Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید فتح الله هاشم نژاد، رئیس هلال احمر کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به حوادث اخیر و غرق شدگی‌های متعدد در رودخانه کرج به خصوص در روز‌های اخیر گفت: سرمای زیاد آب رودخانه و خروشان بودن آن باعث می‌شود افراد در لحظات اولیه ورود به آب دچار گرفتگی عضلات و هیپوترمی شوند و از شنا کردن ناتوان شده و در برخورد با سنگ‌ها و تنه درختان و موانع داخل رودخانه جان خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به این که در ابتدای سال جاری ۱۴ نفر و در سال گذشته نیز تعداد قابل تاملی از هم وطنان ما جان خود را در رودخانه‌های را از دست داده اند؛ دو تیم امدادی در راستای آگاه سازی و ارائه هشدار به گردشگران و مسافران از پایگاه شهرستانک و کوشک بالا طی تردد و استقرار در محل تجمع مسافران و حاشیه رودخانه نسبت به آگاه سازی شهروندان به خطرات شنا کردن اقدام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج گفت: علی رغم عمق کم آب در بسیاری از موارد با توجه به لغزنده بودن مسیر رودخانه، سردی و خروشان بودن آب آن حتی ورود به رودخانه در مناطق کناری با عمق ۲۰تا ۳۰ سانتی متری نیز سبب لیز خوردن و سقوط افراد به رودخانه و غرق شدن می‌شود.

او افزود: غرق شدن کودک ۸ ساله، جوان ۱۹ ساله، فردی ۳۵ ساله،۶۰ ساله و ... در سال جاری بیانگر این موضوع است که خطر غرق شدگی در این رودخانه سن و سال خاصی ندارد و همه افرادی که وارد این رودخانه می‌شوند در خطر هستند.

سید فتح الله هاشم نژاد خطتب به شهروندان گفت: در اماکن امن و دارای حفاظ از حاشیه رودخانه که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، استقرار داشته باشید و از ورود به آب رودخانه اجتناب کنید.

او تبعات و خطرات شناکردن در رودخانه‌ها و ورود به آب رودخانه‌ها را غیرقابل جبران عنوان کرد و افزود: این مسئله در بیشتر مواقع به از دست دادن جان افراد می‌انجامد و می‌تواند آخرین تجربه و خطای زندگی آنان باشد.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غرق شدگی رودخانه کرج غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۹درصدی غرق شدگی‌ها در فروردین امسال

مدیرروابط عمومی اورژانس کشور از افزایش ۵۹ درصدی میزان غرق شدگی‌ها در فروردین امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، بابک یکتاپرست اظهار داشت: در فروردین سال جاری ۱۱۸ نفر دچار غرق شدگی شدند که به نسبت زمان مشابه، افزایش ۵۹ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از این ۱۱۸ نفر، ۵۴ نفر دچار مصدومیت و ۶۴ نفر از این افراد فوت کردند.

یکتاپرست افزود: بیشتر مصدومان در استان‌های بوشهر و هرمزگان و فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در فارس و اصفهان بودند.

مدیرروابط عمومی اورژانس کشور افزود: در استان فارس در ماه گذشته ۱۱ نفر به دلیل غرق شدگی فوت کردند.

وی دلیل افزایش آمار مصدومان و فوتی‌های ناشی از غرق شدگی را بی‌توجهی مردم و اتراق در بستر رودخانه‌ها عنوان کرد و افزود: معمولا در فصل بهار بیشتر غرق شدگی‌ها در رودخانه‌ها اتفاق می افتد؛ مردم تصور می‌کنند حجم آب رودخانه کم است و خطری ندارد. غافل از اینکه بارش‌های موسمی می‌تواند در کمترین زمان تمام بستر رودخانه را فراگیرد.

یکتاپرست خاطرنشان کرد: طبیعت شوخی بردار نیست و با کسی شوخی ندارد. این روزها بسیار از طبیعت دوستان با تصور اشتباه پا به طبیعت می‌گذارند و طعمه رودخانه‌ها می‌شوند.

وی، یکی دیگر از تصورهای اشتباه را گذر کردن از رودخانه‌ها به ظاهر کم آب عنوان کرد و افزود: افراد فکر می کنند به راحتی از یک رودخانه کم عمق می‌توانند، بگذرند اما آنها انرژی آب را در نظر نمی‌گیرند؛ در حالی که تنها ۱۵ سانتی متر آب تا مچ پا، می‌تواند انسان را سرنگون کند، ۳۰ سانتی‌متر آب به راحتی خودرو را جابه‌جا می‌کند و ۶۰ سانتی متر آب نیز آن را واژگون و غرق می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد
  • افزایش ۵۹درصدی غرق شدگی‌ها در فروردین امسال
  • غرق شدگی کودک ۹ ساله‌ شبستری در استخر 
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق شدگی +فیلم
  • کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان