Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@02:22:36 GMT

تقلای آمریکا برای ماندن در عراق و سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۵۴۴۵

تقلای آمریکا برای ماندن در عراق و سوریه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن پابرجا خواندن تهدید داعش و تاکید بر تقویت همکاری کشورش با بغداد در مبارزه با تروریسم از خواسته کشورش برای خروج ایران از سوریه گفت.

به گزارش مشرق، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا به طور تلویحی به تقلای کشورش برای ماندن در عراق و سوریه اشاره کرد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: «تهدید گروهک تروریستی داعش هنوز پابرجاست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: وضعیت آمریکا شبیه تحولات رژیم‌های در حال سقوط است برایان‌هوک: به تحریم‌های سنگین علیه ایران تا آمدن پای میز مذاکره ادامه می‌دهیم

وی افزود: «ما به تقویت همکاری با دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم».

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا  همچنین گفت:« ما خواهان خارج شدن همه نیروهای ایرانی و همپیمانان آنها از سوریه هستیم».

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند که مستشاران ایرانی برخلاف نظامیان آمریکایی و مرتجعین منطقه با درخواست دولت و مردم سوریه در این کشور حضور پیدا کرده‌اند.

به تاکید مقامات ایران، روابط تهران-دمشق روابطی دیرینه و استراتژیک است و هر نوع توافقی صرفاً میان دولت ایران و دولت سوریه صورت خواهد گرفت.

در عراق هم پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه 1398 به دنبال اقدام آمریکا در ترور شهیدان مقاومت برابر تروریسم شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی عراق و چند تن از همراهانشان طرح اخراج نظامیان آمریکایی را از عراق تصویب کرد، اما آمریکا هنوز برای ماندن در عراق تقلا می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم عراق تروریسم سوریه پارلمان عراق داعش سوریه وزارت خارجه آمریکا نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عراق بغداد آمریکا ایران وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم می‌کنیم. کارشکنی آمریکا در اجرای مسئولیت تاریخی شورای امنیت درباره حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا است که همواره اصول عمل جمعی بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد و کورکورانه از رژیم اشغالگر اسرائیل جانبداری می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: این اقدام آمریکا تنها منجر به افزیش بی ثباتی و ناامنی در خاورمیانه می‌شود.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند.

تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشور‌ها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست