Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: «امتحانات دانشگاه باهنر در تمامی مقاطع تحصیلی از ۱۵ تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ طبق برنامه‌ای که در سامانه‌ی جامع آموزشی دانشگاه اعلام خواهد شد به صورت غیرحضوری و با استفاده از شیوه‌های مختلف الکترونیکی اعم از تستی، تشریحی و شفاهی برگزار می‌شود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مریم احتشام‌زاده با اشاره به تعیین تاریخ و نحوه‌ی برگزاری امتحانات پایان نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه شهید باهنر کرمان، بیان کرد: «در نشستی با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیران آموزشی و معاونان آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها، شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان پس از بحث و تبادل نظر و بررسی تمامی جوانب، با اولویت قرار دادن حفظ سلامتی جامعه و دانشگاه و رعایت عدالت در ارزیابی پایان نیم‌سال دانشجویان مواردی به تصویب رسید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «مقرر شد که امتحانات از ۱۵ تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ طبق برنامه‌ای که در سامانه‌ی جامع آموزشی دانشگاه اعلام خواهد شد در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری و با استفاده از شیوه‌های مختلف الکترونیکی اعم از تستی، تشریحی و شفاهی برگزار شود و نظارت بر حسن برگزاری امتحانات پایان نیم‌سال بر عهده‌ی معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده است».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: «امتحانات پایان نیم‌سال از طریق سامانه‌ی یادگیری الکترونیکی دانشگاه lms.uk.ac.ir برگزار می‌شود و صرفاً در موارد استثنایی به تشخیص استاد و تایید دانشکده برگزاری امتحان در سایر سامانه‌ها بلامانع است».

وی اضافه کرد: «استاد هر درس، مرجع ارزشیابی دانشجو در همان درس بوده و مسئولیت کامل برگزاری امتحان پایان نیم‌سال در ساعت و تاریخ اعلام شده در سامانه‌ی جامع آموزشی، حضور و غیاب دانشجو، ارزیابی عملکرد دانشجو بر عهده‌ی استاد درس و نظارت بر حسن اجرای این مصوبه بر عهده‌ی معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده است».

احتشام‌زاده با اشاره به تاکیدی که در بخش‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در جلسات انجام شده است، افزود: «نمره‌ی نهایی هر درس، مجموعه‌ای از ارزیابی‌های مستمر، آزمون میان ترم، آزمون‌های طول ترم و فعالیت‌های کلاسی دانشجو است لذا در نیم‌سال جاری با توجه به شرایط موجود، حداکثر سهم نمره‌ی امتحان پایان نیم‌سال از کل نمره‌ی نهایی دانشجو در هر درس، ۱۲ از ۲۰ است».

وی ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای دانشجویان گفت: «دانشجویان باید از فرصت یک‌ماه باقی‌مانده تا آغاز امتحانات بیشترین استفاده را ببرند و نسبت به مرور مطالب جهت یادگیری کامل، برنامه‌ریزی کنند».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امتحانات دانشگاه باهنر دانشگاه شهید باهنر کرمان آموزشی و تحصیلات تکمیلی معاون آموزشی پایان نیم سال سامانه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن زارعی در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست و رؤسای حوزه‌های اجرای آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ استان کرمان اظهار کرد: تأثیر قطعی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری اقدامی ارزنده در دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

وی افزود: تأثیر قطعی نمره امتحانات نهایی برای آموزش و پرورش یک فرصت ارزنده در راستای نقش مؤثر کلاس درس در موفقیت دانش آموزان و جلوگیری از حافظه محوری و تحقق برنامه درسی است.

زارعی اضافه کرد: هدف اصلی طراحی سوالات باید بر مبنای سطوح یادگیری و اهداف کتب درسی باشد تا در آموزش هم یادگیری تحقق یابد و دانش آموز هم خودش را ملزم به یادگیری کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در آزمون نهایی دانش آموز با خواندن در شب امتحان موفق نمی‌شود بلکه موفقیت در آن مستلزم یادگیری مستمر در طول سال تحصیلی است.

وی خاطر نشان کرد: ارزشیابی جزئی مهم از فرایند یاددهی_ یادگیری است و منبع اصلی طراحی سوالات در آموزش و پرورش معلمان هستند.

زارعی اظهار کرد: در بخش طراحی سوالات بر ارزشیابی و مفاهیم آموزشی تاکید شد هر چند نمرات پایین بود اما یک جراحی در جهت‌دهی نظام آموزشی و اجتناب از حافظه‌محوری انجام شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون سراسری پیش رو مبنای ۵۰ درصد تأثیر قطعی معدل فقط برای پایه دوازدهم است، گفت: برای برقراری عدالت آموزشی، تصحیح امتحانات در دوره نهایی به‌صورت الکترونیکی است.

وی از تهیه و ارائه بسته «جدول هدف محتوا» به‌عنوان راهنمای عمل آزمون‌های نهایی برای طراحان، دبیران و دانش‌آموزان خبر داد.

وی با اشاره به شرکت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ دانش آموز در سراسر کشور در امتحانات نهایی خردادماه تاکید کرد: باید در راستای تحقق عدالت و تأمین امنیت امتحانات نهایی حداکثر همگرایی و همدلی در استان صورت گیرد.

زارعی بر تجهیز محل برگزاری آزمون‌های نهایی به دستگاه سیگنال یاب، دستگاه تکثیر، ضبط کامل تصویری تاکید کرد و افزود: باید تمامی شرایط حوزه اجرا و حفاظت آزمون طبق بخشنامه ارسالی رعایت شود.

وی افزود: از دانش آموزان می‌خواهیم فریب شبکه‌هایی که به دنبال سودجویی هستند را نخورند. آزمون‌ها تشریحی هستند و دریافت پاسخ تشریحی در حوزه‌هایی که دوربین و سیگنال یاب دارند امکان پذیر نیست و اگر هم اتفاق بیفتد برگه‌های مشکوک را بازبینی کرده و طبق قانون «رسیدگی به تخلفات» با افراد برخورد می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با هرنوع تخلفی با شدت برخورد می‌شود و از دادستان خواسته شده است که شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم تدارک ببینند و مقدمات لازم فراهم شده است. شبکه‌های امنیتی، فضای مجازی را رصد می‌کنند. صرف همراه داشتن وسیله الکترونیکی و وسیله تقلب، موجب محرومیت از امتحانات همان سال می‌شود و اگر فرد از آن وسیله استفاده یا سوالات را افشا کند یا فرد دیگری را به جای خود به جلسه بفرستد از یک تا ۱۰ سال از تمام آزمون‌ها محروم می‌شود.

کد خبر 6081778

دیگر خبرها

  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • غیرحضوری شدن فعالیت آموزشی مدارس شیفت عصر سراوان و زاهدان