Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی باشگاه استقلال گفت: انشاالله تا یک سال دیگر، یک کمپ بسیار مجهز از نظر باشگاه بدنسازی و زمین تمرین خواهیم داشت. همچنین با گروه‌ها مختلفی در حال صحبت هستیم تا بتوانیم هتلی را نیز در آنجا احداث کنیم.

مهدی نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌ها و اقداماتی که تاکنون در حوزه معاونت اقتصادی انجام داده و یا قصد انجامش را دارد، اظهار کرد: در حوزه اقتصادی باشگاه استقلال به سبب ارزش و بهایی که هواداران به آن داده‌اند، برندی با ارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه اقتصادی کارهای بسیار خوبی در استقلال می‌توان انجام داد که متأسفانه تا به امروز در حوزه‌های اقتصادی کار پایداری صورت نگرفته و به درآمد پایدار نرسیده‌ایم.

وی افزود: تصمیماتی که تاکنون در حوزه اقتصادی باشگاه صورت گرفته بیشتر مقطعی بوده است. مدیرانی که به استقلال آمدند، به دلیل مشکلات مالی که وجود داشته به ناچار باید به سراغ گزینه‌هایی مثل ایرانسل، همراه اول و اپراتورها می‌رفتند تا بتوانند مبالغ مورد نیاز را به سرعت به باشگاه تزریق کنند و بعدها نیز این پول‌ها از درآمدها باشگاه مستهلک شود. مدیران قبلی به طور معمول به فکر حل مشکلات مالی موقتی باشگاه بوده‌اند.

حقوق دیاباته و میلیچ را بدون وام و قرض دادیم

معاون اقتصادی باشگاه استقلال، خاطرنشان کرد: اما زمانی که ما و کادر مدیریتی جدید به باشگاه ورود پیدا کردیم، برنامه کوتاه مدتی داشتیم تا بتواند مسائل مالی پیش رویمان قرار داشت و باید بر طرف می‌شد را حل کند.

وی با بیان اینکه هنگام ورود مدیریت جدید به باشگاه استقلال پرداختی بازیکنان چند ماهی عقب افتاده بود، اضافه کرد: بدهی‌ها فراوانی مثل طلب دیاباته و میلیچ داشتیم. دیاباته برای پرداخت مطالباتش هشدار صادر کرده بود و باید این مشکل حل می‌شد. مبلغ کمی نیز نبود و باید ۳۰۰ هزار دلار را ظرف یکی دو هفته ابتدایی که به باشگاه آمده بودیم، تأمین می‌کردیم.

نورزی با بیان اینکه بدهی‌ها باشگاه استقلال را بدون قرض و وام پرداخت شده‌است، تصریح کرد: خدا را شکر در برنامه‌های کوتاه مدت خود موفق بودیم و توانستیم بدون اینکه بخواهیم وام و یا از کسی پول قرض گرفته و بدهی برای باشگاه به وجود آوریم، پول مورد نیاز را به سرعت جمع آوری کنیم. همه این برنامه‌ها را با مدیریت و درایت پیگیری کردیم.

معاون اقتصادی باشگاه استقلال در رابطه با برنامه‌های این باشگاه برای درآمدزایی، گفت: با کارگروه‌های مختلفی که تشکیل دادیم، توانستیم افرادی که در حوزه‌های اقتصادی و درآمدزایی از ورزش و سایر حوزه‌ها صاحب ایده بودند را دور هم جمع کنیم.

وی افزود: جلسه‌ها متعدد با گروه‌ها مختلفی برگزار کردیم. به هر حال یک سری کارهای کوتاه مدت انجام شد تا بتوانیم به منابع مالی مورد نیاز در اسرع وقت دست پیدا کنیم.

کار اقتصادی را باید به بخش خصوصی محول کرد

نوروزی با بیان اینکه کار اقتصادی را باید به بخش خصوصی محول کرد، اظهار کرد: اقداماتی هم در خصوص انتخاب کارگزار انجام شد. چون کارگزار کار اقتصادی و درآمدزایی را انجام می‌دهد و ما در باشگاه باید بر روی مسائل مالی ورزش، فوتبال و تیم تمرکز کنیم. کار اقتصادی را باید به بخش خصوصی محول کرد تا او در این زمینه تلاش کند و با تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایش برای برند باشگاه استقلال تأمین منابع کند.

وی با تاکید بر تلاش مدیریت جدید برای رساندن استقلال به درآمدهای پایدار، اضافه کرد: بر روی منابع مالی نیز بسیار حساس بودیم که باید حتماً به درآمدها پایداری برسیم. به همین علت برنامه‌ها لازم برای منابع مالی به سه قسمت درآمدها کوتاه مدت، درآمدها میان مدت و تأمین منابع بلند مدت تقسیم شد. این برنامه‌ها را به سرعت پیاده سازی کردیم.

در حال پیگیری حقوقی کارشکنی‌ها در باشگاه هستیم

معاون اقتصادی باشگاه استقلال در خصوص نحوه انتخاب کارگذار، خاطرنشان کرد: با کارگذارها مختلفی مذاکره کردیم. از میان ۳۰ تا ۳۱ شرکتی که با آن‌ها صحبت داشتیم، با یک گروه به توافق رسیدیم. البته متأسفانه کارشکنی از همان ابتدایی که کادر مدیریتی جدید به استقلال آمد زیاد بود.

نوروزی در پاسخ به این سوال که کارشکنی‌ها چگونه و توسط چه کسانی در باشگاه صورت گرفته، تصریح کرد: اینکه بخواهیم از افرادی که کارشکنی انجام می‌دهند، اسم ببریم بار حقوقی دارد. اما الان در حال پیگیری کارشکنی‌ها و این دست مسائل از سمت دستگاه‌های نظارتی به صورت شفاف هستیم و به آن‌ها اسم افراد، اسناد و مدارک را ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: نهادها نظارتی ذی‌ربط نیز در حال انجام پیگیری‌ها لازم هستند و در این حوزه، تحقیقات لازم را انجام می‌دهند. برای مثال با گروه‌ها اقتصادی مختلف و خیلی خوبی مذاکره کرده‌ایم و دقیقه ۹۰ که بخواهیم به توافق نهایی برسیم، با آن‌ها صحبت کردند و نگذاشتند با آن دوستان قرارداد ببندیم.

کارگذار جدید برای انجام تعهداتش، ضمانت نامه بانکی داده است

معاون اقتصادی باشگاه استقلال با بیان اینکه در حال حاضر تفاهم نامه میان این باشگاه و کارگذار امضا شده و نه قرارداد، در خصوص کارگذار جدید گفت: نهایتاً با شرکت جهان فولاد متین توانستیم تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم. با جهان فولاد نیز به این طریق پیش رفتیم و ابتدا گفتیم که استقلال برند بزرگی است و شما باید اول برادری خود را ثابت کنید و مبالغی را به باشگاه کمک کنید تا بعد تفاهم نامه‌ای را امضا کنیم و تازه پس از آن، سراغ بحث قرارداد برویم.

نوروزی با بیان اینکه از کارگذاران ضمانت نامه بانکی برای انجام تعهدات گرفتم، اظهار کرد: روی تعهد کارگذار خیلی حساسیت به خرج دادیم و با شرکت‌ها و دوستانی که صحبت کردیم گفتیم ابتدا باید ضمانت نامه بانکی و معتبر به ما بدهید که اگر تعهدتان عملی نشد، بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم. جهان فولاد متین حاضر شد که ضمانت نامه بانکی را به باشگاه بدهد.

وی اضافه کرد: یکی از شروط دیگرمان نیز این بود که باید ابتدا پرداختی داشته باشند و بعد تفاهم نامه، و سپس قرارداد ببندیم. این شرط باشگاه نیز مورد تأیید جهان فولاد متین بود و قبول کردند و پرداختی‌هایی را انجام دادند. این مسیرها خوب جلو رفت و کار هم انجام شد.

معاون اقتصادی باشگاه استقلال، با بیان اینکه تمامی قراردادهای کارگذار با سایر نهادها باید تحت نظر باشگاه باشد، خاطرنشان کرد: همچنین اعلام کردیم که در تمامی قراردادها کارگذار با سایر بنگاه‌ها اقتصادی و نهادها باید تحت نظارت و با حضور باشگاه استقلال انجام شود. در این مسئله نیز جهان فولاد متین همکاری لازم را کرد.

کارگذار جدید برای انجام مسئولیت اجتماعی جلو آمده، نه درآمدزایی!

نوروزی با تاکید بر این موضوع که کارگذار جدید برای انجام مسئولیت اجتماعی خود به سراغ استقلال آمده و درآمد از استقلال برایش چندان چشمگیر نیست، تصریح کرد: شرکتی که در حال حاضر برای کارگذاری استقلال جلو آمده است، واقعاً بیشتر موضوع هوادار برایش ارزشمند است. می‌دانید که جهان فولاد متین شرکت قوی است و درآمدزایی‌ها خیلی خوبی را در حوزه فعالیت خود دارد. شاید بحث درآمدی که این شرکت از استقلال کسب می‌کند آن چنان در برابر درآمدش از صنعت فولاد چشمگیر نباشد، اما بیشتر جذابیت کارگذاری استقلال برای این شرکت، مسئولیت اجتماعی‌ای هست که می‌خواهد آن را در این حوزه ادا کند.

وی افزود: خیلی علاقه‌مند هستند تا بتوانند خدمتی را برای باشگاه استقلال انجام دهند. این علاقه‌مندی شأن را نیز به ما نشان دادند چون هیچ شرکتی حاضر نمی‌شد بدون قرارداد پولی را پرداخت کند. آن هم پولی که بلا عوض و در هیچ بندی از قرارداد ذکر نشده بود اما دوستان کمک کردند.

فست فودهای زنجیره‌ای استقلال به راه می‌افتد!

معاون اقتصادی جدید باشگاه استقلال در خصوص برنامه‌ها این باشگاه برای درآمدزایی بلند مدت گفت: با کارگروه درآمدزایی بلند مدت، راه اندازی فست فودهای زنجیره‌ای استقلال را پیگیری می‌کنیم. در خصوص برند سازی استقلال، ما بحث باشگاه هواداری را داریم و سوپر اپلیکیشنی را در دست کار داریم که در آن کنسرسیومی را با گروه‌های مختلف تشکیل داده‌ایم. در این گروه‌ها افراد قوی‌ای حضور دارند که در آن حوزه حرف برای گفتن دارند.

برنامه بسیار ویژه‌ای با صدا و سیما داریم

وی با اشاره به همکاری هر چه بیشتر باشگاه استقلال با وزرات اطلاعات و ارتباطات، اضافه کرد: همچنین با وزارت ارتباطات جلسات بسیار خوبی را داشتیم و در این بخش، اتفاقات بسیار خوبی برای باشگاه خواهد افتاد. برای تلویزیون اینترنتی باشگاه استقلال با وزارت اطلاعات، دوستانی که از قبل در آن فعالیت داشتند و گروه‌های دیگر نشست‌ها خوبی را داشته‌ایم. برنامه‌ها اقتصادی خوبی تدوین شده است.

نوروزی از برنامه بسیار ویژه استقلال با صدا و سیما خبر داد و خاطرنشان کرد: الآن برنامه بسیار ویژه‌ای را با صدا و سیما پیگیری می‌کنیم که می‌تواند منابع درآمدی خیلی خوبی را برای باشگاه داشته‌باشد.

مجموعه مرغوبکار و حجازی، ارزش باشگاه برای واگذاری را افزایش می‌دهند

معاون اقتصادی باشگاه استقلال با بیان اینکه جلسات متعدی شرکت‌ها بورسی و سبد گردان داشته‌ایم، تصریح کرد: برای هوادارانی که بخواهند در باشگاه سرمایه‌گذاری انجام دهند، با شرکت‌ها بورسی و سبد گردان جلسات متعدی داشتیم که وقتی هواداران می‌خواهند می‌خواهند وارد بورس شده و از تیم خود حمایت کنند، از طریق کارگذارانی که با باشگاه استقلال قرارداد دارند این کار را انجام دهند.

نوروزی در خصوص اقدامات لازم برای ورود باشگاه استقلال به بورس و اینکه آیا دو پیش شرط شفافیت مالی و سود ده بودن برای این باشگاه قابل انجام است یا خیر، گفت: کارگروهی را در حوزه بحث خصوصی سازی تشکیل داده‌ایم و از کارشناسان بسیار متخصصی را برای این حوزه دعوت به همکاری کرده‌ایم.

وی با اشاره به انتقال مالکیت دو مجموعه مرغوبکار و حجازی از وزارت ورزش به استقلال، افزود: این کارشناسان کار خود را با ارزش گذاری روی برند باشگاه و هم املاکی که وزارت ورزش در شرف اعطای مالکیت آن به باشگاه استقلال قراردارد، آغاز کردند. مجموعه مرغوبکار و مجموعه حجازی از این املاک هستند و اقدامات لازم برای آن‌ها در حال اجرا است. این دو مجموعه بزرگ دارد به باشگاه استقلال تعلق می‌گیرد.

معاون اقتصادی باشگاه استقلال در خصوص دو مجموعه ورزشی مرغوبکار و حجازی، خاطرنشان کرد: این دو مجموعه چه از نظر بنا و چه از نظر زمین که در مناطق خوبی از تهران قرار گرفته‌اند، ارزش باشگاه‌ها را برای واگذاری افزایش می‌دهند. از آن طرف در حال بررسی همه بدهی‌ها هستیم. طبیعتاً پس از اینکه کار ارزش گذاری تمام شود، روی بدهی‌ها تمرکز خواهیم کرد تا بتوانیم آن‌ها را پرداخت کنیم.

بدهی ۲۸ میلیاردی کارگذار پیشین به اثبات ما نرسیده است!

نوروزی با رد شایعه بدهی ۲۸ میلیاردی باشگاه استقلال به یکی از کارگذاران پیشین خود، تصریح کرد: صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که در این باره انجام می‌شود، تمام حقوقی و در حال بررسی است و چیزی از آن برای ما به اثبات نرسیده است. این موضوع را از واحد حقوقی باشگاه پیگیری کنید و تا چند هفته دیگر تمام ابعاد بدهی‌ها باشگاه کاملاً شفاف مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: با تمام افرادی که باشگاه با آن‌ها حساب و کتاب دارد، در حال مذاکره هستیم. تمام گروه‌هایی که پیش از این کارگذار باشگاه بودند، همه دعوت شده و تمامی به غیر از شرکت آریا برتر که اصلاً همکاری نمی‌کند، همکاری انجام می‌دهند. جلسات متعددی را با کارگذاران قبلی داشته‌ایم و آمدند و کمک کرده‌اند. بحث بدهی‌ها مالی نیز در حال پیگیری است و اگر سنگ اندازی‌ها وجود نداشته باشد، به زودی تسویه می‌شود.

با دیاباته و میلیچ تسویه کامل هستیم

معاون اقتصادی باشگاه استقلال درباره پرداختی مطالبات بازیکنان خارجی، گفت: با آقای دیاباته و میلیچ به طور کامل تسویه هستیم و ایشان تنها حقوق ماهیانه‌ای دارند که آن هم حتماً سر موعدهایش پرداخت خواهد شد. در خصوص پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی، از بخش بین‌الملل باشگاه خواستیم که گزارش کاملی از حقوق و مزایا افرادی که با استقلال قرار داد دارند، یا داشته‌اند را به ما بدهند و این کار را انجام دادند. در حال حاضر برای پرداخت این مطالبات برنامه داریم که چه زمانی و از چه محل‌هایی هزینه آن تأمین بشود.

وی افزود: باز امیدوار هستم بدهی‌ای و باری اضافه و کار سنگین‌تر نشود. برای تمامی این مشکلات برنامه ریزی کرده‌ایم و اگر برخی افراد اجازه دهند باشگاه استقلال نفسی بکشد و بتواند به روزهای اوج خودش برگردد، تمام تلاش این است که مشکلات حل شود و اتفاقات خوبی برای باشگاه استقلال بیافتد.

کمپ حجازی تا یک سال دیگر آماده می‌شود

نوروزی با بیان اینکه مجموعه حجازی تا یک سال دیگر به کمپی مجهز تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی خیلی دقیقی را روی کمپ حجازی انجام داده و پلن اقتصادی برایش طراحی کرده‌ایم. انشاالله تا یک سال دیگر، یک کمپ بسیار مجهز از نظر باشگاه بدنسازی و زمین تمرین خواهیم داشت. همچنین با گروه‌ها مختلفی در حال صحبت هستیم تا بتوانیم هتلی را نیز در آنجا احداث کنیم. امیدواریم هیچ مشکلی نداشته باشیم و یک زمین اختصاصی درجه یک و در حد و اندازه یک باشگاه حرفه‌ای داشته باشیم.

هیچیک از معاونین سعادتمند، شمالی نیست!

معاون اقتصادی باشگاه استقلال به صحبت‌ها واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق استقلال که گفته بود انتصابات سعادتمند قبیله‌ای است و معاونین او همه شمالی هستند واکنش نشان داد و تصریح کرد: این موضوع بسیار شفافی هست. می‌توانید خیلی راحت متوجه شوید که هیچیک از معاونین آقا سعادتمند ارتباطی به خطه شمال کشور ندارند. خودم اصالتاً مربوط به استان سمنان و شهرستان شاهرود هستم. دوستان دیگر را نیز تک به تک می‌شناسم. بعضی‌هایشان تهرانی هستند و برخی مال استان مرکزی هستند. هیچکدام از کادر مدیریتی جدید باشگاه به جز آقای سعادتمند، شمالی نیستند.

وی اضافه کرد: اتفاقاً از روز اول طبق برنامه‌ای که با آقای سعادتمند جلو رفتیم، این طور بود که او هیچ عهد و اخوتی با کسی نداشت. گفت بیایید کار کنید و ۱ تا ۲ ماه فعالیت‌هایتان را ببینیم. خودم از ۱۶ فرودین به باشگاه آمدم و وقتی مشکلات حل شد، برایم حکم معاونت زده شد. بنا بر این است که کسی که توانمندی‌ها و لیاقتش را در باشگاه استقلال به کادر مدیریتی نشان دهد، آن موقع می‌توانیم در خدمتش باشیم.

کد خبر 427180

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال استقلال باشگاه استقلال استقلال تهران استقلال شیخ دیاباته هروویه میلیچ احمد سعادتمند واعظ آشتیانی خصوصی سازی سرخابی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون اقتصادی باشگاه استقلال باشگاه استقلال باشگاه استقلال ضمانت نامه بانکی دیاباته و میلیچ تا یک سال دیگر کادر مدیریتی برای باشگاه کار اقتصادی تا بتوانیم برای انجام تفاهم نامه گروه ها کوتاه مدت برنامه ها دو مجموعه بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم

مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: باید در لیگ برتر با استقلال روبه‌رو شویم و حس می‌کنم از این تیم امتیاز خواهیم گرفت. - اخبار ورزشی -

شایان مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تیم ذوب‌آهن گفت: در نیم‌فصل دوم نتایج آنطور که می‌خواستیم پیش‌ نرفت و روی دور باخت و مساوی بودیم و این در حالی است که در نیم‌فصل اول حتی در رده دوم جدول هم قرار گرفته بودیم. شرایط برای ما ناراحت‌کننده بود، ولی خوشبختانه برد مقابل تراکتور و آلومینیوم وضعیت‌مان را بهتر کرد و فکر می‌کنم می‌توانستیم مقابل سپاهان هم بازنده نباشیم.

ربیعی: شاید چون مظلومم بیشترین ضرر و زیان داوری را داشته‌ام

 

وی راجع به دیدار تیمش برابر تراکتور در جام حذفی خاطر نشان کرد: ما همانطور که لیگ برتر را جدی گرفته‌ایم بدون شک در جام حذفی هم با تمام انگیزه بازی خواهیم کرد، چون می‌توانیم با انجام پنج یا شش بازی قهرمان شویم و به آسیا راه پیدا کنیم. ما تراکتور را رفت و برگشت در لیگ برتر شکست دادیم و طبیعتاً آنها دنبال انتقام هستند و بعد از تغییر در کادر فنی انگیزه زیادی دارند. ما بازی سختی داریم، ولی می‌خواهیم برد مقابل تراکتور را تکرار کنیم.

مصلح در مورد اینکه کدام تیم در لیگ برتر قهرمان خواهد شد، تصریح کرد: اول فصل فکر می‌کردم سپاهان قهرمان لیگ خواهد شد و اکثر فوتبالی‌ها نیز چنین تصوری داشته‌اند، ولی نمی‌دانم چرا شرایط آنها در ادامه تغییر کرد. الان هم پرسپولیس و استقلال شانس‌های اصلی هستند و کار این دو تیم در شش بازی آخر اصلاً آسان نیست. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم کدام تیم قهرمان می‌شود، چون هر دو تیم بازی‌های سختی دارند. ما هم باید در لیگ برتر با استقلال روبه‌رو شویم و حس می‌کنم از این تیم امتیاز خواهیم گرفت.

مدافع ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا قرار است در این تیم بماند یا خیر، گفت: قرارداد من در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و خوشحالم که از لحاظ آماری بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم. من در ذوب‌آهن آرامش دارم و طبیعتاً اگر شرایط مهیا باشد، دوست دارم بمانم. در ذوب‌آهن حاشیه و جنجال نمی‌بینید و بازیکن با تمرکز کارش را انجام می‌دهد، حالا باید دید در پایان فصل شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است