Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبلغی که رییس مستعفی فدراسیون جهانی به عنوان رشوه برای پیروزی در کنگره انتخاباتی پرداخت کرده بود، مشخص شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، ریچارد مک‌لارن، مسئول رسیدگی به اتهام فساد مالی علیه تاماش آیان، رییس مستعفی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری است. او در گزارش خود اعلام کرد، بیش از ۶۰۰ هزار دلار به صورت نقدی برای دو کنگره انتخاباتی متوالی فدراسیون جهانی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ هزینه شده که بیشتر این پول صرف خریدن رأی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش مک‌لارن حاکی است، بعد از پیروزی آیان در کنگره انتخاباتی سال ۲۰۱۷ که در تایلند بود، نمایندگان فدراسیون‌های عضو در راهروی هتل صف بستند و مبلغ ۵ هزار دلار توسط نایب رییس اول تاماش آیان به آنها پرداخت شد.

تنها شخصی هم که کنترل حساب‌های بانکی فدراسیون جهانی را بر عهده داشته و به هزینه‌های حق عضویت و جریمه دوپینگ‌ها دسترسی داشته، خود آیان بوده است.

تیم مک‌لارن فاش کرد که چگونه آیان دو بار با کمک رشوه توانست رقیبش آنتونیو اورسو ایتالیایی را در انتخابات شکست دهد.

آیان با پرداخت رشوه از ۵ تا ۳۰ هزار دلار به فدراسیون‌های عضو برای رأی دادن به او و تیم منتخبش، توانست در انتخابات برنده شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کلا مبلغ ۴۰۵ هزار دلار در زمان انتخابات ۲۰۱۷ تایلند و ۲۱۸ هزار دلار در زمان انتخابات ۲۰۱۳ مسکو در اختیار تاماش آیان بوده است.

همچنین لیست هیأت اجرایی فدراسیون جهانی یک ماه قبل از انتخابات نوشته شده بوده که این نشان می‌دهد نتایج انتخابات قبل از رأی‌گیری مشخص بوده است.

این لیست از هارد آتیلا آدامفی، مدیر اجرایی فدراسیون جهانی و داماد تاماش آیان کشف شده است و تعداد آرای هر فرد هم کاملا با آنچه در کنگره انتخاباتی به دست آمد، مطابقت داشته است.

در انتخابات سال ۲۰۱۷ افرادی که قرار بوده به نفع آیان رأی بدهند، در هتلی جدا از هتل بقیه اعضای کنگره مستقر شدند و تا زمان انتخابات به حالت قرنطینه در آمدند.

همچنین از آنها خواسته شده بود در زمان رأی‌گیری از رأی خود عکس بگیرند و پس از آن رشوه خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري تاماش آیان کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی تاماش آیان هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان

برنامه جهانی غذا اعلام کرد برای تامین کمک‌های غذایی افغانستان در سال میلادی آینده به ۱.۹۸ میلیارد دلار نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «برنامه جهانی غذا» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد برای تامین کمک‌های غذایی افغانستان در سال میلادی آینده به 1.98 میلیارد دلار نیاز دارد و افزود در سه ماه میلادی نخست سال جاری از هر سه نفر یک نفر با «ناامنی حاد غذایی» مواجه بوده است.

این گزارش در ماه مارس سال جاری وضعیت اقتصادی افغانستان را «شکننده» توصیف کرد و تصریح کرد به دلیل اقتصاد شکننده و سطح بالای ناامنی غذایی در افغانستان، برنامه‌های کمک رسانی این سازمان با کمبود بودجه 590 میلیون دلاری مواجه است.

این بودجه شامل 111 میلیون دلار هزینه‌های مورد نیاز امدادرسانی در زمستان سال جاری و سال آینده است.

براساس این گزارش با احتساب همه نیازمندان حدود هفت میلیون نفر از جمله آسیب پذیرترین افراد در افغانستان هستند.

گفتنی است که برنامه جهانی غذا به 1.98 میلیارد دلار در سال 2024 نیاز دارد تا غذای اضطراری، تغذیه و حمایت معیشتی را به نیازمندان در افغانستان برساند.

برنامه جهانی غذا پیش از این اعلام کرده بود: «ما باید بر راه‌‌حل‌های پایدار و بلندمدت سرمایه‌گذاری کنیم تا گرسنگی در افغانستان به صفر برسد».

افزایش سوءتغذیه و کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا در افغانستاناعلام نیاز 760 میلیون دلاری برنامه جهانی غذا برای کمک فوری به افغانستانبرنامه جهانی غذا: نیمی از پناهجویان اخراج شده از پاکستان به کمک فوری نیاز دارند

«مونا شیخ» مسئول بخش تغذیه برنامه جهانی غذا در افغانستان اظهار داشت این سازمان توزیع کمک‌ها به خانواده‌ها را کاهش داده است که سبب افزایش شمار مبتلایان به سوءتغذیه در افغانستان می‌شود.

برخی کارشناسان تحریم‌ و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان را از عوامل مهم فقر و بیکاری در این کشور می‌دانند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان