Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@12:56:25 GMT

بهسازی فضای پارک جنگلی سراوان رشت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۴۶۹۶

بهسازی فضای پارک جنگلی سراوان رشت

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر بشردانش، رئیس سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری رشت گفت: محیط پارک جنگلی سراوان این شهر به منظور بهسازی با جمع آوری زباله‌ها و پسماند‌ها پاکسازی شده است.

او این اقدام را برای ایجاد رفاه حال استفاده کنندگان و بهره جویان از پارک جنگلی سراوان اعلام کرد و افزود: برخی از گردشگران بدون در نظر داشتن اصول زیست محیطی و مقررات بهداشتی، زباله‌ها را در فضا‌های عمومی پارک جنگلی سراوان رها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری رشت یادآور شد: این کار علاوه بر اینکه چهره‌ای ناپسند و نازیبا از این پارک به وجود می‌آورد، زمینه پراکنش آلودگی و بیماری را نیز گسترش داده و امکان استفاده از این محیط زیبا و دلپسند را برای دیگران دشوار می‌کند.

بشردانش از شهروندان، گردشگران و مسافران خواست: ضمن رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی از آلوده کردن محیط زیست، به ویژه پارک‌ها و بوستان‌ها خودداری کرده تا دیگران هم بتوانند از این فضا‌ها بهره ببرند.

ﭘﺎرک ﺟﻨﮕﻠﯽ سراوان رشت ﺑﺎ وﺳﻌﺖ یک هزار و ۴۸۷ هکتار در ﻗﺴﻤﺖ ﻏﺮﺑﯽ ﺟﺎده رﺷﺖ ﺑﻪ ﺗﻬﺮان و ﺑﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ حدود ۱۷ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی از شهر رشت ﻗﺮار دارد.

این ﭘﺎرک که از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﮕﻠﯽ ﮔﯿﻼن اﺳﺖ، یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری شهر رشت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک جنگلی پاکسازی طبیعت سراوان رشت جاذبه گردشگری پارک جنگلی سراوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور

برای اولین بار اجرای مدیریت پسماند صنعتی با هدف اقتصاد چرخشی و حفاظت از محیط زیست در دو صنعت بزرگ کشور با همکاری و مشاوره علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران محقق شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران علیرضا نورپور، استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران درباره این تحول گفت: با توجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه بر موضوع اقتصادی چرخشی تاکید بسیار شده است و همچنین موضوع پسماند‌ها یک چالش بزرگ محیط زیستی است، این ایده از طرف دانشگاه تهران به پتروشیمی شازند و شرکت سیمان تهران داده شد تا با نظارت علمی دانشگاه تهران، شرکت سیمان تهران از پسماند صنعتی (خاک آهک) شرکت پتروشیمی شازند به عنوان مواد اولیه کارخانه سیمان تهران بزرگترین واحد تولید سیمان کشور استفاده کند.

نورپور با اشاره به عملیاتی شدن این اقدام در چارچوب یک تفاهم‌نامه، افزود: اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی شازند و شرکت سیمان تهران علاوه بر کاهش مشکلات محیط زیستی در منطقه شازند اراک ناشی از پراکندگی پسماند در هوای منطقه، در حفظ محیط زیست تهران نیز موثر خواهد بود؛ چرا که شرکت سیمان تهران مواد اولیه (آهک) کمتری از کوه‌های منطقه شهر ری خواهد داشت. با عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه در عمل گامی در جهت حفاظت از منابع طبیعی منطقه تهران و کاهش انتشار غبار معادن نیز برداشته خواهد شد.

استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، با بیان اینکه این تفاهم با نظارت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و پس از ماه‌ها آزمایش‌های متعدد تیم دانشگاهی و حمایت دفتر پسماند سازمان محیط زیست و همچنین مساعدت اداره کل محیط زیست استان تهران به نتیجه رسید و در این مرحله به صورت پایلوت اجرا می‌شود، افزود: با نتایج موفقی که از این تفاهم‌نامه حاصل می‌شود، می‌توان از پسماند صنایع پتروشیمی که هیچ آلایندگی شیمایی ندارند و فقط آهکی هستند به عنوان خوراک اولیه صنایع سیمان استفاده کرد که در این صورت ضمن حفظ منابع طبیعی مشکل دفع پسماند صنایع پتروشیمی نیز برطرف می‌شود.

نورپور در پایان با اشاره به اهمیت اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند، تاکید کرد: باید از مراکز دفن پسماند در کشور جلوگیری شود و پسماند‌ها وارد چرخه تولید شوند تا بتوان ضمن حفظ محیط زیست کشور ارزش‌افزوده خلق کرد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک