Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول در مدارس خراسان جنوبی ثبت نام کنند.

«محمدعلی واقعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه ثبت نام پایه اول دوره ابتدایی از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول در مدارس استان ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم به مدیران مدارس انجام شده و اولیا نیز باید براساس نوبت دهی الکترونیکی انجام شده توسط مدارس به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی به مدارس مراجعه کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه بر اساس ماده ۳۰ آئین نامه اجرایی مدارس دریافت هرگونه وجه نقدی غیر از بیمه و کتب درسی را ممنوع اعلام کرده است، ادامه داد: رعايت محدوده جغرافيايی محل سكونت برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدراس ضروری است.

 

واقعی درباره آغاز پیش ثبت‌نام مدارس شاهد، بیان کرد: پیش ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی از اول خرداد آغاز و تا امروز ۱۷ خرداد ماه انجام می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سامانه سجا به نشانی https://saja.medu.ir/ انجام می‌شود، افزود: این پیش ثبت‌نام در پایه هفتم دوره اول متوسطه از اول تیر آغاز و تا ۱۴ تیر ادامه دارد و در پایه دهم دوره دوم متوسطه نیز از ۵ تیر آغاز و تا ۲۱ تیر ادامه خواهد داشت.

 

وی همچنین زمان پیش ثبت‌نام در مدارس شاهد برای دانش‌آموزان میان‌پایه را از اول تا ۱۰ مرداد اعلام کرد.

 

واقعی با اشاره به اینکه تمام نوآموزان در بدو ورود به پایه اول ابتدایی باید در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند، افزود: دانش آموزان پس از ثبت نام قطعی به پایگاه های سنجش ارجاع داده می شوند و سنجش سلامت و آمادگی جسمانی دانش‌آموزان کلاس اولی از مردادماه آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۴ پایگاه سنجش در سطح استان، بیان کرد: از این تعداد دو پایگاه در شهرستان بیرجند است که برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دو نوبت صبح و عصر فعال خواهد بود.

 

وی در پایان گفت: طبق سامانه روز معینی برای سنجش مشخص شده و والدین از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند، از والدین خواست تا در موعد مقرر به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سنجش نوآموزان ثبت نام کلاس اولی ها مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خراسان جنوبی دانش آموزان پیش ثبت نام مدارس شاهد پایه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.
برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir در نظر گرفته شده است.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است