Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@04:14:08 GMT

هوش مصنوعی تمرکز در کار را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۵۰۰۶

هوش مصنوعی تمرکز در کار را افزایش می‌دهد

دانشمندان استرالیایی ادعا کرده‌اند که هوش مصنوعی نه تنها برای انسان در امور پزشکی و فناوری مفید است، بلکه باعث بهبود سطح تمرکز آنها در محل کار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، دانشمندان استرالیایی ادعا کرده‌اند که هوش مصنوعی (AI) نه تنها برای انسان در امور پزشکی و فناوری مفید است، بلکه باعث بهبود سطح تمرکز آنها در محل کار نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان از مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن (RMIT) برای تکمیل این مطالعه با شرکت طراحی و مهندسی آروپ همکاری کردند و نتایج خود را روز پنجشنبه منتشر کردند.

فلورا سلیم، سرپرست این مطالعه از RMIT گفت: آنها از سیستم هوش مصنوعی مجهز به سنسورهای متعدد و دستگاه های هوشمند برای کشف رمز و راز الگوی رفتار انسان به روشی که قبلاً کسی انجام نداده بود، استفاده کردند.

سلیم ادامه داد: علیرغم برنامه‌های بی‌شماری که از این داده‌ها برای سیستم‌های تصمیم گیری هوشمند استفاده می‌کنند، این نخستین تحقیق است که ما از آن آگاه هستیم که از سنجش فراگیر برای سنجش میزان غلظت درک انسان در حین کار استفاده کرده است.

سیستم هدایت هوش مصنوعی آنها بر روی ۳۱ نفر در دو دفتر کار در طی چهار هفته مورد استفاده قرار گرفت، جمع آوری داده‌های مختلف در مورد میزان سر و صدا، دمای محیط و کیفیت هوا، رطوبت، فشار هوا و حتی زمینه‌های الکترومغناطیسی و بینش‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی جالب بود.

این واقعیت‌های گسترده‌ای را تأیید کرد که میزان تمرکز کارمندان در صبح عمدتا تحت تأثیر چگونگی خواب آنها در شب قبل بوده است.

از طرف دیگر، همچنین مشخص شد دمای پایین تر از ۲۲.۵ درجه سانتیگراد یا سطح بالای CO۲ منجر به کاهش تمرکز کارمندان می‌شود.

محمد سعیدور رهامان، نویسنده اصلی این تحقیق گفت: هوش مصنوعی داده های مفیدی را برای تصمیم گیرندگان و همچنین کارمندان در مورد چگونگی بهبود بهره وری دفاتر ارائه می‌دهد.

رهامان گفت: ما می‌بینیم که این نوع سیستم از توانایی بالقوه‌ای برخوردار است که در نهایت می‌تواند تصمیم گیری آگاهانه در مورد طراحی و چیدمان محل کار را انجام دهد، یا حتی به مردم پیشنهاد دهد که چه موقع استراحت کنند یا کدام منطقه ممکن است مناسب‌ترین برای آنها باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی انسان فناوری پزشکی تمرکز هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 

رضا مراد صحرایی، وزیرآموزش و پرورش در شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن ضمن تبریک پیروزی سپاه پاسداران گفت: آنچه که مساله جدی ما است موضوع تمرکز بر قرآن است؛ تاکید می‌کنم در قرآن تمرکز کنیم و آن را اولویت دهیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در یک سالی که گذشت در حوزه قرآن کار‌های مهمی انجام داد؛ یکی از کار‌های بسیار راهبردی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای جذب نخبگان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان است.

صحرایی بیان کرد: آموزش و پرورش برای مهر ۱۴۰۳ از بین قرآنی‌ها بدون آزمون، دانشجو معلم می‌گیرد. بجز قرآنی‌ها فرهنگی‌ها، ورزشی‌ها و هنری‌ها نیز جذب دانشگاه می‌شوند، اما تمرکز بر جذب حافظان و قاریان قرآن است.

وی فزود: سال گذشته سال ساماندهی مهدکودک‌ها بود و سازمان تعلیم و تربیت کودک تاسیس شد تا این امر ساماندهی شود.

او ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نیز مورد تاکید است؛ معاونت پرورشی و فرهنگی سازوکار بهره‌مندی از ظرفیت‌های موسسات قرآنی را برای برگزاری کلاس‌های روخوانی، تربیت حافظ، قاری قرآن و همچنین انتقال مفاهیم فراهم کند.

صحرایی گفت: کارگروه‌های ۴ گانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن حداقل ماهی یک بار جلسه برگزار کنند تا فعالیت‌ها پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره طرح اتقان تصریح کرد: طرح اتقان نیاز به پشتوانه دارد؛ آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های قرآنی باید همراهی شود، اما همچنان آموزش و پرورش قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی شده است که باید در رفع این موضوع همراه باشند.

وی افزود: ما مدعی هستیم و از همه می‌خواهیم تا برای اجرای طرح اتقان به ما کمک کنند. طرح اتقان باید حداقل در ۱۵ استان اجراسازی شود و برای کاهش هزینه‌ها برخی از جلسات را غیر حضوری کرده و از معلمان نیز هزینه دریافت کنیم.

او ادامه داد: آموزش و پرورش باید به معلمان آموزش قرآن بدهد و تمام معلمان، روخوانی قرآن و انس قرآن را بلد باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید اقداماتی را انجام دهد که بیش از نیم میلیون معلم در طرح مسطورا شرکت کنند که تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.

او ادامه داد: در گوگل، سایت آموزش و پرورش یکی از پر مشاهده‌ترین سایت‌های ایرانی است.

وی افزود: ۶۰۰ هزار نفر در کنکور فرهنگیان ثبت نام کرده‌اند. ما باید مدارس را تقویت کنیم نه این که مدرسه را در کنار مدرسه بسازیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • کلوپ: حالا کاملاً روی بردن لیگ برتر تمرکز می‌کنیم
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • درخواست لاپورتا از ژاوی: لیگ قهرمانان را فراموش کن و به فکر ال‌کلاسیکو باش!
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • تمرکز ۴ستاره پرسپولیس با پیشنهاد نجومی به هم ریخت | تور بزرگ قبل از پایان لیگ پهن شد
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید