Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@10:46:14 GMT

مرگ و میر ناشی از سیروز کبدی در کدام جنس کمتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۱۴۴

مرگ و میر ناشی از سیروز کبدی در کدام جنس کمتر است؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعات قبلی حاکی از آن بود که احتمالاً مرگ و میر سیروز کبدی در زنان بیشتر از مردان است. همچنین پیوند کبد کمتری را نیز دریافت می کنند.

اما یک مطالعه جامع جدید انجام شده توسط دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان در معرض سیروز کبدی قرار ندارند و این نشان می دهد که این بیماری مزمن کبدی به طور مشابه بر مردان و زنان تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانیلا لادنر پژوهشگر و استاد گروه جراحی دانشگاه نورث وسترن گفت: ما می دانستیم که زنان پیوند کبد را به همان میزان در مردان دریافت نمی کنند، اما ما نمی دانستیم که آیا سیروز کبدی منجر به مرگ بیشتر در زنان می شود یا خیر.

این مطالعه نشان داد که زنان مبتلا به سیروز مرگ و میر کلی کمتری دارند اما به رغم سرعت پایین پیوند کبد در مقایسه با مردان، علت مرگ و میر ناشی از کبد تفاوت ندارد. این مقاله به تازگی در مجله Hepatology منتشر شده است.

لادنر افزود: زنان و مردان باید به طور مشابه درمان شوند زیرا خطر مرتبط با سیروز آنها یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات مبتنی بر جمعیت برای درک واقعی خطرات زیر گروه های مختلف در جمعیت بسیار مهم است.

سیروز علت اصلی مرگ و میر بیش از 4 میلیون نفر در ایالات متحده است.

لادنر گفت باید اطمینان حاصل شود که بیماران به طور عادلانه تحت درمان قرار می گیرند. در بسیاری از مناطق به طور فزاینده ای نشان داده می شود که زنان از این امر محروم هستند.

اگرچه الکل عامل اصلی بیماری کبد است، اما بیشتر بیماران مبتلا به سیروز، بیماری کبدی مرتبط با الکل ندارند. مهمترین دلایل بیماری کبد در ایالات متحده ناشی از ویروس، هپاتیت C و Steatohepatitis غیر الکلی در ارتباط با چاقی است.

محققان با استفاده از پایگاه داده سوابق الکترونیکی سلامت در شیکاگو گروهی از 20.045 بیمار مبتلا به سیروز را تجزیه و تحلیل کردند.

سیروز کبدی یا بیماری کبد الکلی (Alcoholic liver disease) یا التهاب شدید کبد از نظر آسیب‌شناسی (پاتولوژی) خصوصیات معینی دارد که با طیفی از نمودهای بالینی مشخص همراه است. پارانشیم کبد یک ضایعه مزمن غیرقابل برگشت را نشان می‌دهد.

این ضایعات ناشی از بافت‌مردگی (نکروز) سلول‌های کبدی، کلاپس شبکه حمایتی رتیکولی و بنابراین رسوب بافت همبند، تغییر شکل بستر رگ‌ها و بازسازی ندولی پارانشیم باقی‌مانده کبد هستند. این روند پاتولوژیک یک مسیر نهایی شایع در انواع بسیاری از آسیب‌های کبدی مزمن است. تظاهرات بالینی سیروز به جای اینکه نتیجه علت بیماری کبدی باشند اغلب نشان‌دهنده شدت صدمه کبدی است.

انتهای پیام/

178 / 336 کبد چرب سیروز کبدی زنان کبد چرب در زنان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کبد چرب سیروز کبدی زنان کبد چرب در زنان بیماری کبد سیروز کبدی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم‌گل فوتبال زنان ایران به کدام تیم و بازیکن ایرانی علاقه دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ یک هفته از اتمام لیگ شانزدهم زنان می‌گذرد و حالا بعد از اتمام این لیگ مهیج و زیبا، افسانه چترنور که به همراه زهرا قنبری موفق شد با ۱۹ گل زده، برای دومین فصل پیاپی عنوان خانم گلی این رقابت ها را به دست آورد.

او درباره اینکه طرفدار چه تیمی است و بازیکن مورد علاقه‌اش چه کسی است گفت: من طرفدار استقلال هستم و اگر این باشگاه در لیگ زنان تیم بدهد دلم می‌خواهد پیراهن آبی به تن کنم. بازیکن مورد علاقه‌م بین فوتبالیست‌های مرد هم مهدی قایدی است که برای او آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 845006 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال ورزش زنان باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده تغییر در جایگاه زنان با مردان در اتوبوس‌های بی‌آرتی مشخص شد! |تصویر
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟
  • خانم‌گل فوتبال زنان ایران به کدام تیم و بازیکن ایرانی علاقه دارد؟