Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور و نگرانی‌هایی که بابت افزایش سرعت انتقال این ویروس به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی وجود داشت، تصمیم بر آن شد تا طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت اجرا نشود تا از تراکم جمعیت در شبکه حمل و نقل عمومی جلوگیری شود.   این روند از آغاز سال ۹۹ تا روز گذشته ادامه داشت و در این بین گرچه چند باری صحبت از اجرای دوباره طرح ترافیک در معابر تهران شده بود اما هربار با ورود مستقیم ستاد ملی مقابله با کرونا این تصمیم به تعویق افتاده و اجرا نشده بود تا این که با هماهنگی‌های انجام شده، تصمیم بر آن شد تا طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از صبح روز شنبه، ۱۷ خردادماه با یک‌سری تغییر در ساعت اجرا، اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: با هماهنگی‌های انجام شده میان شورای ترافیک شهر تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر آن شد تا دو طرح ترافیکی که اجرای آن در پایتخت متوقف شده بود، دوباره و از امروز، شنبه ۱۷ خردادماه اجرایی شود.   وی درباره شیوه اجرای طرح و تغییرات رخ‌داده در آن نیز گفت: فعلا و به طور موقت بنا شد تا هر دو طرح ترافیکی به جای ساعت ۶:۳۰ از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شود و در ساعت ۱۶ نیز به پایان برسد. به این ترتیب افراد می‌توانند همچنان برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی با خودروی شخصی وارد این محدوده شوند. همچنین برای رعایت حال کارمندان وافرادی که ساعت کارشان زودتر به پایان می‌رسد، امکان خروج از طرح ترافیک برای افرادی که قبلا وارد این محدوده شده‌اند، از ساعت ۱۴ و برای یک بار ممکن است.   رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این که تغییری در محدوده اجرای طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) اعمال نشده است، گفت: طبیعی است که ورود خودروهای غیرمجاز در ساعت اجرای طرح مشمول جریمه خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کرونا طرح ترافیک محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران

به گزارش خبرآنلاین، چند سالی است، یکی از مهمترین خبرهای عمرانی شهر تهران، تصمیم نهایی مدیریت شهری برای جمع آوری پل پر خاطره و پر ترافیک حافظ است.

نداشتن ایمنی و فرسودگی دلایل فنی مهندسین شهرداری تهران برای جمع آوری این پل بوده است. تا جاییکه به عنوان یکی از پل‌های ناایمن‌ تهران شناخته می‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در پنجمین دوره مدیریت شهری شاهد اوج تکرار ناایمنی این پل و برنامه‌های بی سرانجام جمع آوری آن بودیم و کارشناسان دوره پیشین شهری، تعمیر و نگهداشت پل حافظ را متحمل هزینه بسیار زیادی می‌دانستند و معتقد بودند هزینه برای حفظ این پل به صرفه نیست و باید جمع آوری شود.

این موضوع در دوره مدیریت شهری ششم ادامه پیدا کرد و مطرح شد، عباس شعبانی معاون وقت شهرداری تهران با بیان اینکه پل حافظ در سال ۱۴۰۲ نیز حذف نمی‌شود، تصمیم گیری درباره جمع آوری این پل را منوط بر تعیین تکلیف وضعیت زیرگذر شمالی- جنوبی و شرقی- غربی می‌دانست که هنوز به نتیجه نرسیده بود و گفته بود باید به طور همزمان برداشت پل و ایجاد زیرگذر را انجام داد و نمی‌توانیم پل را برداریم و سپس به دنبال ایجاد زیرگذر برویم.

بعد از آن هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره سرانجام جمع‌آوری پل حافظ اینطور توضیح داده بود که از نظر سازمان مشاور و حوزه فنی عمرانی در صورتی که نیاز به حفظ این پل باشد، حافظ قطعاً به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد.

وی با درباره اینکه این پل باید جمع شود یا نه؟ گفته بود: باید تأثیر جمع آوری پل بر شبکه ترافیکی را احصا کنیم و باید این موضوع را حوزه حمل و نقل و ترافیک به ما بگویند که اگر این پل را جمع کردیم؛ آیا نیاز به جایگزین دارد یا خیر؟ و آیا با کنترل زمان چراغ‌ها می‌توانند مدیریت ترافیک را انجام دهند؟

معاون شهردار تهران در ادامه تاکید کرده بود که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید مشخص کند که همزمان با جمع آوری پل، تمهیدات اقدام بعدی پیش بینی شود و علت طولانی شدن این موضوع احصا تأثیرات ترافیکی بر شبکه است.

حق بین یادآور شده بود که این پروژه باید در یک زمان بسیار کوتاه در شرایط خاص و در زمان خاص با هماهنگی پلیس انجام شود زیرا برچیدن این پل ملاحظات اجرایی دارد که باید تمهیداتی را پیش بینی کنیم و اطلاع رسانی داشته باشیم و این موضوع مغفول نیست و بین دو حوزه فنی عمرانی و ترافیک در حال مبادله جوانب کار هستیم.

حالا بعد از گذشت ۴ ماه از اعلام این نظرات، مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه با بررسی‌های ترافیکی صورت گرفته در معاونت فنی و عمرانی و تحلیل ترافیکی از سوی معاونت و سازمان حمل و نقل ترافیک، پل حافظ جمع آوری نخواهد شد، گفت: طبق تصمیم گرفته شده این پل مقاوم سازی می‌شود و تا حدود ۴۰ سال دیگر هم در برابر لرزه مقاوم خواهد بود.

پل حافظ از چهارراه کالج آغاز شده و از بالای خیابان جمهوری گذشته و تا خیابان هاتف و پیش از رسیدن به بازار موبایل ایران امتداد دارد.

این پل فلزی ۵۰ ساله که روزانه تعداد زیادی خودرو و موتورسیکلت از روی آن عبور می‌کنند تا به مراکز مهم اداری، تجاری و در نهایت به محدوده بازار تهران برسند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888282

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران؛ ترافیک سنگین در این آزادراه
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال
  • ترافیکی که از دهه 40 باقی است ( دو عکس از جاده چالوس در فاصله 60 سال)
  • ترافیک سنگین در جاده های شمال
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران- شمال
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران
  • اجرای محدودیت مقطعی در آزادراه تهران - شمال
  • تعیین تکلیف مهمترین گره ترافیکی همدان در شورای ترافیک