Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: زمان می برد تا آمریکا به آرامش برسد و بخواهد مشکل کرونا را حل کند.

فریدون مجلسی، تحلیلگر مسائل آمریکا، درباره اعتراضات آمریکا و پیامدهای آن برای ترامپ در آستانه شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این اعتراضات به دلیل کشتن یک سیاه پوست در خیابان نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعبیری که وجود دارد این است که وقتی لیوانی پُر می شود پیش از اینکه سرریز شود گنبدی از آب در لبه لیوان جمع می شود. لحظه آخر به یکباره مقدار زیادی آب سرازیر می شود تا سطح آب از حالت گنبدی شکل خود خارج شود. این اتفاق در شرایطی که چندین بار تکرار شده زمانی رخ می دهد که حکم آن قطره آخر را دارد.

او افزود: نفرت هایی که نسبت به ترامپ وجود دارد با مخالفت تفاوت دارد. اهانت نفرت آفرین است. او تنها مورد مخالفت گروهی نیست بلکه مورد نفرت بسیاری از گروه ها است.  فردی که به دیگران احترام نمی گذارد نمی تواند انتظار احترام از سوی دیگران را داشته باشد. این قطره، قطره آخر بود؛ این قطره ها در سایر جوامع به سرریز شدن کینه های انباشته منجر می شود.

مجلسی ادامه داد: بنابراین این یک اتفاقی نبود که به تنهایی بخواهد شانس دموکرات‌ها را افزایش دهد این مجموعه متراکم شده اتفاقاتی بوده که توسط ترامپ در سیر زمان رخ داده و فقط اعتراضات نیست بلکه بیماری کرونا نیز از سوی او به تمسخر گرفته شد و جامعه آمریکا را برای مقابله با این بیماری، آماده نکرد. در نهایت نتیجه این شد که وقتی ترامپ با بدترین و بیشترین نوع هجوم این بیماری کرونا در جهان در داخل کشور آمریکا روبرو شد، تسلیم شد.

او ادامه داد: همچنین او که به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست، انجیل به دست به کلیسا رفت، بنابراین هم از سوی اسقف کلیسا و هم از سوی بایدن، مورد تمسخر قرار گرفت. به گونه ای که بایدن با انتقاد و تمسخر، خطاب به او گفته است تاکنون سه صفحه از انجیلی که به دست گرفته ای را خوانده ای که اکنون بخواهی به شیوه  عوام فریبی به استفاده از این کتاب متصل شوی؟

این تحلیلگر مسائل بین المللی عنوان کرد: بسیاری از سطوح پایین اجتماع به ویژه سفیدپوستانی که نژادپرست هستند دلیل عمده نژادپرستی آنها متعلق بودن به سطح پایین فرهنگی است. افرادی که از فرهنگ غنی و بالایی برخوردارند به رنگ پوست توجه نمی کنند برای اینکه حرف دارند و می شنوند و به گفته ها و مطالب احترام می گذارند. سطوح پایین با نگاه سطحی به کلیسا و انجیل نگاه می کنند. ممکن است ترامپ بخواهد نظر آنها را جلب کند اما ترامپ جامعه پیشرفته، مترقی، صنعتی و فرهنگی را نمی تواند فریب دهد حتی تاثیر معکوس خواهد داشت.

او تاکید کرد: ترامپ به انتخابات نزدیک تر شده اما با این اعتراضات دچار ضربه جدی شده است و مردم حتی آن خشم وحشیانه که همراه با چپاول از سوی برخی گروه ها صورت گرفته است را باور نمی کنند. 

این کارشناس مسائل بین المللی اظهار کرد: در حال حاضر مشخص نیست که آیا چنین اتفاقی رخ داده یا عده ای آنارشیست با فطرت خرابکارانه خود، اقدام به خرابکاری کرده اند و یا اینکه با بیکار شدن 30، 40میلیون نفر که زندگی خوبی قبل از کرونا داشتند منتهی با قطع شدن حقوق شان، دچار مشکل شدند این اتفاق رخ داده است. البته اینها هم باعث نمی شود که در پس این اعتراضات توطئه ای صورت نگرفته باشد. چراکه به هر حال وقتی توطئه ای رخ می دهد تحریک می شوند و به سمت خیابان ها می روند.

مجلسی ادامه داد: به رغم همه اینها کسانی که معترض هستند فقط سیاه پوستان نیستند بلکه آمریکایی هایی که از وضعیت آمریکا و سخنان و رفتارهای نژادپرستانه ترامپ نسبت به لاتین تبارها و خاورمیانه ای تنگ آمده اند، قطره سرریزکننده این اعتراضات هستند.

او بیان کرد: بنابراین زمان می برد تا آمریکا به آرامش برسد و بخواهد مشکل کرونا را حل کند. از این رو ترامپ فرصت بازسازی خود را نخواهد داشت همچنین مهارت این کار را نیز ندارد. خشم ترامپ به ویژه کشاندن ارتش به خیابانها بیشتر موجب این نگرانی شده است که دموکراسی 200 ساله در آمریکا که در جهان در هیچ کشوری وجود نداشت و فقط در آمریکا بوده را با اتکا به کودتای نظامی برای ماندن خود در قدرت، از بین ببرد یا دچار چالش جدی کند.

او اضافه کرد: بنابراین همین نگرانی ها است که موجب اعتراض شدید وزیر دفاع پیشین ترامپ نیز شده است که گفته: جای سرباز در خیابان نیست بلکه سرباز برای دفاع از بیگانگان است. حتی رییس پلیس یکی از ایالت ها به ترامپ گفت که "اگر نمی توانی سخن درستی مطرح کنی دهانت را ببند! چراکه سخنانت موجب می شود مردم را در برابر ما و ما را در برابر مردم قرار دهی."

مجلسی در پایان جمع بندی کرد: بنده فکر می کنم که این اعتراضات به هیچ وجه به نفع ترامپ نیست بلکه دموکراتها برای جامعه خود، افراد موجهی مانند بایدن،  را دارند که بسیاری از رنگین پوستان و روشنفکران آمریکایی، اکنون قدر او را بیشتر می دانند و از او حمایت می کنند. همسر اوباما از زنان برجسته تاریخ آمریکاست یا الیزابت وارن اگر به عنوان معاون بایدن انتخاب شوند، شانس بسیار بالاتری خواهد داشت. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جو بایدن و ترامپ اعتراضات آمریکا و ترامپ نیست بلکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • دنیله ده روسی: مقابل میلان همه چیز 50-50 است؛ نمی خواهم مسیر ما در لیگ اروپا به پایان برسد
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • گروه آموزش برتر، سایت نمونه سوالات کشور
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت