Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه عدم رعایت موارد فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم از دلایل اصلی افزایش موارد به کووید ۱۹ در جنوب استان است و خوشبختانه از نظر بیمارستانی و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوشبحتانه مورد خاصی در این منطقه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "سیدوحید احمدی‌طباطبایی" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت اپیدمی کرونا و شیوع بالای این ویروس در استان کرمان گفت: وزارت بهداشت و درمان براساس فرمولی طبقه‌بندی‌ شهرهای کشور از نظر اپیدمی را انجام می‌دهد که متاسفانه برخی از نقاط استان کرمان در گروه قرمز این تقسیم بندی قرار گرفته اند

وی با انتقاد از اتفاق فرایند عادی‌سازی جریان کرونا در جامعه بیان کرد: تعداد مبتلایان به کووید ۱۹  در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان تقریبا ثابت است و شیب موارد بستری شده ناشی از ابتلا به این ویروس بسیار جزئی افزایش یافته است اما منتظر تحلیل گروه اپیدمیولوژیست وزارت بهداشت با همکاری کمیته اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستیم تا وضعیت دقیق استان کرمان مشخص شود اما تحلیل دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این است که شیب تعداد افراد بستری حفیف رو به به افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص اینکه مدتی استان کرمان اصلا فوتی به دلیل ابتلا به کرونا نداشته اما در روزهای اخیر روزانه بین ۱ تا ۳ مورد فوتی گزارش می شود، اظهار کرد: باید اذعان داشت که در روزهای گذشته موارد مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان رو به افزایش پیدا کرده که به دنبال آن نیز احتمال مرگ و میر را بالا خواهد بود. در گذشته نهایتا ۴۰ مورد مبتلا در استان گزارش می‌شد اما در روزها اخیر موارد مثبت قطعی شناسایی شده ۹۰ و حتی بیش از ۱۲۰ مورد نیز بوده که البته باید تحلیل بیشتری نیز در این زمینه صورت بگیرد.

وی با بیان این مطلب که مقاله پژوهشی قابل اعتباری در خصوص اینکه کدام گروه خونی کمتر یا حفیف به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند وجود ندارد، تصریح کرد: مطالبی که در احتمال کمتر بودن و یا بیشتر بودن گروه خونی خاصی به کووید ۱۹ در فضاهای مجازی مطرح می شود، کاملا شایعه بوده و هیچ مطلب علمی دقیقی و قوی در این زمینه وجود ندارد.

احمدی طباطبایی با اشاره به برخی از مناطق استان کرمان که تعداد مبتلایان آن افزایش یافته، اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم در سطح جامعه برخی افراد نسبت به موضوع کرونا بی‌تفاوت شده‌اند. برخی مراسم عروسی با جمعیت بسیار بالا برگزار می‌کنند یا در یک اتاق تعداد زیادی حضور پیدا کرده و اسپلیت روشن و تهویه مناسب نیز صورت نمی‌گیرد و این چنین موضوعاتی باعث شده که تعداد مبتلایان در برخی مناطق استان افزایش پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اعزام تیم‌های از دانشگاه علوم پزشکی کرمان (دانشگاه علوم پزشکی کرمان قطب دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب شرق کشور است که در صورت کمبود نیرو و تجهیزات سایر دانشگاه‌های این منطقه، آنها را پوشش دهد) به جنوب استان کرمان برای بررسی علل افزایش موارد مبتلا به کووید ۱۹ در این منطقه عنوان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه عدم رعایت موارد فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم از دلایل اصلی افزایش موارد به کووید ۱۹ در جنوب استان است و خوشبختانه از نظر بیمارستانی و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوشبحتانه مورد خاصی در این منطقه وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان کووید ۱۹ استان کرمان وجود ندارد عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تاسیس دانشکده داروسازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، محمدباقر خادم‌عرفان با اشاره به به دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یک‌سال اخیر، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در پنج دانشکده مشغول به تحصیل بوده و علاوه بر این، ۲۳۰ دانشجوی بین‌المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال گذشته رشته‌های زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند که شامل هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی‌اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی بودند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ایجاد دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و گفت: مقدمات تأسیس دانشکده داروسازی هم دنبال و موافقت‌های کلی انجام شده است که امیدواریم بتوانیم در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی هم در زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان محقق شود.

خادم عرفان تصریح کرد: از افتخارات دیگر این دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رده‌بندی‌های بین‌المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم که تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه به تبع سیاست‌گذاری‌های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی و افزایش ارتباطات بین‌المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد.

کد خبر 739900

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت اصناف مختلف زیر ذره بین بازرسان کرمان
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان