Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@09:39:14 GMT

امکانات بندرعباس پاسخگوی شرایط مقابله با کرونا نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۵۱۶۱

امکانات بندرعباس پاسخگوی شرایط مقابله با کرونا نیست

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: آمار ابتلای به بیماری کرونا در بازه دو هفته اخیر در شهر بندرعباس چند برابر رشد داشته است و این در حالی است که اگر شرایط اینگونه ادامه پیدا کند امکانات شهر دیگر قادر به پاسخگویی به اوضاع کنونی نیست.

مجید عسکری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با انتقاد از وضعیت کنترل بیماری کرونا در بندرعباس، اظهار کرد: در این شرایط بحرانی که با گذشت هر ساعت وضعیت شهر بندرعباس وخیم و وخیم‌تر می‌شود، ادامه دار بودن شرایط و عدم مدیریت صحیح می‌تواند سبب بروز فاجعه‌ای جبران ناپذیر شود که جان هزاران نفر از شهروندان را با خطر بسیار جدی رو به رو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حالی که مردم استان هرمزگان و شهر بندرعباس چندان فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی را رعایت نمی‌کنند، مسئولان متولی امر نیز راهکار مناسبی برای کنترل طغیان بیماری کرونا ندارند و صرفاً به توصیه و هشدار بسنده کرده‌اند و به نظر می‌رسد کار از دست آنها خارج شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: به دلیل تصمیمات نسنجیده و غیر کارشناسی و رفع محدودیت‌های آمد و شد، آمار ابتلای به بیماری کرونا در بازه دو هفته اخیر در شهر بندرعباس چند برابر رشد داشته است و این در حالی است که اگر شرایط اینگونه ادامه پیدا کند امکانات شهر دیگر قادر به پاسخگویی به اوضاع کنونی نیست.

وی ادامه داد: بازگشایی بدون پشتوانه و ناگهانی و عدم اطلاع رسانی مکفی از سوی دانشگاه و وزارت بهداشت سبب شده تا مردم با فرض عادی بودن شرایط در سطح شهر تردد کنند و همین موضوع زمینه شیوع بیش از پیش بیماری را فراهم کرده است.

عسکری‌زاده خاطرنشان کرد: گناه مسئولان آن گاه سنگین‌تر می‌شود که انفجار آمار را نتیجه بی مبالاتی مردم می‌دانند در حالی که هیچ اقدام مؤثری در زمینه مقابله با شیوع بیماری از سوی آن‌ها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه باید مردم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، اظهار کرد: اگر به اصول بهداشتی توجه نشود کرونا در هرمزگان به‌خصوص شهر بندرعباس به یک بحران تبدیل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود، با اعمال محدودیت‌های بیشتر، راه‌های اصلی مرکز شهر بسته شده، تعداد بیشتری از کارکنان ادارات به مرخصی اجباری بروند و مراکز عبور و مرور به صورت روزانه ضد عفونی شوند تا بتوان جلوی رشد لجام‌گسیخته بیماری کرونا را در استان هرمزگان گرفت.

وی افزود: اینجانب پیشتر در یک نامه رسمی به ریاست جمهوری با توجه به شرایط خاص استان و شهر بندرعباس خواستار نگاه ویژه به این مسئله بودم که مسئولان مربوطه چندان اهمیتی به این نامه ندادند.

عسکری‌زاده اضافه کرد: جان هموطنان ما خط قرمز تغییر ناپذیری است که هرگونه سهل انگاری در حفاظت از آن غیر قابل پذیرش است که در صورت عدم توجه به مطالب فوق و ادامه یافتن ضعف‌های مدیریتی، با وجود تلاش‌ها و فداکاری‌های همه عزیزان در این عرصه، وزارت بهداشت، استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان حافظان اصلی جان مردم و تصمیم گیران اصلی در این زمینه، مسئولین اصلی تمامی عواقب این فاجعه خواهند بود.

کد خبر 427181

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر بندرعباس ویروس کرونا کرونا در ایران شیوع کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کرونا شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛حضور شش تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  از ساعت .۹:۰۰ الی ۱۰:۰۰  مدیران کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پاسخگوی مردم خواهند بود.

از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۱:۰۰ مدیران کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و بهزیستی استان در سامانه سامد حاضر می شوند.

 از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۱۲:۰۰ نیز مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه آذربایجان غربی ومدیرکل تعاون روستایی استان

با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی پاسخگوی مردم در سامانه سامد 
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • فردا؛حضور شش تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • حضورشش تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در بندرعباس  
  • اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در بندرعباس
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟