Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:50:59 GMT

فرماندار سنندج: برگزاری مجالس عزا و عروسی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۵۵۹۸

فرماندار سنندج: برگزاری مجالس عزا و عروسی ممنوع است

محمدابراهیم زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تالارهای عروسی براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل هستند و مجوزی برای برگزاری اینگونه مجالس داده نشده اما بعضی شهروندان در اماکنی دیگر اقدام به برپایی چنین مراسمی می‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

وی از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در سنندج بشدت ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: از مردم می‌خواهیم توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که بی‌توجهی به این موضوع مهم، به ضرر خود آنان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سنندج با بیان اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود، تاکید کرد: آرامستان‌ها همچنان بسته است و مجوزی برای حضور مردم و ازدحام جهت شرکت در مراسم تدفین وجود ندارد.

زارعی از شهروندان سنندجی خواست در مسیرها و خیابان‌های شلوغ، تردد غیرضروری نداشته باشند و افزود: در صورت ضرورت تردد در این نقاط، حتما از ماسک استفاده و دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان حضور در ادارات، بانک‌ها و دیگر اماکن عمومی رعایت شود.

وی اضافه کرد: بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌ها و افزایش شمار مبتلایان به کرونا، موجب خستگی کادر درمانی و پُر شدن تخت‌های بیمارستانی می‌شود که در صورت ادامه دچار بحران خواهیم شد و امکان کنترل این ویروس دشوار می‌شود.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه دستورالعملی برای برگزاری نماز جمعه و برگزاری نمازهای جماعت در مساجد هنوز اعلام نشده است، گفت: به مسافران توصیه می‌شود از مسافرت به شهرهای کردستان بویژه سنندج خودداری کنند چرا که اکنون زمان مناسبی برای سفر نیست.

زارعی با بیان اینکه شهروندان در صورت امکان کارهای اداری خود را تلفنی یا الکترونیکی انجام دهند، یادآور شد: به ادارات ابلاغ شده ارباب رجوع حتما باید با ماسک وارد شود و مایع ضدعفونی دست هم در اختیار مراجعان قرار گیرد.

جمع‌آوری دستفروشان هسته مرکزی سنندج بویژه خیابان فردوسی و دستفروش‌های توزیع کننده مواد غذایی (ساندویچی، جگری، چای فروش، قلیان، سیگار)، عدم برگزاری جلسات غیرضروری در ادارات و سازمان‌ها، تعطیلی آبدارخانه‌ها و رستوران ادارات و لزوم جابجایی حداکثر سه مسافر توسط تاکسی‌ها از دیگر مواردی است که فرماندار سنندج از اجرای آن خبر داد.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه ۱۶ خرداد در مجموع ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان سنندج فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان سنندج فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت ویروس کرونا کردستان سنندج فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت فرماندار سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مسدودیت مقطعی محور سوادکوه مازندران

رئیس پلیس راه مازندران گفت: محور سوادکوه به مدت پنج روز به صورت مقطعی مسدود شد.

یدالله جهان‌تاب ظهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به اینکه به منظور اجرای عملیات تعمیرات اساسی و بهسازی تونل چپ دره در محور سوادکوه، محور فوق از یکم اردیبهشت سال‌جاری دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: این محور به مدت پنج روز، در زمان اجرای عملیات مسدود است.

وی با بیان اینکه محدودیت به صورت شبانه‌روزی است، افزود: تردد در این مسیر در زمان اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط از مسیر کناری تونل چپ دره امکان‌پذیر است.

فرمانده پلیس راه استان مازندران، در خاتمه از رانندگان، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

کد خبر 746920

دیگر خبرها

  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • مسدود شدن مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • اجرای مسدودیت مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • اعتبارمداح برای مجالس مومنین است
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات
  • ضرب العجل فرماندار شمیرانات برای تثبیت سند مالکیت ادارات شهرستان