Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:18:17 GMT

اتحادیه عرب: طرح الحاق کرانه باختری جنایت جنگی است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۴۸۹۲

اتحادیه عرب: طرح الحاق کرانه باختری جنایت جنگی است

به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، اتحادیه عرب تاکید کرده است: اقدام اسرائیل برای اجرای طرح الحاق بخشی از اراضی فلسطینی در کرانه باختری اقدامی مردود، غیرقابل قبول و محکوم است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

در بیانیه آمده است: برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس هدف اصلی امت اسلامی است و بدون تحقق آن منطقه روی آرامش و صلح را نخواهد دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه عرب افزود: سالگرد اشغال کرانه باختری، امسال همزمان شده با اشغالگری [جدید] اسرائیل که به صورت بی‌سابقه‌ای مورد حمایت دولت آمریکا قرار دارد و به معامله قرن آمریکایی اسرائیلی که مورد قبول کشورهای عربی و جامعه جهانی نیست، مرتبط است.

در بیانیه اتحادیه عرب درخصوص پیامدها و تبعات طرح الحاق رژیم صهیونیستی هشدار داده شده و آمده است که این اقدام نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود.

اتحادیه عرب همچنین خواستار برداشتن گام‌های عملی برای اجرای قوانین و قطعنامه‌های بین المللی شده است.  

رژیم صهیونیستی در جنگی که ۵ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز شد، کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه را اشغال کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

برچسب‌ها کرانه باختری اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرانه باختری اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی کرانه باختری اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی کرانه باختری اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به متشنج شدن اوضاع کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی مبنی بر متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری وجود دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: شرایط مذکور بعد از عملیات اردوگاه نورشمس و اعلام افزایش درگیری‌ها با تل آویو توسط جنبش فتح تشدید شده است.

در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۴ فلسطینی امروز یکشنبه در کرانه باختری اعتصاب عمومی اعلام شده است.

روز گذشته نیز جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در کرانه باختری شده بود.

جنبش حماس در بیانیه خود تاکید کرد: ما از مردم خود در کرانه باختری می‌خواهیم که یکشنبه به اعتصاب عمومی متعهد شوند و همه میدان‌ها و نقاط رویارویی را به زبانه آتش در برابر اشغالگران تبدیل کنند و سلاح‌ها را به سمت متجاوزان و شهرک نشینان جنایتکار نشانه بگیرند.

وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری را ۱۴ نفر اعلام کرد.

جنبش فتح هم در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در طولکرم و غزه روز یکشنبه را اعتصاب عمومی اعلام کرد.

در همین خصوص عبدالرحمن شدید یکی از رهبران جنبش حماس در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری با هدف کشتار ساکنان آن و تخریب زیرساخت‌های این منطقه صورت می‌گیرد.

کد خبر 6084255

دیگر خبرها

  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • بمباران وحشیانه خانه‌ها و مدرسه‌ها در غزه
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • عملیات‌های گردان‌های «شهدا الاقصی» علیه نظامیان صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به متشنج شدن اوضاع کرانه باختری