Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@13:39:56 GMT

علت بی توجهی به سیاست‌های جمعیتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۴۷۹۹

علت بی توجهی به سیاست‌های جمعیتی چیست؟

رسول صادقی جمعیت شناس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل بی توجهی به سیاست‌های جمعیتی اظهار کرد: سیاست‌های کلی جمعیت در سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شدند که یکی از جامع‌ترین و موثق‌ترین سند‌های سیاستی است که رویکرد پویا، سیستمی و چند بعدی به جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: با این حال ۶ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در کشور می‌گذرد، اما موفقیت لازم را در حوزه جمعیت نداشته است، زیرا موانع و چالش‌هایی در اجرای این سیاست وجود دارد.

این جمعیت شناس با اشاره به موانعی که بر سر راه اجرای این سیاست‌ها بوده است، گفت: یکی از این موانع این است که برنامه راهبردی و اجرایی منسجمی در این زمینه وجود نداشته است و دلیل دیگر آن عدم تخصیص بودجه است.

صادقی افزود: خیلی از کشور‌هایی که آمار باروری شان کاهش داشته است برای حل این موضوع بودجه‌ای را برای حمایت خانواده و فرزند آوری اختصاص می‌دهند که این امر در کشور ما محقق نشده است.

او دلیل دیگر را آشفتگی نهادی دانست و گفت: ساختار منسجم و یک نهاد متولی برای اجرا و حمایت این موضوع وجود ندارد که همین موضوع سبب شده است که نهاد‌های متعددی به وجود آید که به صورت مجزا خودشان اقداماتی را انجام دهند.

صادقی تصریح کرد: یکی دیگر از موانع و چالش‌ها، عدم حمایت از اجرای پروژه‌های جمعیتی است که متاسفانه از این پروژه‌ها حمایت جدی نشده است.

بیشتر بخوانید:

تله برای ایران

بحران؛ خانواده ایرانی کوچک‌تر از خانواده غربی

ایران یک قدم تا تبدیل شدن به کشور پیرمردها/ آژیر قرمز در خانواده‌ها به صدا در آمده است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال جمعیت بحران سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به نقل از وبدا، دکتر «حسین فرشیدی» در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت با بیان اینکه از جمعیت حدود ۸۵ میلیونی کشور، ۲۳ درصد روستایی و ۷۷ درصد شهرنشین هستند، اظهار داشت: با توجه به این آمار باید در برنامه‌های ارائه خدمات مناسب، متناسب با زمان، تغییراتی را در نظام ارائه خدمات و همراه با تکنولوژی ایجاد کنیم.
وی در ادامه به برگزاری موفق پویش همگانی سلامت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این پویش، ارتقا سواد سلامت، استفاده از خدمات خودمراقبتی و پرونده الکترونیک سلامت بود تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم.
دکتر فرشیدی بیان داشت: بیش از ۹۷ درصد از جمعیت روستایی از ارائه خدمات نظام سلامت توسط بهورزان بهره‌مند هستند و در شهر‌ها نیز مراقبین سلامت خدمات نظام سلامت را ارائه می‌دهند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۱۹۵ شهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع هستند و امیدواریم با ادامه دادن این برنامه، تا پایان سالجاری بتوانیم ۲۷ میلیون نفر دیگر را نیز وارد برنامه طرح سلامت خانواده کنیم.

دیگر خبرها

  • سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است