Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@05:12:20 GMT

تمدید یک‌ساله تحریم تسلیحاتی لیبی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۵۹۲۶

تمدید یک‌ساله تحریم تسلیحاتی لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه تحریم تسلیحاتی لیبی را برای یک سال دیگر تمدید کرد. سازمان ملل طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه لیبی در جلسه‌ای که از سوی شورای امنیت این سازمان از طریق کنفرانسی ویدئویی برگزار شده، به اتفاق آرا به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین بر بازرسی بیشتر و دقیق‌تر کشتی‌های عبوری در سواحل شمالی لیبی تاکید شده است. به اعتقاد شورای امنیت، برخی از کشورها به حمایت از طرف‌های درگیر در لیبی، به بحران لیبی دامن می‌زنند. تحریم‌ تسلیحاتی لیبی از سوی شورای امنیت در حالی تمدید شده که سازمان ملل امیدوار است بحران لیبی از طریق گفت‌وگوهای دیپلماتیک حل‌و‌فصل شود. 

در حالی که ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده سابق ارتش لیبی، ترکیه را به دخالت در امور کشورش متهم می‌کند، دولت قانونی لیبی می‌گوید که کشورهایی نظیر عربستان، امارات و مصر حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی را متوجه حفتر کرده‌اند. دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل هم شناسایی شده، از سال ۲۰۱۹ تحت حملات نیروهای تحت امر خلیفه حفتر قرار گرفته است. تعداد زیادی از شهروندان لیبی در پی این خشونت جان باخته‌اند.

دولت وفاق ملی در ماه مارس عملیات «توفان صلح» را در راستای مقابله با حملات حفتر به پایتخت آغاز کرد و اکنون توانسته پیروزی‌هایی را در حاشیه طرابلس پایتخت لیبی کسب کند و نیروهای تحت امر حفتر را شکست دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی دولت وفاق ملی فائز السراج شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل

منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رأی‌گیری کند.

به گزارش رویترز، این قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به حداقل ۹ رأی موافق و بدون وتو از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه یا چین نیاز دارد. دیپلمات‌های آگاه به موضوع می‌گویند که این قطعنامه احتمالاً از حمایت حداکثر ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار باشد.

هفته گذشته هم «وانیسا فرایزر» نماینده مالت در سازمان ملل که کشور متبوعش ریاست شورای امنیت را طی ماه جاری بر عهده دارد از شکست طرح عضویت دائم فلسطین در این سازمان خبر داد.

این در حالی است که به گفته فرایز دوسوم اعضای کمیته مربوط به بررسی پذیرش عضویت اعضای جدید در سازمان ملل متحد در جلسه خود درباره عضویت دائم فلسطین در این سازمان به این موضوع رأی مثبت داده‌اند.

گفتنی است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان سپتامبر ۲۰۱۱ درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را ارائه کرد، اما سازمان ملل در نوامبر ۲۰۱۲ تنها موافقت کرد که فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو در این سازمان پذیرفته شود.

۱۰ روز پیش نیز تشکیلات خودگردان در نامه‌ای به شورای امنیت درخواست عضویت دائم فلسطین در این سازمان را بار دیگر مطرح کرد؛ موضوعی که بررسی آن از دوشنبه گذشته آغاز شد.

دیگر خبرها

  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل