Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود بکایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: پارسال مجموع خرید تضمینی گندم ۴۱۰ هزار تن بوده و پیش بینی ما برای سال جاری طبق اعلام جهاد کشاورزی بین ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تن خرید تضمینی است و انتظار داریم کشاورزان به موقع برداشت‌ها را که انجام و در مراکز خرید تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موضوع خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی درسال جاری هم همچون سال‌های گذشته است و ما بیش از ۶۰ مرکز خرید خواهیم داشت که گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می‌کنند.

بکایی با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید تضمینی گندم به نسبت سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو گندم بود امسال با ۸۰۰ تومان در هر کیلو به ۲۵۰۰ تومان رسیده و البته اگر چنانچه پاکی گندم بالا باشد حتی تا ۲ هزار و ۵۷۵ تومان هم قابل افزایش است اما باید کشاورز‌ها دقت کنند که میزان پاکی گندمی که تحویل مراکز خرید می‌دهند از افت کمتری برخوردار باشد و افت مفید، غیر مفید و همینطور میزان سن زدگی بر قیمت گندم موثر است و قیمت‌ها متناسب با این آیتم‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان یادآور شد: از ۲۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۷۵ تومان به تناسب میزان افت‌ها هم افت مفید هم غیر مفید و هم درصد میزان سن زدگی قیمت‌ها قابل ارزیابی است که مراکز خرید ما آمادگی دارند از کشاورزان تحویل بگیرند.

انتهای پیام/د 

منبع: عصر همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همدان جهاد کشاورزی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:با توجه بارش های اخیر و پیش بینی بارش و دمای مناسب در اردیبهشت ماه برآورد می شود که سال ایده آلی برای تولید گندم داشته باشیم.

به گفته او، با تحقق شرایط جوی  پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم به بالای ۱۱ میلیون تن برسد.

هاشمی ادامه داد: با اعلام جایزه تحویل گندم و افزایش میزان خرید گندم پیش بینی می شود که نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نداشته باشیم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران از افزایش ۲ برابری میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با مساعد بودن شرایط جوی، امسال گندم مورد نیاز صنف و صنعت از خرید داخل تامین می شود که براین اساس نیازی به واردات نداریم، لذا این موقعیت با بی توجهی به اعلام‌جایزه گندم نباید از دست دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خریداری ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی