Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:27:02 GMT

اصلی ترین منبع انتقال ویروس کرونا شناسایی شد!

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۵۶۵۱

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، نفس کشیدن یا صحبت کردن رایج‌ترین شیوه پخش ویروس کروناست و سطوح آلوده کمترین نقش را دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ محققان چینی باور دارند، نفس کشیدن و صحبت کردن منبع اصلی انتقال به همراه سرفه است و همین موضوع منجر به شیوع گسترده این ویروس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید ۱۹ میلیون‌ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می‌کنند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آنها هنوز بروز نکرده باشد.آنها می‌گویند که این امر نیاز به ماسک‌های صورت را برجسته می‌کند؛ مردم باید در مکان‌های عمومی و فضاهای بسته از ماسک صورت استفاده کنند تا میزان انتقال ویروس کرونا را کاهش دهند.

کارشناسان چینی به MailOnline گفتند: شواهد اکنون حاکی از آن است اجبار به استفاده از ماسک صورت تا حد زیادی بیشترین تأثیر را در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد.پیش از این تصور می‌شد که منبع اصلی انتقال از طریق قطرات از سرفه و عطسه است، اما آخرین یافته نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند به راحتی در هوا باقی بماند و این همان موضوعی است که منجر به پخش گسترده آن در سراسر جهان شده است.

این مطالعه که هنوز در یک ژورنال علمی منتشر نشده یا توسط دانشمندان دیگر بررسی نشده است، توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در پکن انجام شده است.سی و پنج بیمار مبتلا به Covid-۱۹ در این بررسی تحت بررسی قرار داشتند و نزدیک به ۳۰۰ نمونه ویروسی از تنفس آنها، روی سطوح و هوای داخل بیمارستان‌ها جمع آوری شد.در این مطالعه مشخص شد که به طور متوسط ​​سه برابر ویروس در نفس بیماران (۷/۱۶ درصد) در مقایسه با سطوح (۵.۴ درصد) وجود داشته است.

بار ویروسی نیز در نفس بیماران نیز چهار برابر بیشتر از نمونه‌های هوا (۳.۸ درصد) در اتاق‌ها و راهروها بود.ایان جونز، ویروس شناس دانشگاه Reading، اظهار داشت: این مطالعه بسیار معتبر است؛ وی به MailOnline گفت: ذرات معلق در هوا بزرگ‌ترین منبع ویروس هستند و مسدود کردن آنها، با یک ماسک بیشترین تأثیر را خواهد داشت.تصور می شد که سطوح آلوده یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های پخش Covid-19 است، پس از مطالعات فراوان مشخص شد ویروس می‌تواند روزها بر روی فلز و پلاستیک زنده بماند.در این مقاله، محققان به سرپرستی پروفسور جیانکسین از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های پکن اظهار داشتند: این مشاهدات از این اعتقاد گسترده حمایت نمی‌کنند که انتقال مستقیم از طریق تماس با سطوح نقش عمده‌ای در گسترش کووید ۱۹ دارد.

منبع:فارس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا ماسک زدن انتقال کرونا کووید ۱۹ انتقال ویروس کرونا کووید19 سطوح آلوده ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی گفت: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد