Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره وضعیت این تیم کرد: طبق زمان اعلام شده تمرینات خود را به صورت  مقدماتی و بعد گروهی آغاز کردیم و تست‌های اعضای تیم در مرحله اول همه منفی بودند، اما در مرحله دوم تست ۲ بازیکنمان مثبت شد. البته یک مرحله دیگر تست گرفتیم و امروز هم مرحله چهارم تست را پشت سرگذاشتیم که جواب تست‌ها تا فردا مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تمرینات مرتب است و امید نورافکن و رضا میرزایی و یکی از بچه‌های پشتیبانی در قرنطینه خانگی هستند و کنار تیم نیستند.

قلعه نویی درباره  موضوع تعلیق فوتبال ایران گفت: به هر حال هیچ‌کس اندازه من از تعلیق فوتبال ایران ضرر نکرد چرا که زمانی سرمربی تیم ملی فوتبال شدم با تعلیق فوتبال ایران، کمیته انتقالی و درگیری‌های سیاسی همراه شد و این مسائل به ضرر کشورمان است. به هر حال قبول کنیم که باید با  قوانین بین‌المللی جلو برویم و امکان این وجود ندارد که همیشه هزینه کنیم و نتیجه‌ای حاصل نشود.  

هیچ چیز به اندازه صداقت و قانونمندی ارزش ندارد 

او ادامه داد: این کار را بهتر بود در آن دوره انجام می‌شد و هیچ چیز به اندازه صداقت و قانونمندی ارزش ندارد. همچنین حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم و فقط  به فکر منفعت شخصی و قدرت نباشیم. به هر حال باید به فکر مردم باشیم و در فوتبال این مرتبه دوم است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. مرتبه اول سال ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ بود که ما ضررکردیم و خیلی  بد است که یک تجربه تلخ را دوباره تکرار کنیم. ما باید ببینیم کشور‌های دیگر چطور پیشرفت کردند چرا که کشور ثروتمندی هستیم و خیلی راحت می‌توانیم در زمینه فوتبال این کار را انجام بدهیم. اگر می‌خواهیم به فکر مردم و فوتبال باشیم باید از قوانین بین‌المللی تمکین و تبعیت کنیم.

سرمربی سپاهان  درباره وضعیت بازی‌های تدارکاتی این تیم بیان کرد: طبق برنامه قرار بود با تیم آلومینیوم اراک بازی کنیم، اما مشکل به وجود آمد. البته قرار است با تیم ذوب آهن  بازی دوستانه به صورت رفت و برگشتی انجام بدهیم و این احتمال وجود دارد تا قبل از شروع مسابقات ۳ بازی تدارکاتی را انجام می‌دهیم.  

سرمربی سپاهان درباره  اینکه اصلاح پیش‌نویس اساسنامه به فوتبال ایران کمک می‌کند، گفت: مشکلات را حدود ۲ هفته پیش مطرح کردم و چرا نباید این کار را انجام بدهیم؟ تکلیف ورزش و فوتبال ما باید مشخص شود. اکنون تیم‌هایی مانند بانک ملی، دارایی، شاهین، تهران جوان، راه‌آهن، هما، استقلال خوزستان، برق شیراز و ملوان کجا هستند؟ در ورزش ما قانون مشخصی نبود که براساس آن مدیران بیایند و اعمال مدیریت کنند. خیلی جا‌ها قانون قائم به شخص بود.

 

فوتبال ما با نیروی انسانی قوی زنده مانده است 

قلعه‌نویی بیان کرد: به طور مثال شاید  تیم‌های بانک ملی و راه‌آهن بالای ۲۰۰، ۳۰۰ بازیکن در سطح بالا و در تیم ملی به فوتبال دادند. اکنون این تیم‌ها کجا هستند؟ آخرین قهرمانی ما در آسیا با پاس بود. این تیم اکنون کجا است؟ به هر حال تا زمانی که خودمان مشکلات را حل و ورزش را قانونمند نکنیم همین مسائل را خواهیم داشت. همچنین این کار‌ها را باید ۱۰ سال پیش می‌کردیم و تاکنون هم انجام ندادیم. تنها نیروی انسانی قوی داریم و فوتبال ما به همین علت زنده است.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: من در سال ۱۹۸۵ در قطر بازی می‌کردم و  از آن زمان تاکنون چندین بار با حضور در قطر افسوس خوردم و هر دفعه این کشور را نشناختم. فکر نمی‌کردم آنجا قطری باشد که من در آن بازی می‌کردم و یا قطری باشد که یک سال پیش آنجا بودم. حیف است با وجود نیروی انسانی و ثروت باید شرایطمان بهتر از این باشد. ما قانونمند نیستیم و به دنبال منافع شخصی هستیم. به هر حال دغدغه‌های مردم باید برایمان مهم باشد، چرا که مردم ایران عاشق فوتبال هستند و زمانی که تیم ملی بازی دارد، حضور پرشوری دارند و همه شرایط به تیم ملی کمک کردند. مدیران باید حب و بغض و مسائل قدرتی را کنار بگذارند و با هم تعامل داشته باشند و آنچه که منافع فوتبال را حفظ می‌کند انجام بدهند. این کار مشکلی نیست، اما نمی‌دانم چرا این را انجام نمی‌دهیم.  

شاخصه مدیریت باید ذاتی باشد 

سرمربی سپاهان درباره  اینکه کسی از جنس فوتبال و ورزش مسند و مقام را در اختیار نداشته، بیان کرد: شاخصه مدیریت باید ذاتی باشد. شما خیلی از جا‌ها می‌بینید که یک مدیر از جنس فوتبال نیست، اما باشگاه را متحول می‌کند و این براساس قانونی است که در آن مملکت وجود دارد. اکنون این ضعف برداشته شده و خیلی خوب است. بعضی از نیرو‌های ما در مدیریت فنی و وزنی همانند داریوش مصطفوی یا محمد دادکان هستند.

علی دایی باید رئیس AFC شود 

او درباره اینکه شرط سابقه مدیریت برداشته شده و برای ریاست فدراسیون، بازیکنانی مانند دایی و مهدوی‌کیا که بالای ۱۰۰ بازی ملی دارند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، بیان کرد: این اسامی باید در بدنه کار مدیریت و اجرایی قرار بگیرند. درست است یک قسمتش این است که بازی‌های ملی داشته باشند، اما شاخصه‌های دیگری هم وجود دارد. به طور مثال  رومینگه در بایرن مونیخ بدنه باشگاه است و اگر او رئیس باشگاه یا رئیس فدراسیون شود کسی تعجب نمی‌کند. ما نیروهایمان را کجا قرار دادیم؟ اکنون خداداد عزیزی یا دیگران در کجا هستند؟ آن‌ها در بدنه فوتبال نیستند و  ما باید کاری می‌کردیم که علی دایی رئیس AFC شود.

قلعه‌نویی درباره اینکه دایی خودش علاقه‌ای به کار مدیریت نداشت، اظهار کرد:  به هر حال دایی شور و شوق جوانی بود که دوست داشت در مستطیل سبز فعالیت کند. به طور مثال من بیست سال پیش مربیگری را شروع کردم و شرایط آن زمان با شرایط اکنون فرق دارد. به هر حال امثال دایی باید در بدنه اجرایی باشگاه قرار بگیرند، مثل بکن بائر که اول مربی و بعد مدیر باشگاه و سپس  مسئول برگزاری جام جهانی در آلمان شد.

او ادامه داد: به هر حال ما این کمبود‌ها را داریم که نیروهایمان را نابود می‌کنیم. همچنین استفاده نکردن از نیرو‌ها در زمان و بستر مناسب یک مشکل است. اگر این رفتار‌ها را نداشته باشیم تیم‌های سازنده  مانند پاس قطبی می‌شدند. آخرین قهرمانی ما در آسیا متعلق به پاس است، اما اکنون پاس یا شاهین کجا هستند؟ این مسائل به خاطر این است که ما در ورزشمان قانون نداریم. یک مدیرعامل عاشق فوتبال هزینه می‌کند و بعد از جدایی اش فوتبال نابود می‌شود. باشگاه سپاهان ۷۴ تیم و حدود ۳ هزار ورزشکار قهرمانی دارد. این اتفاق باید در کل کشور و در رشته‌های مختلف باشد. اما همین سپاهان را ببینید بودجه‌اش چقدر است. تا ورزش قانون نداشته باشد همین مشکلات را داریم.  

قلعه‌نویی بیان کرد: اتفاقی یک روز رحیمی را دیدم که او گفت در دنیا ۱۲ هزار فدراسیون وجود دارد که یک روز نمی‌شود بدون مدیر باشند، اما ما چند فدراسیون داریم که بدون مدیر هستند و با سرپرست اداره می‌شوند؟ این مسائل ضعف مدیریت و بی‌قانونی است. علاوه بر فوتبال، خود ورزش هم باید تعیین تکلیف شود. جایگاه ورزش در جامعه ما کجا است؟

مدیران ما به جان هم افتادند 

قلعه‌نویی درباره هجمه‌های به وجود آمده از سوی دادکان اظهار کرد: باز هم به بی‌قانونی برمی‌گردیم و همه این افراد دلسوز ورزش هستند. افرادی که از فضا‌های دیگر به فوتبال آمدند با وجود اینکه با آن‌ها درگیر شدیم، اما آن‌ها خیلی هزینه دادند و دلشان برای مملکت و ورزش می‌سوزد. تنها اشتباه این است که در مسیر قانون حرکت نکردیم و این مدیران و سرمایه‌های ورزش ما به جان هم می‌افتند.

سرمربی سپاهان درباره اینکه آیا دوست دارد روزی در پست مدیریت فوتبال حضور داشته باشد، بیان کرد: به هر حال باید در زندگی هدفمند باشیم. زمانی با استانکو در تیم ملی بودیم و تمرینات هم خیلی سخت بود. تمرینات ما در هوای شرجی گیلان برگزار می‌شد و با پایان تمرینات در ۲ نوبت به هتل می‌رفتیم و شب را در آنجا می‌ماندیم. من بلافاصله که دوش می‌گرفتم تمرینات را یادداشت می‌کردم و یکی از هم‌اتاقی‌های من گفت که چه حوصله‌ای داری؟ من از همان موقع یک هدف در زندگی‌ام داشتم.

پیشنهاد تشکیل کمیته تشریفات را به کفاشیان دادم 

قلعه‌نویی ادامه داد: کفاشیان به تازگی رئیس فدراسیون فوتبال شده بود که به او گفتم کمیته‌ای درست کند. همه مدیران و رؤسای قدیمی فدراسیون را به این کمیته بیاورد و اسم آن را کمیته تشریفات ریاست فدراسیون فوتبال بگذارد. شاید ۵۰۰ سال تجربه در آن کمیته باشد و از نقطه‌نظرات آن‌ها استفاده کنید و یک اهمیت ارزش گذاری داشت. متاسفانه کفاشیان حرف مرا گوش نکرد، شاید اگر این کمیته تشکیل می‌شد در آن صورت اکنون  شاهد این نبودیم که ۲ مدیر به جان هم بیفتند و احتمال تعلیق فوتبال ما وجود نداشت. اگر آن سال دادکان گذشت نمی‌کرد و استعفا نمی‌داد، فوتبال ما به چه روزی می‌افتاد؟ اما اگر آن زمان چنین کمیته‌ای داشتیم و تمام تجاربش را به نفر بعدی انتقال می‌داد وضعیت فوتبالمان بهتر بود. عزت‌الله انتظامی می‌گفت شغل دوم بعضی از مردم ایران بخل و حسادت شده است. در همین فوتبال ببینید چند نفر دنبال این هستند که یک نفر را که می‌خواهد بالا برود را پایین بکشند.

سرمربی اسبق تیم ملی بیان کرد: زمانی که مربی تیم ملی شدم بعد از جام جهانی آلمان برای حضور در اجلاسی به برلین رفتیم و در آنجا ۳ روز با برانکو و مجید ساعدی‌فر با هم مثل دوست بودیم. چرا من به برانکو علاقه دارم؟ چون تجاربی که در تیم ملی داشت را به من انتقال داد. من هم باید تجاربم را به نسل جوان‌تر انتقال بدهم. به طور مثال نشستی را در هتل اوین با فرهاد مجیدی داشتیم، اصلا بحث شاگرد و استادی نبود. نشستیم و تجاربی را که داشتم در اختیار او گذاشتم. باید به این سمت برویم که حسادت را کنار بگذاریم. حرف‌ها و آدم‌هایی که در فوتبال ما وجود دارد که می‌خواهند خودشان را در فضای مجازی شیرین کنند، هر کس آمد و حرف از خودش زد، حرف از توانایی‌های خودش زد، حتی اگر خلاف هم بگوید آدم باید آن را قبول کند، چون حتی اگر بد هم بگوید صداقت دارد، اما  وقتی می‌خواهیم حرف از افراد دیگر بزنیم خودمان وزن نداریم و فقط می‌خواهیم جامعه را به هم بریزیم و  باید بخل و حسادت را کنار بگذاریم و به دنبال قدرت‌طلبی و منافع شخصی نباشیم و به فکر مردم و جامعه باشیم. در این صورت ایران می‌شویم.

بخل و حسادت در فوتبال ما مشکلاتی را به وجود آورد 

امیر قلعه‌نویی بیان کرد: من با یکی از دوستان که نمی‌خواهم اسمش را بیاورم ۱۰ سال است صحبت نمی‌کنم؟ ما باید ایران و ایرانی را قبول داشته باشیم. با استعداد و هوشی که ایرانی‌ها دارند می‌توانیم بین ۱۰ کشور در همه چیز باشیم. شما در همین داستان کرونا ایثارگری‌ها را ببینید، چقدر مردم پای کار بودند، اما بخل و حسادت و فضای مجازی که متأسفانه بی‌فرهنگی آن باعث شده مسائلی در فوتبال به وجود بیاید. ملت ایران و کشور عزیز ایران ضرر می‌کنند و واقعاً جای تأسف دارد.  

آقایان میکروفون به دست احساس قدرت کردند 

سرمربی سپاهان درباره اینکه آیا دوست داشت بخل و حسادت نباشد و برای مدیریت در فوتبال برنامه ریزی کند، گفت: در جامعه ما  در ۱۰ سال گذشته اتفاقی افتاد و بعضی از آقایان میکروفون داشتند و احساس قدرت کردند. به هر حال  قدرت هم مسائلی را به وجود می‌آورد و باعث شد که ایرانی‌ها را بزنند. شما ببینید چه بلایی سر علی دایی یا سر افشین قطبی آمد، من خودم را نمی‌گویم که در بدترین شرایط فوتبال ایران مسئولیت قبول کردم؟ چرا؟ این نشأت گرفته از ۱۰، ۱۵ سال برنامه‌ریزی آقایان بود که ایرانی‌ها را بزنند و بگویند ایرانی نمی‌تواند و بروند و فلان سرمربی را بیاورند. در همان مرحله کی‌روش و امیرقلعه‌نویی حذف شدند.  

پشت کی روش یک ایران و پشت من بدترین شرایط فوتبال ایران بود 

او ادامه داد: پشت کی‌روش یک ایران بود و پشت من بدترین شرایط فوتبال ایران بود. چه بلایی سر من آوردند و چقدر من را دادگاهی کردند. من را به فراکسیون ورزش بردند و ۱۰ کارشناس آنجا بود. من فکر کردم اتفاقی افتاده و جنایتی کردم. علاوه بر این به دادگاه و تلویزیون هم مرا بردند. بعد از مدتی ذوالفقارنسب و حاج رضایی گفتند ما فکر می‌کردیم موضوع برنامه مسئله دیگری باشد، اما به سمت دیگری رفتیم. به هر حال  تا این افکار باشد ۲ مدیر به جان هم می‌افتند و این  مسئله برای اکنون نیست و برای ۱۰ سال پیش است که من درگیر شدم و گفتم این راه‌ها را نروید و این کار‌ها را نکنید. ۱۰ سال دیگر فوتبال ما آسیب می‌بیند و اکنون هم داریم می‌بینیم.

ایرانی ها  از نظر هوش و استعداد در دنیا جزو برترین‌ها هستند 

قلعه‌نویی تصریح کرد: این مسائل برای ۱۰ سال میکروفون‌هایی بود که می‌خواستند ایرانی را بزنند. به طور حتم اکنون هم  نشستند و می‌خندند. به هر حال ۲ نفر از مدیران باتجربه ما به جان هم افتادند و به طور حتم آن‌ها در حال خندیدن هستند. خواهش می‌کنم که ایرانی را قبول کنیم چرا که ایرانی از نظر هوش و استعداد در دنیا جزو برترین‌ها است. فقط بستر نداریم و اگر بستر داشته باشیم در همه زمینه‌ها می‌توانیم حرف‌های بزرگی در جهان بزنیم.

روی تاوارس بنا به دلایل خودش به ایران بازنگشت  

سرمربی سپاهان درباره بازگشت کی‌روش استنلی به ایران اظهار کرد: این بازیکن ۷ صبح به سمت ایران حرکت کرده و به قطر می‌آید و یک ساعت توقف دارد. فکر می‌کنم فردا صبح در اصفهان باشد. او باید بلافاصله تست بدهد و منتظر بماند تا جواب تستش بیاید. همچنین یکی، ۲ روز هم باید در قرنطینه باشد و بعد از آن اگر شرایط ایده‌آل بود در تمرینات حاضر شود. روی تاوارس از بین خارجی‌ها هنوز به ایران نیامده که من از او تشکر می‌کنم. چند سال به عنوان یک همکار خیلی خوب و وفادار در کنار هم بودیم. خیلی به فوتبال ما کمک کرد و تمام دروازه بان‌هایی که زیرنظر او کار کردند همیشه در بهترین شرایط خودشان بودند. او دلایل خودش را داشت و نیامد، اما از عزیزانی که آمدند تشکر می‌کنیم و مترصد این هستیم که یک مربی پرتغالی را رزومه‌اش را دیده‌ایم و با او در ارتباط هستیم که اگر بشود از وجود این مربی دروازه‌بان‌ها استفاده کنیم که قرار است در این یکی، ۲ روز مشخص شود.

او ادامه داد: تیم ما شرایط خوبی دارد و بازیکنان مرتب تمرین می‌کنند و همه مسائل خوب است. اگر شرایط ایده‌آل شود فوتبال ما هم خوب می‌شود. من دوباره می‌گویم  که جامعه و مشکلات اقتصادی مهمتر از خود فوتبال در این شرایط است و باید نگران همه اقشار جامعه و سلامت آن‌ها باشیم. ما همین دیروز در کرونا رکورد را شکستیم. من فکر می‌کنم شرایط اکنون خیلی سخت‌تر شده و ان شاالله  به سمتی برویم که لیاقت ایرانی‌ها است. ما مردم و کشور خوبی داریم و امیدواریم اتفاق خوبی برای فوتبال کشور بیفتد.  

قلعه نویی گفت: دوست داشتم مدیران در کنار هم می‌نشستند و صحبت می‌کردند. این برای اکنون نیست و  برای ۱۰ سال است که آثار آن در فوتبال و ورزش ما وجود دارد و باید خیلی خیلی بهتر از این‌ها با هم رفتار می‌کردیم. متأسفانه بزرگتری، کوچکتری و احترام از بین رفته و جای خودش را به جای بخل و حسادت داده است.  

ریخت و پاش ها را برای مربی ایرانی نکردند 

سرمربی سپاهان درباره قرارداد ویلموتس و هزینه‌هایی که روی دست فوتبال ایران گذاشت و به نوعی آبرو ریزی برای فوتبال ایران بود، گفت: خود شما جواب سؤال را گفتید، من هم در صحبت‌هایم گفتم، آیا این کار‌ها و ریخت و پاش‌هایی که برای مربی خارجی کردند، برای مربی ایرانی کردند؟  

اوادامه داد:‌ در گذشته از ۲ قاره یک تیم به جام جهانی می‌رفت و ما زمان حشمت خان بزرگ پدر فوتبال ایران این کار را کردیم. این کار را در سال ۱۹۷۸ انجام دادیم و تیم  ملی ایران از دو قاره به جام جهانی رفت. یادم هست که بازی آخرمان با عربستان در شیراز بود، یک بازی هم تیم دوم ما در کویت انجام داد و بردیم. بعد از آن، ۱۰، ۱۵ سال بلایی سر استعداد‌های ایرانی آوردند که ایرانی را نابود کردند. روزی عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال بودم. وقتی جلسه در حال تمام شدن بود، کفاشیان به من گفت شما را کار دارم، من هم سرمربی سپاهان بودم. بحث انتخابی سرمربی تیم ملی بود.

پیشنهاد جذب کی روش به کفاشیان دادم  

قلعه نویی بیان کرد: کفاشیان از من خواست کمکش کنم، چون با مشکل مواجه شد و شرایط سخت بود. او از جنس فوتبال نبود، اما مدیر قوی‌ای است و خدمات زیادی به فوتبال ما ارائه کرد. کفاشیان اسم ۳، ۴ نفر به من داد و گفت درباره این‌ها تحقیق کنم. به هر حال من رزومه آن‌ها را گرفتم و  با ۲، ۳ مربی و همچنین امیر حاج‌رضایی صحبت کردیم. به کفاشیان گفتم چنین مسئله‌ای وجود دارد و با قلیچ‌خانی هم صحبت کردیم رزومه کی‌روش را درآوردیم. به هر حال بعضی‌ها گفتند که فوتبال پرتغال، برزیل و اروپا تقریبا شبیه ما است، فوتبالش تکنیکی است. به کفاشیان گفتم کی‌روش با این رزومه‌ می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.  

فکر و ذکر افراد میکروفون به دست  ضربه زدن به من بود 

قلعه‌نویی بیان کرد: من نظرم را دادم و با چند نفر از اساتید محترم صحبت کردیم. به این نتیجه رسیدیم که کی‌روش می‌تواند به ما کمک کند. اما امکاناتی که به کی‌روش و ویلموتس دادیم چقدر از آن را به قطبی و دایی دادیم. من روی آوردن علی دایی بحث دارم، اما وقتی که علی دایی را آوردیم، نباید او را می‌سوزاندیم. اکنون امیر قلعه‌نویی را به خاطر حب و بغضی که داشتند سوزاندیم؛ یعنی واقعاً گروهی که مافیا بودند، میکروفون و قلم داشتند، تمام فکر و ذکرشان ضربه زدن به امیر قلعه نویی بود.

من گفتم دلارها را بین بازیکنان تیم ملی تقسیم کنند 

او اضافه کرد: بدترین زمان تیم ملی به من خورد، چون آن زمان اصلاً رئیس فدراسیون نداشتیم. به هر حال  ۲ گروه سیاسی به هم خورده بودند و فوتبال تعلیق شده بود. ما روزی با کره مساوی کردیم که هاشمیان گل زد. دلار آوردند و مهدی مناجاتی به من گفت اینقدر دلار است. به او گفتم با مهدوی‌کیا و ناصر ابراهیمی بنشینید و دلار‌ها را تقسیم کنید و لیست آن را به من بدهید. به مناجاتی گفتم من این بار نمی‌گیرم بگذار رند شود و ۲ هزار دلار شود و بازیکنان  بگیرند. دیدم روزی در اتاق من را زدند، استرس بازی با کره را داشتیم. دومین تجربه بازی ملی من بود و حالم هم خیلی خوب نبود. مهدوی‌کیا در را زد و گفت بچه‌ها گله‌مند هستند. ما اینجا بازی دوستانه انجام دادیم و نتیجه را  ۲ بر ۳ باختیم، اما نفری ۵ هزار دلار گرفتیم. من به او گفتم که اصلا اسم من در لیست نیست. این دلاری است که دراختیار تیم گذاشتند و شرایط فدراسیون به این صورت است و شرایط خوبی نداریم.  

قلعه نویی گفت: روزی به کمپ تیم ملی رفتم در آن زمان ابراهیمی مسئول کمپ بود و  دیدم چمن در حال خشک شدن است. گفتم چرا؟ ابراهیمی گفت پمپ ما سوخته و چهار میلیون پول نیست. من با شهرداری هماهنگ کردم و هر روز با آبپاش می‌آمدند چمن تیم ملی را آب می‌دادند. ما با این شرایط رفتیم و امتیاز گرفتیم. در گروه مرگ بازی‌های آسیایی قرار گرفتیم. دادگاهی شدم، اما یک مربی خارجی هم رفت به عراق ۱۰ نفره باخت.  

کی روش وزن فوتبالمان را بالا برد 

او افزود: من همیشه می‌گویم باید به کی‌روش احترام بگذاریم. همانطور که به رایکوف احترام می‌گذاریم که آمد و فوتبال ما را دگرگون کرد. کی‌روش باعث شد وزن بین‌المللی فوتبال ما بالا برود. ایراد از کی‌روش نمی‌گیریم. ایراد از آن‌هایی می‌گیریم که نصف این امکانات را دراختیار مربیان داخلی نگذاشتند. این نشأت گرفته از همان میکروفون و قلم‌هایی است که گفتم.

من با فرهاد مجیدی کدورتی ندارم 

او درباره اینکه آیا کدروت او با فرهاد مجیدی برطرف شده اظهارکرد: من با هیچ کسی کدورتی ندارم، چارچوبی دارم تا وقتی که زنده‌ام و کار می‌کنم روی این اصول حرکت می‌کنم. شاید برخی‌ها در شرایطی نخواستند در این چارچوب و اصول قرار بگیرند. نمی‌گویم من صددرصد هستم. اما این اصول من است. فرهاد هم جزو کسانی است که دوستش داشتم. وقتی دیدار داشتیم تجاربم را به او گفتم. چیزی ندارم و تجارب از گذران عمر به دست می‌آید. با هیچ کس مشکلی ندارم، ما هر کسی بخواهد در چارچوب خودش قرار نگیرد آدم باید واکنش نشان بدهد.  

مهدی رحمتی به اشتباهش پی برد 

او درباره ارتباطش با مهدی رحمتی اظهار کرد: او حرکتی کرد و بعد گل گرفت و به دیدار من آمد. اکنون هر ۲ هفته یکبار با هم در تماس هستیم و باید واقعاً از او تشکر کنم. چند وقت پیش اقدام خوبی کرد و به من هم زنگ زد و به همراه چند نفر از دوستانم حرکتی کردیم. او در یک مقطع اشتباهی کرد و به اشتباهش پی برد. من به عنوان یک بزرگتر باید این‌ها را در یک چارچوب قرار می‌دادم، اما اکنون در این چارچوب قرار نگرفتند و خودشان می‌دانند. بعد از آن هم رفتار دوستانه‌ای داشتیم. برای فرهاد مجیدی و نسل جوان مربیان هم آرزوی موفقیت دارم.

او افزود: امیر قلعه‌نویی روزی فوتبال بازی می‌کرد و اکنون نمی‌تواند نیم ساعت بدود. یک روزی مربی جوان بود و چند سال دیگر باید آن را کنار بگذارد و  این طبیعت ورزش است. به هر حال این نسل حیف است وواقعا ناراحت هستم که مربیانی مثل خداداد، کریمی و دایی در این چرخه نیستند. گفتم خداداد در انتخاب‌هایش اشتباه داشت، اما در تیم‌هایش برنامه را می‌دیدید. واقعا نگران این بازیکنان هستم  که اینقدر باهوش هستند و می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند، اما در این چرخه نیستند. ما وظیفه‌مان این است که تجربه‌هایمان را دراختیار همه بگذاریم. خیلی از مربیان مانند مهدی تارتار بار‌ها به من زنگ زد، هر آنچه که عقل ناقصم می‌گوید راهنمایی‌اش کردم. این وظیفه ماست که مربیان جوان را راهنمایی کنید. این همان حسادت است که می‌گویم آن را کنار بگذارید.  

قلعه نویی تصریح کرد: مهدی رحمتی حرکتی کرد، من که تا آخر عمرم نباید آن را ادامه بدهم. او آمد و دست گل گرفت و بعد از آن هر عید و مناسبتی شده به من زنگ زده، اکنون هم خیلی با هم دوست هستیم. آن روز هم به من زنگ زد و من و دوستانم هر چه در توان ما بود برایش انجام دادیم.


سرمربی سپاهان درباره اینکه آیا در تهران مدرسه فوتبال دارد، اظهارکرد: شاید جزو اولین کسانی باشم که مدرسه فوتبال در ۲ شعبه در تهران دارم.  از نظر مالی یک ریال هم برداشت ندارم و به مدیر مدارس گفته ام هرچه می‌ماند را خرج تیمداری کند. به هر حال ۲۰ سالی هست که ۲ شعبه مدرسه فوتبال دارم.

او در پایان خاطر نشان کرد: دعا می‌کنم ایرانی‌ها هر کجا هستند زندگی‌شان سبز باشد. چون ایرانی لیاقتش بیشتر از این مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی است. امیدوارم این ویروس لعنتی کرونا هرچه زودتر برود. به هر حال ما باید صداقت داشته باشیم. چند وقت پیش مربی نود ارومیه محبت کرد و به من پیام داد و به او گفتم که در کارش صداقت داشته باشد، در این صورت حتی اگر شکست هم بخورد موفق خواهد بود.  من اگر به ۲۰ سال قبل برگردم خیلی از تصمیمات را نمی‌گیرم. اما خدا را گواه می‌گیرم همان موقع هم نیتم خدمت و کمک به باشگاه و منافع جمع بود. باید در همه کار‌ها خدارا در نظر بگیریم، بخل و حسادت را کنار بگذاریم تا ان شاالله به ایرانی که لیاقتمان است برگردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال سپاهان امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان سرمربی سپاهان درباره تعلیق فوتبال ایران قلعه نویی درباره اینکه آیا کنار بگذاریم امیر قلعه نویی او ادامه فوتبال ما فرهاد مجیدی داشته باشیم طور مثال او گفتم ایرانی ها کجا هستند جام جهانی بعد از آن جان هم اکنون هم مربی تیم علی دایی تیم ملی آن زمان سال پیش کار ها ۱۰ سال تیم ها من گفت زنگ زد ما کمک هیچ کس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر فوتبال ایران؛ نساجی در خانه از سد تراکتور گذشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران امروز تیم‌های نساجی و تراکتور در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک به صفر شاگردان ساکت الهامی به پایان رسید.    با این نتیجه نساجی دومین پیروزی خود را در دوران سرمربیگری ساکت الهامی کسب کرد و با ۱۹ امتیازی شدن ضمن حفظ رتبه پانزدهم، فاصله خود را با استقلال خوزستان به یک امتیاز کاهش داد.   تراکتور نیز در نخستین بازی بدون حضور پاکو خمز شکست خورد تا با ۴۰ امتیاز در جایگاه چهارم باقی بماند.       ورزشگاه: شهید وطنی قائم‌شهر   داوران: علی صفایی/ کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی و صالح عرب‌آبادی؛ داور چهارم: علی بای   ترکیب نساجی مازندران: لوآن پولی، امیرحسین سام‌دلیری، امیرمحمد هوشمند، امیرمهدی جان‌ملکی، سعید غلامعلی‌بیگی، حسین زامهران، سعید آقایی (۶۳- مرصاد سیفی)، منصور باقری، سید محمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی (۸۹- اسماعیل بابایی) و محمد عباس‌زاده   ترکیب تراکتور تبریز: حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد کر، مهدی شیری (۷۰- امیرارسلان مطهری)، محمد نادری، سید مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین‌زاده (۷۰- گوستاوو واگنین)، رحمان جعفری و مهدی عبدی (۶۲- مهدی هاشم‌نژاد)   شرح گل: نساجی یک - تراکتور صفر (دقیقه ۶۵: منصور باقری): خطای پنالتی به دست آمده برای نساجی را منصور باقری دور از دستان پورحمیدی به سمت چپ خود زد و نساجی را پیش انداخت. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کارت زرد: امیرمحمد هوشمند (۱۸)، منصور باقری (۵۲) و لوآن پولی (۸۰) از نساجی   لحظات حساس: ثانیه ۱۰: پاس بلند به پشت مدافعان نساجی یک موقعیت خطرناک به وجود آورد که فرار مهدی عبدی و ضربه این بازیکن از زاویه بسته به بازیکن حریف خورد و به کرنر رفت.   دقیقه ۱۲: ارسال آلوز از کرنر سمت چپ زمین و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده را لوآن پولی از زیر طاق بیرون کشید و با واکنش زیبایی به کرنر فرستاد.   دقیقه ۲۵: ضدحمله سریع تراکتور نزدیک بود این تیم را به گل اول برساند که سرتوپ و شوت فنی امیرحسین حسین‌زاده پس از زیر طاق دروازه و فرود روی خط فرود آمد.   دقیقه ۲۹: ضربه ایستگاهی رحمان جعفری از پشت محوطه جریمه را لوآن پولی با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.   دقیقه ۳۳: فرار سریع و ارسال زیبای سعید آقایی از سمت چپ زمین و ضربه سر عباس زاده با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه تراکتور به بیرون رفت.   دقیقه ۳+۴۵: نزدیک بود نساجی در آخرین ثانیه نیمه اول در شلوغی محوطه جریمه تراکتور به گل برسد که ضربه محمد عباس زاده را پورحمیدی با خروج از دروازه دفع کرد.   دقیقه ۴۹: سانتر محمدرضا عباسی از جناح چپ و ضربه سر عباس زاده بازهم تبدیل به گل نشد و با فاصله کم از دروازه تراکتور به بیرون رفت.   دقیقه ۵۳: ارسال ریکاردو آلوز از ضربه آزاد با سر شجاع برخورد کرد و به اوت رفت.   دقیقه ۶۳: پورحمیدی در زمان دفع توپ روی ارسال هوشمند، با مُشت به صورت محمد عباس زاده زد تا علی صفایی، داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان بدهد و برای نساجی پنالتی بگیرد.   دقیقه ۶۶:دقیقه ۷۹: ضربه فنی و پای چپ ریکاردو آلوز نفسگیر از روی دروازه نساجی راهی اوت شد.   دقیقه ۷۹: ضربه فنی و پای چپ ریکاردو آلوز نفسگیر از روی دروازه نساجی راهی اوت شد.   دقیقه ۸۹: شوت راه دور نادری دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه نساجی رد شد.   دقیقه ۳+۹۰: بهترین فرصت گلزنی تراکتور روی حرکت از سمت چپ محوطه جریمه از دست رفت و ضربه مهاجم این تیم در میانه راه به باقری خورد و در نهایت با دفع عالی پولی به کرنر رفت.   دقیقه ۴+۹۰: دفع عالی پولی کاری کرد تا ارسال تراکتور ثمری نداشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • لیگ برتر فوتبال ایران؛ نساجی در خانه از سد تراکتور گذشت
  • سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی
  • پاسخ مثبت ۲ مربی سرشناس به قلعه نویی
  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
  • مایلی‌کهن: مشکلی با زندان رفتن ندارم!
  • دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی | تصمیم نهایی در خصوص افشین قطبی
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • این بازیکن برای حضور در تیم ملی تغییر چهره داد!