Web Analytics Made Easy - Statcounter

علینقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر، از تجهیز دو پایگاه مهم اطفای حریق در جنگل ابر و همچنین مجن شاهرود خبر داد و بیان کرد: این دو ایستگاه اطفای حریق به دلیل مجاورت با اراضی طبیعی و جنگل‌های شمال شهرستان شاهرود بسیار دارای اهمیت بود.

وی با بیان اینکه اطفای حریق احتمالی در کمترین وقت و زمان ممکن از مهمترین اهداف این طرح است، بیان کرد: رزمایش عملیاتی منابع طبیعی استان سمنان همزمان با اردیبهشت‌ماه برگزار شد تا آمادگی یگان‌های عملیاتی این اداره کل در مواقع بحرانی سنجیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان درباره دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای مقابله با آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان، تاکید کرد: کشیک‌های آتش سوزی و گروه‌بندی گشت در مناطق جنگلی و مراتع از سوی این اداره کل انجام‌شده است.

حیدریان از نصب اطلاعیه‌های ترویجی، آموزشی، انتشار آگهی، تهیه بروشور و تراکت، هشدار در رسانه‌ها و… به عنوان دیگر اقدام ترویجی منابع طبیعی در راستای مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها یاد کرد و بیان داشت: در اختیار قرار دادن سامانه ۱۵۰۴ برای تماس‌های فوری مردم از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

وی از به کارگیری جوامع محلی و همیاران طبیعت نیز خبر داد و ابراز کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با همیاران طبیعت و جوامع محلی برای توانمندسازی جوامع از جمله دیگر اقدامات منابع طبیعی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بیان کرد: برگزاری مانورهای آمادگی، شناسایی نقاط قوت و ضعف، بررسی تجهیزات و امکانات و نظارت بر چرای دام و راه‌اندازی گشت و مراقبت به‌صورت شبانه‌روزی از جنگل‌ها از دیگر برنامه‌های منابع طبیعی برای حفظ جنگل‌ها از آتش سوزی است.

کد خبر 4942060

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان آتش سوزی جنگل ابر شاهرود ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان سالروز ارتحال امام خمینی قزوین آتش سوزی ایلام امام خمینی ره بیرجند سانحه تصادف ستاد مقابله با کرونا منابع طبیعی اطفای حریق آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی نشاط اجتماعی در راستای ترویج ورزش همگانی بین خانواده‌ها با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه ساکنان محلات کم برخوردار در حال اجراست.

وی افزود: این جشنواره از روز گذشته در محله کوی وحدت از جمله مناطق کم برخوردار زنجان آغاز شده است و در ۲ منطقه دیگر شهر زنجان نیز اجرا خواهد شد.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌ها جشنواره نشاط اجتماعی آخر این هفته در  ارمغانخانه و هفته آینده نیز در شهرستان‌های خدابنده، ابهر و سلطانیه برگزار خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه با برگزاری اولین جشنواره در یکی از مناطق شهر زنجان، استقبال گروه‌های هدف را شاهد بودیم، گفت: جشنواره در قالب اجرای بازی‌های بومی و محلی در سه رشته دوزپا، طناب کشی، طناب زنی، چوب کشی و هفت سنگ برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی زنجان افزود: برگزاری و اتمام جشنواره و آسیب شناسی آن می‌تواند در برگزاری بهتر رویداد‌های مشابه در طول سال کمک کند.

دیگر خبرها

  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق