهنجاری‌های اجتماعی فعلی را در دوران حکومت آن امام معصوم نیز مشهود برشمرد و بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی در شعار امسال اشاره کردند که حضور مردم کمک کننده به حل مشکل اقتصادی خواهد بود قطعاً در ماجرای فرهنگی و چالش‌های آن نیز حضور عملی مردم در کنار مسئولان راه حل مناسبی برای به نتیجه رسیدن در این چالش‌هاست.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی فارس نقش استادان را در حل مسائل فرهنگی دانشگاه بسیار چشمگیر دانست و توضیح داد: در تحلیل مسائل روز و حتی در همین موضوع پوشش، اثرگذاری استادان مهم و محوری است؛ بنابراین پیشنهاد داریم که از طریق مدیران گروه از استادان گرامی خواسته شود که در کلاس خود دغدغه این مسائل را داشته باشند و با رویکرد امید آفرینی به نسل جوان آن را مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد