Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:08:02 GMT

در مواجهه با فرد مبتلا به کرونا چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۵۴۶۹

در مواجهه با فرد مبتلا به کرونا چه کنیم؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری پزشکی عمومی در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ماسک در هنگام بودن در اتاق فرد بیمار، گفت: در حین استفاده از ماسک از لمس آن پرهیز کرده و به صورت خود دست نزده و پس از استفاده آن را درون کیسه پلاستیکی انداخته و دور بیندازید.

آرش روغنی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فرد مشکوک به کرونا، با علائم شایعی همچون سرفه خشک، لرز یا گلودرد با تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: برای اغلب بیماران لازم است مراقبت‌های درمانی و تسکینی در منزل انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گروه‌های در معرض خطر را بیماران نقص ایمنی و دارای بیماری‌های زمینه‌ای دانست و افزود: افراد تحت شیمی درمانی، سرطان‌های بدخیم، مبتلایان به ایدز و پیوند اعضا و از آن طرف بیماران قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و بیماران تنفسی زمینه‌ای بسیار در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی استان بیان کرد: مراقبت‌های معمولی برای افرادی که نیاز به بستری نخواهند داشت، شامل استراحت، تغذیه مناسب، مصرف مایعات کافی و قرنطینه در منزل است.

روغنی تصریح کرد: درمان مبتلایان در منزل و موراد سرپایی به صورت درمان تسکینی و علامتی بوده و درمان اختصاصی دیگری نیاز ندارد، در شرایط خاص و فقط در افراد پرخطر، دارو تجویز می‌شود.

این پزشک عمومی تاکید کرد: در بیمار کرونایی که سرپایی درمان می‌شود و در منزل قرنطینه هستند، اگر دچار تنگی نفس و تنفس دشوار و کبود شدن لب‌ها، علایم کاهش سطح هوشیاری مانند گیجی، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه شدند، تماس با اورژانس ۱۱۵ و ارجاع به بیمارستان باید انجام شود.

وی ادامه داد: اگر بیمار دچار تشدید سرفه، سرفه خلط‌دار و قطع نشدن تب پس از ۵ روز از شروع درمان شد باید به پزشک مراجعه کند تا در خصوص برگشت مجدد بیمار به منزل یا ارجاع به مراکز درمانی تصمیم گرفته شود.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه برای پایان زمان قرنطینه خانگی باید به دو اصل توجه کرد، گفت: علائمی مانند سرفه و تنگی نفس نباید وجود داشته باشد و بیمار طی ۷۲ ساعت اخیر بدون مصرف داروی تب‌بر، تب نداشته باشد.

روغنی با تاکید بر استفاده از ماسک در هنگام بودن در اتاق فرد بیمار، تصریح کرد: در حین استفاده از ماسک از لمس آن پرهیز کرده و به صورت خود دست نزده و پس از استفاده آن را درون کیسه پلاستیکی انداخته و دور بیندازید.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی استان افزود: لازم است از ظروف، لیوان، قاشق، چنگال، ملحفه و روبالشی مجزا برای بیمار استفاده کرده و آن‌ها را پس از استفاده به همراه حوله بیمار بشویید و بیشترین سطوحی را که توسط بیمار لمس می‌شود، شناسایی و این سطوح را روزانه ضدعفونی کنید.

وی خاطرنشان کرد: باید از استراحت کافی بیمار، نوشیدن فراوان مایعات و غذاهای مفید و مغذی بیمار اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری کروناویروس قرنطینه خانگی استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کاشان با حضور در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و عیادت از بیماران و قدردانی از کادر درمان گفت: با وجود کاهش ۶ درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور بصورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

عین اللهی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس انجام گرفته است گفت: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده که ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

او افزود: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است که از این میزان ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است گفت: در حوزه بازرسی‌ها ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است که از این میزان ۲هزار و ۷۰۰ مرکز به دلیل رعایت نکردن بهداشت مهر و موم شده است.

عین اللهی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند گفت: ۲ هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

او افزود: بیش از ۹هزار و ۶۰۰ بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۳هزار و ۸۰۰ نفر بستری شدند.

عین اللهی گفت: در ۵هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده که ۷ تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ فروردین ۱۴۰۲ / امشب این ۱۱ استان به زیر صفر می‌روند
  • علائم شایع ابتلا به دیابت را بشناسید